Το Καζακστάν συνεχίζει να αυξάνει τις μεταφορές μέσω του Μεσαίου Διαδρόμου

Οι εξαγωγές του Καζακστάν μέσω του Μεσαίου Διαδρόμου έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί κατά τους πρώτους μήνες του 2023, με τις εισαγωγές να αυξάνονται κατά 22%. Όπως ανέφερε η Καζακστάν Σιδηροδρόμων (KTZ), οι σιδηροδρομικές μεταφορές κατά μήκος αυτών των δρομολογίων μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2023 αυξήθηκαν κατά 63,7 τοις εκατό σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος.

Για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα, η KTZ δήλωσε ότι 433.200 τόνοι εμπορευμάτων έχουν μετακινηθεί κατά μήκος του Μεσαίου Διαδρόμου για συνολικά πάνω από 4.000 TEU. Η αύξηση αυτή, όπως τόνισε η εταιρεία, συνδέεται με τις αναβαθμίσεις των υποδομών που έγιναν πέρυσι καθώς και με τη «μεταβαλλόμενη γεωπολιτική κατάσταση».

Ο Kairat Utyapov, Γενικός Διευθυντής της KTZ Express, παρείχε ορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τα προϊόντα που αποστέλλονται μέσω του Middle Corridor. Ο Ουτιάποφ είπε ότι ο διάδρομος χρησιμοποιείται για τη μεταφορά τοματοπολτού, χημικών προϊόντων και εξοπλισμού από την Κίνα στη Νότια Ευρώπη και την Τουρκία. Όσον αφορά τα εμπορεύματα που φεύγουν από το Καζακστάν, οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που εμπλέκονται είναι τα μη σιδηρούχα μέταλλα, τα σιδηροκράματα, οι φακές και τα φορτία σιτηρών.

Οι χώρες της Κεντρικής Ασίας αγκαλιάζουν τον Μέσο Διάδρομο

Τα στοιχεία που παρείχε η KTZ για τους πρώτους τρεις μήνες του 2023 δείχνουν συνέχεια με τις τάσεις που διαμορφώθηκαν το 2022. Τον Φεβρουάριο , η εταιρεία δήλωσε ήδη ότι ο όγκος φορτίου που μεταφέρθηκε κατά μήκος του Μεσαίου Διαδρόμου αυξήθηκε κατά 250 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2021. Αυξήσεις στην κίνηση κατά μήκος του Μεσαίου Διαδρόμου γνώρισε επίσης το Αζερμπαϊτζάν . Οι Σιδηρόδρομοι του Αζερμπαϊτζάν ισχυρίστηκαν ότι 3,9 εκατομμύρια τόνοι φορτίου διακινήθηκαν στη διαδρομή, σηματοδοτώντας αύξηση άνω του μισού εκατομμυρίου τόνων σε σύγκριση με το 2021.

Επιπλέον, το Ουζμπεκιστάν ανέπτυξε το πρώτο του τρένο στον Μεσαίο Διάδρομο στα τέλη του 2022. Φορτωμένο με χαλκό, το πρώτο τρένο κατευθύνθηκε προς το Turkmensbashi, στο Τουρκμενιστάν, και στη συνέχεια στη Βάρνα, στη Βουλγαρία, από όπου έφτασε στην Τουρκία. Από την άλλη πλευρά, ο Middle Corridor εξακολουθεί να αγωνίζεται να κερδίσει δημοτικότητα στην Ευρώπη λόγω ζητημάτων που σχετίζονται με τη χωρητικότητα. Η διαδρομή δεν μπορεί να αντέξει σημαντικούς όγκους και αυτό αναζητούν οι εταιρείες στη Γηραιά Ήπειρο. Αυτό επιβεβαιώθηκε και στην έκθεση μεταφορών logistic στο Μόναχο, όπου το RailFreight.com ρώτησε διάφορους παράγοντες του κλάδου για τις σκέψεις τους σχετικά με το Middle Corridor.

ViaDiplomacy Newsroom