Τουρκία-Εκσυγχρονισμός Ναυτικού και περιφερειακή πολιτική στην θάλασσα
Εκσυχρονισμό του στόλου του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, ανακοίνωσε την Κυριακή σε συνέντευξη ο επικεφαλής του ναυτικού υπ. Αλπ Κικικάνκατ, σύμβουλος ασφάλειας και ναυτιλίας.
Όπως είπε, οι τελευταίες εξελίξεις συμπεριλαμβανομένης και αυτής της Κυπριακής Λειτουργίας Ειρήνης καθώς, οι εθνικές δραστηριότητες της Τουρκίας αλλά και η άσκηση των καθηκόντων ΝΑΤΟ της χώρας του, οδήγησαν στην απόφαση του εκσυγχρονισμού.
Πρόσφατα, η τουρκική Προεδρία των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB) έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο στο οποίο προβάλλεται το Πολλαπλό Σκάφος Αμφίβιου Αντισφαίρισης TCG Anadolu που αγκυροβολεί στην πλευρική αποβάθρα στο Ναυπηγείο Sedef στην περιοχή Tuzla της Κωνσταντινούπολης για δοκιμές επάρκειας στο λιμάνι.
Το TCG Anadolu είναι ένα αμφίβιο πλοίο επιβατηγού ελικοπτέρου (LHD) που σχεδιάστηκε σύμφωνα με το ισπανικό LHD Juan Carlos και αναμένεται να εισέλθει στο στόλο των τουρκικών ναυτικών δυνάμεων προς το τέλος του τρέχοντος έτους, συμβάλλοντας περαιτέρω στο στόχο του εκσυγχρονισμού του ναυτιλιακού στόλου μειώνοντας παράλληλα την εξωτερική του εξάρτηση αντικαθιστώντας τα ήδη υπάρχοντα πλοία με εγχώρια παραγόμενα.
Το Anadolu, το ναυαρχικό σκάφος του ναυτικού, συχνά αποκαλούμενο “Blue Homeland”, σύμφωνα με Τούρκους αξιωματούχους, αναμένεται να ενισχύσει την περιφερειακή πολιτική, όσον αφορά στα θαλάσσια σύνορά της. Επιπρόσθετα, μαζί με τη δυνατότητα της χώρας να λειτουργήσει στο εξωτερικό, όταν χρειαστεί, θα προστατεύσει τα τουρκικά πλοία που φέρουν σημαία οπουδήποτε κινούνται, ενώ όπως αναφέρουν, θα συμμετάσχει στις ανθρωπιστικές αποστολές που πραγματοποιεί το ναυτικό.
Ο τουρκικός LHD θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει μια δύναμη μεγέθους τάγματος μαζί με προσωπικό πτήσης και διοίκησης, παρόλο που το μήκος του καταστρώματος πτήσης του δεν είναι αρκετό για να προσγειωθούν και να απογειωθούν τα κλασικά αεροπλάνα. Το Anadolu έχει έξι σημεία όπου η μεταφορά μεσαίου φορτίου ή ελικόπτερα γενικής χρήσης μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται μαζί με άλλα δύο σημεία που παρέχουν πλατφόρμα προσγείωσης για βαρέα φορτηγά ελικόπτερα μεταφοράς.
Το εκτοξευόμετρο που κατασκευάστηκε στο κατάστρωμα του Anadolu παρέχει κάθετη προσγείωση για αεροσκάφη, όπως η STOVL (Short Take-Off / Vertical Landing) F-35B του Lockheed Martin, κάτι που όπως αποδείχθηκε αποτελεί αδιέξοδο μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας, όπως είχε ανακοινωθεί προηγουμένως από τον Αμερικανό Πρόεδρο Ντόναλντ Τράμπ, αφού η Τουρκία θα εκδιωχθεί από το κοινό πρόγραμμα F-35 .
Αυτό σημαίνει όπως αναφέρει ο Τούρκος Αξιωματούχος, ότι η χώρα του, θα είναι σε θέση να βοηθήσει και στις αεροπορικές επιχειρήσεις, αν και περιορισμένες, όπως η εκτέλεση στενής αερομεταφοράς. Παρόλο που αναπτύσσεται το πρώτο εγχώριο στρατιωτικό αεροσκάφος TF-X του εθνικού πολεμικού αεροσκάφους (MMU), το οποίο κινείται για να αντικαταστήσει τα μαχητικά αεροσκάφη F-16, η διαμάχη μεταξύ της Τουρκίας και του συμμάχου του στο ΝΑΤΟ για τα F-35, συμπεριλαμβανομένης της παγκόσμιας δύο αεροσκάφη STOVL F-35B, φαίνεται να αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας υπόψη το Anadolu και υπογραμμίζοντας για άλλη μια φορά τη σημασία και την επείγουσα ανάγκη της συνολικής διαδικασίας εθνικοποίησης στις αμυντικές βιομηχανίες.
Η απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα F-35, στο οποίο η Άγκυρα ήταν κατασκευαστής και αγοραστής, έγινε με την αγορά των S-400 από τη Ρωσία, συστήματα αεροπορίας και πυραυλικής άμυνας, τα οποία η Ουάσιγκτον υποστηρίζει ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τη Μόσχα.
Η Τουρκία από την πλευρά της αντέδρασε υποστηρίζοντας πως οι S-400 δεν θα ενσωματωθούν στα συστήματα του ΝΑΤΟ και δεν θα αποτελέσουν απειλή για τη συμμαχία, υπογραμμίζοντας ότι οι ΗΠΑ ώθησαν την Άγκυρα αρχικά να αποφασίσει να αναζητήσει άλλους πωλητές, αφού οι ΗΠΑ αρνήθηκαν να πουλήσουν τα συστήματα Patriot .
Σημειώνεται πως οι τουρκικές ναυτικές δυνάμεις κατά την ετήσια στρατηγική τους έκθεση ανακοίνωσαν το στόχο, να φέρουν το τουρκικό ναυτικό στο ανώτατο βάθρο. Μάλιστα, με μια αναφορά 48 σελίδων καθορίζεται η διαδρομή για τον εκσυγχρονισμό του ναυτικού, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή ενός LHD σε έξι έως δέκα χρόνια , μαζί με τις πολεμικές φρεγάτες της αεροπορικής άμυνας, το πλοίο υποστήριξης για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, τα νεωτεριστικά πλοία και τα υποβρύχια νέας γενιάς με ανεξάρτητα συστήματα αερισμού. Τέλος, ένα ακόμη σχέδιο των Τούρκων είναι η κατασκευή φρεγάτας αεροπλάνου TF-2000 μέχρι το 2023. Όπως αναφέρουν οι Τούρκοι Αξιωματούχοι, η φρεγάτα της αεροπορικής άμυνας είναι ένα σημαντικό βήμα για μια χώρα που βρίσκεται ανάμεσα σε τρεις θάλασσες , τα οποία μπορεί να αντιμετωπίσουν, διαφορετικές, αλλά αλληλοεξαρτώμενες κλιμακώσεις.
Σε μια συνέντευξή του στηνDaily Sabah, ο ναυτικός αρχιτέκτονας και μηχανικός Semih Zorlu στον σχεδιασμό και την τεχνολογία των πλοίων SEFT στην Κωνσταντινούπολη, δήλωσε ότι το έργο αυτό μπορεί να θεωρηθεί ορόσημο για την εθνικοποίηση και την αντικατάσταση των ναυτικών πλοίων. Ο Ζόρλου, αναφέρθηκε στα όσα βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως το έργο κατασκευής πλοίου ανανέωσης του στόλου (DIMDEG), το οποίο μπορεί να αυξήσει το ποσοστό εξημέρωσης στο 85% στο εγγύς μέλλον. Παρόμοια με το Kırıkkanat, ο Ζορλου, δήλωσε επίσης: “Παρά τις περιορισμένες δυνατότητες του ναυτικού μας, διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην Κυπριακή Ειρηνευτική Λειτουργία το 1974 επιτυχώς διεκπεραιώνοντας την αμφίβια λειτουργία, η οποία θεωρήθηκε ως η πιο αδιαμφισβήτητα στρατιωτικά αδιαμφισβήτητη επιχείρηση. εξασφάλισε την ταυτόχρονη προσγείωση των αμφίβιων και επίγειων στρατευμάτων στην Κύπρο μαζί με τη ναυτική πυροσβεστική υποστήριξη “, υποστηρίζοντας ότι το ναυτικό χρησιμοποίησε παλιά σκάφη πίσω από κάποια από τα οποία είχαν ήδη ολοκληρώσει την οικονομική τους ζωή όταν αγοράστηκαν και τώρα η χώρα είναι ικανή του “σχεδιασμού και παραγωγής δικών του φρεγατών.
Δεν χρειάζεται να αγοράζουμε τα πλοία που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει οι ξένες χώρες. ” Το 1974, μετά από ένα πραξικόπημα με στόχο την προσάρτηση της Κύπρου από την Ελλάδα, η Άγκυρα έπρεπε να παρεμβαίνει ως εγγυητική δύναμη. Το 1983 ιδρύθηκε η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου (ΤΔΒΚ).
Η επιχείρηση, η οποία ήταν η πρώτη στρατιωτική επιχείρηση της Τουρκίας στο εξωτερικό κατά τη δημοκρατική εποχή, ακολούθησε δύο δεκαετίες ενδοκοινοτικής βίας όπου οι Τουρκοκύπριοι στόχευαν ελληνοκυπριακή πολιτοφυλακή κατά της ανεξαρτησίας κατά τη βρετανική αποικιακή κυριαρχία και μετά την ανεξαρτησία οι Τουρκοκύπριοι περιορίζονταν σε θύλακες ξεκινώντας από το 1963 για να προστατευθούν από τις ομάδες των ελληνικών πολιτοφυλακών.
Οι τοπικοί εργολάβοι παρέχουν πυραύλους, αισθητηριακό εξοπλισμό Τα συστήματα όπλων και αισθήσεων και το λογισμικό ελέγχου εντολών βρίσκονται επίσης στον κορυφαίο κατάλογο της ατζέντας της αμυντικής βιομηχανίας, για να καλύψουν τις ανάγκες του ναυτικού, μαζί με άλλες δυνάμεις διοίκησης. Ένα τέτοιο σύστημα, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον κορυφαίο προγραμματιστή στρατιωτικών συστημάτων της Τουρκίας HAVELSAN και την Διοίκηση του Κέντρου Ερευνών Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων (ARMERKOM), είναι το Σύστημα Διαχείρισης Ενισχυμένων Δεδομένων Νέων Γενικών Υπολογιστών (ADVENT SYS) που εγκαθίσταται στο TCG Anadolu, κάνοντας το πολεμικό πλοίο το δεύτερο σκάφος για να χρησιμοποιήσει το οικιακό σύστημα μετά την TCG Kınalıada.
Τα συστήματα όπλων και αισθητήρων της TCG Kınalıada αναπτύχθηκαν επίσης από τον κύριο υπερασπιστή ASELSAN. Ο πρώτος εγχώριος ναυτικός πύραυλος της ATMACA της χώρας, που αναπτύχθηκε από τον σημαντικότερο εργολάβο της Roketsan, θα τεθεί σύντομα σε τουρκικά πλοία, σε προσπάθεια αντικατάστασης των χρησιμοποιημένων πυραύλων Harpoon.
Οι δοκιμές στο ραντάρ πολλών χρήσεων της ASELSAN Phased Array ÇAFRAD αναμένεται να ολοκληρωθούν σύντομα, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν στις εθνικές φρεγάτες της αεροπορικής άμυνας. Εκσυγχρονισμένο ναυτικό για ναυτιλιακό εμπόριο.
Το τουρκικό ναυτικό, εκτός από τη διαφύλαξη των γεωστρατηγικών του δικαιωμάτων, με αποστολή να προστατεύει οποιαδήποτε εμπορικά πλοία με τουρκική σημαία, για να λειτουργήσει για λογαριασμό μιας χώρας που περιβάλλεται από θάλασσα σε τρεις πλευρές με ακτογραμμή 8,985 χιλιόμετρα ένα πλεονέκτημα στο ναυτιλιακό εμπόριο και τις μεταφορές, μαζί με διακρατικούς αγωγούς που διέρχονται από τα χωρικά ύδατά του.
Ο Ζόρλου τόνισε τη σημασία των ναυτικών δυνατοτήτων σε όλους τους τομείς από τη μεταφορά μέχρι την αλιεία και την επιστημονική έρευνα, λέγοντας ότι η χώρα διαθέτει τώρα δύο σκάφη σεισμικής έρευνας και δύο σκάφη γεώτρησης. “Μεταξύ αυτών, το σεισμικό σκάφος MTA Oruç Reis σχεδιάστηκε από την εταιρεία SEFT Ship Design αποκλειστικά από Τούρκους μηχανικούς και κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης. Το πλοίο έχει την δυνατότητα τρισδιάστατης σεισμικής έρευνας με 8 σεισμικά καλώδια μήκους 8000 μέτρων και είναι επίσης σε θέση να διεξάγει μελέτες γεωλογίας, υδρογραφίας και ωκεανογραφίας», σημείωσε.
Αν και οι επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα στην Ανατολική Μεσόγειο, δηλαδή τα πλοία γεώτρησης Yavuz και Fatih αγοράστηκαν από άλλες χώρες λόγω της ανάγκης ταχείας δράσης, ο Zorlu σημείωσε ότι “η Τουρκία έχει ναυπηγεία που εξάγουν αυτά τα είδη πλοίων στη Νορβηγία για να λειτουργούν στη βόρεια θάλασσα σημαίνει ότι στο πλαίσιο προγραμματισμένων έργων οι ενέργειες αυτές μπορούν επίσης να πραγματοποιηθούν και από εγχώρια σκάφη στο μέλλον. “Το ισχυρότερο ναυτικό της Ανατολικής Μεσογείου Μεταξύ των άλλων τριών περιφερειακών χωρών με ισχυρούς ναυτικούς, δηλαδή την Αίγυπτο, την Ελλάδα και το Ισραήλ, στην ανατολική Μεσόγειο, όπου η Τουρκία διεξάγει δραστηριότητες γεώτρησης με δύο σεισμικά σκάφη στο πλαίσιο των εδαφικών δικαιωμάτων της, η Τουρκία έχει το ισχυρότερο ναυτικό, διαφορετικές πτυχές μιας τέτοιας σύγκρισης.
Όχι μόνο έχει το μεγαλύτερο ναυτικό, ποσοτικά, δίπλα στην Αίγυπτο, του οποίου το ναυτικό είναι μεγάλο αλλά κυρίως εξερχόμενο, επομένως δεν μπορεί να ξεπεράσει το αριθμό του τουρκικού ναυτικού, είναι επίσης ένας από τους πιο σύγχρονους ναυτικούς στην περιοχή. “Με 16 φρεγάτες, 10 κορβέτες, 19 οπλισμένες ταχύπλοες περιπολίες, 12 υποβρύχια και άλλα βοηθητικά στοιχεία, έχουμε ένα σημαντικό στόλο στην περιοχή”, εκτιμά ο Kırıkkanat.
Τέσσερις φρεγάτες της κατηγορίας Ι είναι επίσης υπό κατασκευή για να προστεθούν στο στόλο, μεταξύ άλλων. Ο Kırıkkanat σημείωσε ότι οι αριθμοί δεν είναι πάντοτε οι δείκτες της εξουσίας, αλλά το τουρκικό ναυτικό με τον σημερινό του στόλο “μπορεί να πραγματοποιήσει με επιτυχία εθνικές αποστολές και συμμαχίες σε διάφορες θάλασσες την ίδια στιγμή”, προσθέτοντας ότι η υποδομή υποστήριξης εφοδιαστικής είναι πολύ ισχυρή με έμπειρους σταθμούς ναυπηγείων και συντήρησης.
Οι τουρκικές ναυτικές δυνάμεις διεξήγαγαν την ναυτική άσκηση Blue Homeland-2019 από τις 27 έως τις 8 Μαρτίου 2019, με 103 πλοία στη Μαύρη Θάλασσα, το Αιγαίο και τη Μεσόγειο ταυτόχρονα.
Τέλος, σχολιάζοντας τα ναυτικά των παράκτιων κρατών της Ανατολικής Μεσογείου, ο Κιρικανάτ τόνισε: «Οι ναυτικοί της Ελλάδας και της Αιγύπτου είναι διαφορετικοί από την άλλη με την πρώτη ματιά, αλλά ένα κοινό είναι ότι έχουν πολλά ξένα όπλα, οχήματα και εξοπλισμό. Πρόκειται για ένα σημαντικό μειονέκτημα όσον αφορά την ακεραιότητα της εφοδιαστικής, την ικανότητα επισκευής και τα πιθανά σχέδια εκσυγχρονισμού », προσθέτοντας ότι το ελληνικό ναυτικό είναι παλιό και η οικονομική κρίση και τα εξωτερικά χρέη που πρέπει να πληρωθούν μέχρι το 2060 αποτελούν σημαντικό εμπόδιο στην υλοποίηση πολλών αμυντικών έργων στην γειτονική χώρα, παράλληλα με τη δημιουργία ενός εμποδίου για τον εκσυγχρονισμό ήδη υπαρχόντων σκαφών. Ο Kırıkkanat δήλωσε ότι, όπως και στην Ελλάδα, το αιγυπτιακό ναυτικό χρειάζεται επίσης εκσυγχρονισμό, ενώ οι νέες αγορές προσελκύουν αρκετά μεγάλη προσοχή. “Παρόλο που δύο αμφίβια πλοία πολλαπλών χρήσεων, μία φρεγάτα και μία κορβέτα από τη Γαλλία, μαζί με δύο υποβρύχια γερμανικής προέλευσης προσέφεραν κάποια δύναμη στο ναυτικό. φαίνεται αρκετά δύσκολο για αυτούς να δημιουργήσουν μια ιδέα με πλοία που αγοράζονται από τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, τη Γερμανία, την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Νότια Κορέα », είπε.
Η Αίγυπτος αγόρασε το πρώτο αμφίβιο πλοίο πολλαπλών χρήσεων από τη Γαλλία το οποίο προοριζόταν αρχικά για τη Ρωσία αλλά δεν παραδόθηκε λόγω κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Μόσχα μετά την προσάρτηση της Κριμαίας.
Το Ισραηλινό Ναυτικό, με προηγμένα υποβρύχια και αυτόχθονες προηγμένες αισθητήρες, ηλεκτρονικό πόλεμο και οπλικά συστήματα, από την άλλη πλευρά, βρίσκεται σε εξέλιξη ιδιαίτερα σε σύγκριση με εκείνα των ναυτικών της Αιγύπτου και της Ελλάδας, αν και είναι το μικρότερο από τα τέσσερα σχετικά ναυτικά, συμπεριλαμβανομένων των τουρκικών, με 3 κορβέτες, 8 βάρκες και 5 υποβρύχια, είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσφατες διαμάχες που προέκυψαν από το μερίδιο των δικαιωμάτων εξερεύνησης των πεδίων ανοικτής θαλάσσης φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο, η οποία επιταχύνθηκε μόνο αφού οι Ελληνοκύπριοι δήλωσαν μονολιθικά τις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες τους (ΑΟΖ) με παράνομη διέλευση στα χωρικά ύδατα της Τουρκίας, η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου (ΤΔΒΚ), η Ελληνική Κύπρος, η Τουρκία, η Ελλάδα, η Αίγυπτος και το Ισραήλ. Εν τω μεταξύ, η Τουρκία, αν και έχει προχωρήσει πολύ, πρέπει να διατηρήσει την εστίασή της στην εγχώρια ανάπτυξη των αναγκών των δυνάμεων διοίκησής της, λένε οι ειδικοί, με το ναυτικό να αποτελεί την πρώτη γραμμή.
Η Αγορά 3ου Γεωτρύπανου
Και τρίτο γεωτρύπανο αγόρασε η Τουρκία, σύμφωνα με το τουρκικό Περιοδικό Ναυτιλίας το οποίο αναφέρει ότι πρόκειται για το γεωτρύπανο Sertao, το οποίο αυτή τη φορά πήρε σε δημοπρασία στη Βρετανία για 37,5 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με πηγές του περιοδικού, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αγοράς και τρίτου γεωτρύπανου με την ονομασία Sertao, το οποίο βρισκόταν στο λιμάνι Port Talbot της Βρετανίας για δύο χρόνια, όπως αναφέρει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αγοράστηκε στην τιμή των 37,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με το περιοδικό, το γεωτρύπανο κατασκευάστηκε από την Samsung το 2012 στη Νότιο Κορέα και μέχρι το 2015 το χρησιμοποιούσε η βραζιλιάνικη εταιρεία Petrobras.
Έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει την εργασία του κάτω από πολύ μεγάλη πίεση και ψηλή θερμοκρασία.
Μπορεί να φτάσει σε βάθος 11 χιλιάδων 400 μέτρων και να διεξάγει γεώτρηση 3 χιλιάδων μέτρων.
Το υπό σημαία Νησιών Μάρσαλ γεωτρύπανο Sertao έχει μήκος 227 μέτρα, πλάτος 42 μέτρα και το μέρος του πλοίου που είναι κάτω από το νερό είναι 12 μέτρα.