Το “στοίχημα” των Αμερικανών Διπλωματών για τα ναυπηγεία Ελευσίνας-Σκαραμαγκά

Την αρχή της υλοποίησης του σχεδίου που έχει η κυβέρνηση των ΗΠΑ για επενδύσεις στην Ελλάδα σε ενέργεια, λιμάνια, ναυπηγεία, ναυτιλιακές υποδομές και την ναυτιλία εν γένει είχε υπογραμμίσει ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ, μιλώντας στη διάρκεια του 7oυ Συνεδρίου, «Navigator 2017 «The Shipping decision Makers forum» που πραγματοποιήθηκε στο πλωτό Μουσείο «Hellas Liberty» στα τέλη του 2017.

Είχε αναφέρει επίσης «ήδη προχωράμε μία τεράστια επένδυση στα ναυπηγεία της Σύρου. Θα γιορτάσουμε τη μεγάλη αυτή αμερικανική επένδυση»ενώ είχε τονίσει ότι η Ελλάδα διαδραματίζει κομβικό ρόλο στα Βαλκάνια και στη Μεσόγειο και αποτελεί πυλώνα σταθερότητας.

Η επένδυση προχώρησε και τον Μάρτιο του 2018 σε μια συμβολική κίνηση για την αξία των ναυπηγείων του νησιού, αγκυροβολεί στην Σύρο το πλέον σύγχρονο ταχύπλοο της εκστρατευτικής μεταγωγικής δύναμης του αμερικανικού στόλου, το  USNS Carson Cityστο με τον Αμερικανό Πρέσβη να το επικοινωνεί, όπως όλες τις δράσεις του και ειδικά αυτές υψηλού συμβολισμού.

Διαβάστε επίσης: Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά απαραίτητα για να κυριαρχήσουν οι ΗΠΑ σε Αιγαίο και Αν.Μεσόγειο

Οι ΗΠΑ ξέρουν ότι για να κυριαρχήσουν στην Ανατολική Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα χρειάζονται στόλο, και ο στόλος χρειάζεται υποστήριξη, λιμάνια και ναυπηγεία.

Τον Σεπτέμβριο στην ΔΕΘ, παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, του Αμερικανού υπουργού Εμπορίου Γουίλμπουρ Ρος, του Αμερικανού πρέσβη Τζέφρεϊ Πάιατ και του αρμόδιου υπουργού Οικονομίας Στέργιου Πιτσιόρλα, γίνεται πρόταση από τον επικεφαλής της ΟΝΕΧ, Πάνο Ξενοκώστα για την εξαγορά των δύο μεγαλύτερων ναυπηγείων της Ελλάδας, της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά.

Και έρχεται πριν λίγες ημέρες ένα άρθρο του Πτήση κ Διάστημα, στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού το οποίο αναφερόταν στο ενδεχόμενο αγοράς φρεγατών LCS, με κατασκευή όλων των πλοίων στην Ελλάδα!

Το χρονοδιάγραμμα της Ελληνικής κυβέρνησης για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας και Σκαραμάγκα προέβλεπε έως τα τέλη του Νοεμβρίου να είχε επιλεγεί ο προτιμητέος επενδυτής και αμέσως μετά να άρχιζαν οι διαπραγματεύσεις. Η καθυστέρηση αυτή ίσως να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις διαπραγματεύσεις που γίνονται για την αγορά των συγκεκριμένων φρεγατών.

Μια τέτοια εξέλιξη είναι win-win συμφωνία. Τα ναυπηγεία δεν θα συνεχίσουν απλά να λειτουργούν και να κατασκευάζουν πλοία του Ελληνικού πολεμικού Ναυτικού, αλλά θα γίνουν αυτές οι επενδύσεις με τις οποίες θα μπορούν να υποστηριχθούν οι μεγάλες μονάδες του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού και του ΝΑΤΟ που επιχειρούν στην Μεσόγειο και τον Περσικό Κόλπο

 

 

ViaDiplomacy Newsroom