Ξάνθη: «Εισβολή» του Τουρκικού Προξενείου στο Δροσερό;
Μετά τους ξέφρενους πανηγυρισμούς για την έλλειψη κρουσμάτων κορωνοϊού στον συγκεκριμένο οικισμό (Δροσερό Ξάνθης), οι ρυθμοί επανήλθαν στο φυσιολογικό. Αν μπορεί βέβαια, να θεωρηθεί φυσιολογικό και κανονικότητα η ανεξέλεγκτη δράση του Τουρκικού Προξενείου με τους δικούς του εξαρτημένους «υπαλλήλους» και προπαγανδιστές του.
Μια περίεργη κινητικότητα παρατηρείται τελευταία και έχει να κάνει με επενδυτικές δραστηριότητες κάποιων κατοίκων του οικισμού.
Κάποιος φαίνεται να ενδιαφέρεται για την αγορά του αθλητικού κέντρου (κλειστό γυμναστήριο) που είχε κατασκευαστεί πριν αρκετά χρόνια από μεγάλη τεχνική εταιρία Ελληνα επιχειρηματία, που ενδιαφερόταν έμπρακτα για την περιοχή. Το συγκεκριμένο κτίσμα πολλαπλών αθλητικών δράσεων, είχε κτισθεί για να παρέχει στα παιδιά του οικισμού αθλητική διέξοδο και νέα ενδιαφέροντα προκειμένου να επέλθει κάποιος συγχρονισμός με τον υπόλοιπο αστικό πληθυσμό της πόλης.
Όμως, όπως συνήθως γίνεται σε αυτή την χώρα, η πρωτοβουλία υλοποιήθηκε με δαπάνες του επιχειρηματία, η δράση δεν προχώρησε και το κτίριο εγκαταλείφθηκε. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της δραστήριας Πρόεδρου του Συλλόγου Γυναικών Δροσερού, κας Σαμπιχά, που αποζητούσε τρόπους να αξιοποιηθεί το κτίριο προς όφελος των κατοίκων, δεν εισακούστηκε και το κτίριο ερήμωσε και απαξιώθηκε, υφιστάμενο πολλές ζημιές.
Ξαφνικά κάποιοι απέκτησαν ενδιαφέρον για την αγορά του και προσέγγισαν τον επιχειρηματία. Η συμφωνία – πλειοδοσία μεταξύ αρκετών ενδιαφερομένων ευοδώθηκε και έτσι το κτίσμα αλλάζει χέρια. Ποια είναι τα νέα χέρια, οι νέοι ιδιοκτήτες; Τι σκοπιμότητα εξυπηρετούν; Γιατί ενδιαφέρθηκαν για το συγκεκριμένο κτίσμα και μάλιστα αναλαμβάνοντας και τα δάνεια του κατασκευαστή; Το εξαψήφιο τίμημα πόθεν προέκυψε;
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα αγοράστρια που φέρεται να είναι η πλειοδότρια και το φαβορί για την απόκτηση του ακινήτου, δεν έχει κανένα εισόδημα (πιθανόν μόνο επιδόματα), ενώ το ίδιο ισχύει και για τον σύζυγο της. Ο αδελφός του συζύγου της αγοράστριας, γνωστός πολιτικός παράγοντας του Δροσερού, ούτε αυτός μπορεί να δικαιολογήσει μια τέτοια κίνηση. Ποιος άλλος κάτοικος του Δροσερού έχει τέτοια οικονομική επιφάνεια και μάλιστα δηλωμένη στις φορολογικές αρχές, ώστε να ανταποκριθεί σε μία τέτοια αγορά; Ποια είναι η σχέση του όποιου αγοραστή με το Τουρκικό Προξενείο; Ποια θα είναι η χρήση του κτιρίου αυτού για τον οικισμό; Είναι αλήθεια ότι θα γίνει μεγάλο τέμενος (τζαμί); Είναι αλήθεια ότι προορίζεται για δράσεις που εξυπηρετούν σκοπούς «άλωσης» του οικισμού από τους οργανωμένους παίκτες του Τουρκικού Προξενείου; Π.Χ ομαδικά σουνέτια (περιτομές); μεγάλες συγκεντρώσεις (ιφτάρ) θρησκευτικού περιεχομένου για την παροχή βήματος στον τοπικό ψευδομουφτή; Ποια είναι η θέση της Ελληνικής Πολιτείας σε αυτή την ενέργεια; Ποια είναι η ανάμιξη του Δήμου Ξάνθης και ποιανού εκλεκτός φίλος είναι ο αγοραστής; Μήπως ο λαλίστατος και ποιητικής εμπνεύσεως, Αντιδήμαρχος Ξάνθης που πανηγύριζε πετώντας την μάσκα του εν μέσω πανδημίας, έχει κάτι να μας πεί;
Πάντως όποια και αν είναι η εξέλιξη, το πλέον σίγουρο είναι ότι το Ελληνικό Κράτος σε τέτοιες περιπτώσεις κοιμάται ύπνο βαθύ και απονήρευτο. Θα κληθεί αργότερα να σβήσει φωτιές, αν μπορεί βέβαια, αφού δεν μπορεί αν ενεργήσει στον χρόνο που πρέπει, όπως πρέπει. Οι κάτοικοι του Δροσερού θα μείνουν και πάλι αβοήθητοι και εγκαταλειμμένοι στα χέρια του Προξενείου.
Η κα Σαμπιχά, η μόνη ενοχλητική για το Ελληνικό Κράτος παρουσία, που κόπηκε από τα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ γιατί δεν ήταν αρκούντως φιλοτουρκική η δράση της, που δεν κρίθηκε κατάλληλη για κανένα υποψήφιο Δήμαρχο να είναι υποψήφια σύμβουλος, θα συνεχίσει να αγωνίζεται μόνη για την χειραφέτηση των γυναικών του Δροσερού και για την καλύτερη παιδεία στα παιδιά του οικισμού, μιλώντας σε κουφούς και απευθυνόμενη σε ηθελημένα «τυφλούς».
Τα «μαύρα» λεφτά θα συνεχίσουν να κάνουν την διαφορά και η Ελλάδα θα συνεχίσει να ακολουθεί την μυρωδιά τους, ανίκανη να εντοπίσει, ανίκανη να ελέγξει, κυνηγώντας άλλους πιο βολικούς και ακίνδυνους επενδυτές.
Ο οικισμός του Δροσερού
Το Δροσερό ανήκει στον Δήμο Ξάνθης και είναι ενωμένο οικιστικά με το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης της. Βρίσκεται στη νοτιοανατολική πλευρά της πόλης, στη δυτική όχθη του ποταμού Κόσυνθου.
Η πληθυσμιακή ομάδα του οικισμού αποτελείται από διάφορες ομάδες οι οποίες προκύπτουν ανάλογα με την περιοχή καταγωγής τους, με τα ήθη και τα έθιμα τους. Οι Τσίρπαντζηε παρόλο που έχουν δεχτεί έντονες επιδράσεις τουρκισμού, μιλούν ρομανί. Οι Μπάλκαντζηε θεωρούν πως προέρχονται από τα ορεινά της Θράκης και πιθανώς συνοικούσαν παλαιότερα με τους Πομάκους. Οι Μπεσεβλέρ έχουν δεχτεί και αυτοί τουρκικές επιδράσεις, αλλά δεν δέχονται πως έχουν κοινή καταγωγή με τους Τσίρπαντζηε. Οι Αρναβούτα θεωρούνται, σύμφωνα με τους ντόπιους, οι πιο γνήσιοι Τσιγγάνοι. Σύμφωνα με τους ίδιους, οι Γκιουμπρετζήε είναι η πιο υποβαθμισμένη ομάδα τσιγγάνων σε όλη τη Θράκη, είναι ρακοσυλλέκτες και κατοικούν σε παράγκες και οι Σέπετσηε είναι καλαθοποιοί και μιλούν κυρίως στις νέες γενιές τουρκικά. Οι τελευταίοι μετακινήθηκαν από την Αλεξανδρούπολη κατά την διάρκεια της ανταλλαγής πληθυσμών.
Οι κάτοικοι είναι κυρίως μουσουλμάνοι αλλά στον οικισμό βρίσκονται και πολλοί χριστιανοί. Στον οικισμό υπάρχει εκκλησάκι της Παναγίας το οποίο συντηρείται από όλους τους κατοίκους.
Το Τουρκικό Προξενείο θέλει να ενισχύσει την επιρροή για δύο βασικούς λόγους. Ο οικισμός καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την εκλογή του Δημάρχου Ξάνθης, και επίσης, ένας έλεγχος ενός οικισμού ο οποίος είναι εξαρτημένος από επιδόματα και Μαύρα ταμείο, είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για τα σχέδια του