Το “φιλάνθρωπο” πολιτικό ισλάμ στην Θράκη
Παρά τους αλλεπάλληλους αναπτυξιακούς νόμους, η περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αντί να πλησιάσει τον μέσο όρο του ΑΕΠ της χώρας απομακρύνθηκε περαιτέρω από αυτόν, καθιστώντας την ως την φτωχότερη της Ελλάδας.
Σύμφωνα με έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, το 2015 έκλεισε με την περιφέρεια ΑΜΘ να έχει το χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα μεταξύ όλων των περιφερειών της χώρας (με μόλις 11.164 €), ενώ άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι από το 2000 ως και το 2015 η ΠΑΜΘ λαμβάνει τον “τίτλο” της φτωχότερης περιφέρειας σε ολόκληρη την χώρα τις περισσότερες χρονιές από κάθε άλλη περιφέρεια!
Στο παρελθόν (μέχρι και τα μέσα τις δεκαετίας του ‘80) και λόγω των αποκλεισμών που υπέστη η μειονότητα, οι ανισότητες ήταν αρκετά μεγάλες. Τα τελευταία χρόνια, όμως, μπορούμε με σχετική βεβαιότητα να ισχυριστούμε πως δεν υπάρχουν διαφορές κι αυτό είναι εμφανές στην οικονομική δραστηριότητα στις πόλεις αλλά και στην κοινωνική ανέλιξη που επήλθε και λόγω της πρόσβασης των νέων στην εκπαίδευση. Βέβαια, συνεχίζουν να υπάρχουν οικονομικές ανισότητες μεταξύ των κατοίκων των πόλεων και των ορεινών περιοχών, ενώ όλοι οι κάτοικοι της Θράκης (Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι) βιώνουν από κοινού τις συνέπειες της κρίσης, της απαξίωσης της περιφέρειας αλλά και της νεανικής μετανάστευσης .
Τα παραπάνω στοιχεία βασίζονται, βεβαίως, σε μία σειρά “γραπτών” στοιχείων και πηγών που ενδεχομένως να απέχουν από την πραγματικότητα, καθώς είναι βέβαιο πως οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Ελληνικού Κράτους δεν έχουν πλήρη έλεγχο των οικονομικών δραστηριοτήτων μεγάλου τμήματος του πληθυσμού της ΠΑΜΘ , και κυρίως σε αυτό που συνιστούν οι “ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες”, μεγάλο τμήμα των οποίων συγκεντρώνει σε μηνιαία βάση εισοδήματα προνοιακού ή επιδοματικού χαρακτήρα που ξεπερνούν κατά πολύ τα αντίστοιχα της “πλειονότητας”.
Σε αυτό,λοιπόν, το πλαίσιο, είναι αξιοσημείωτη η συμμετοχή των κατοίκων της περιοχής σε πλειάδα εράνων και συνεισφορών που διοργανώνονται από φορείς, οργανώσεις, συλλόγους, συλλογικότητες και εξωχώριες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις , από τους οποίους συγκεντρώνονται μεγάλα χρηματικά ποσά.
Εκτός από τα εύπορα μέλη της τοπικής οικονομικής ελίτ και μιας παράλληλης οικονομικής δομής που κινείται στοχευμένα με δικούς της νόμους και κανόνες, αναδεικνύεται μία νέα οικονομική τάξη που διαθέτει οικονομική ισχύ αγνώστου προελέυσεως με εξωχώριες διασυνδέσεις και συχνά υποστηριζόμενη από διπλωματικές αντιπροσωπείες ή ΜΚΟ ξένων χωρών.
Υπενθυμίζουμε την αυτοαποκαλούμενη “Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας Δ. Θράκης” η οποία διοργάνωσε έρανο “για τα θύματα της τρομοκρατίας στην Τουρκία και για τα θύματα του πολέμου στην Συρία” και το χρηματικό ποσό που συγκεντρώθηκε παραδόθηκε στην Ερυθρά Ημισέληνο, με τη διαμεσολάβηση παρατύπων μηχανισμών και χωρίς τον απαραίτητο έλεγχο από τις αρμόδιες αρχές.
Σε μία άλλη περίπτωση, με αφορμή τις πλημμύρες στο Πακιστάν οι ίδιοι μηχανισμοί συγκέντρωσαν από έρανο που έκαναν μεταξύ Ελλήνων πολιτών μουσουλμανικού θρησκεύματος το ποσό των 400.000 ευρώ, τα οποία απέστειλαν μέσω της ZIRAAT BANKASI στην τουρκική κυβέρνηση προκειμένου να τα διοχετεύσει προς τους πληγέντας.
Ανησυχία προκάλεσε η πρόσκληση που απηύθυνε το τουρκικό προξενείο στην Κομοτηνή προς τους μουσουλμάνους της Θράκης να εισφέρουν από το υστέρημά τους χρήματα με στόχο να ενισχυθεί η κρατική διαστημική υπηρεσία της Τουρκίας και να υλοποιηθεί ο στόχος του Ταγίπ Ερντογάν για αποστολή στο Διάστημα το 2023:“Σε αυτό το Ραμαζάνι με τη θρησκευτική σας ελεημοσύνη στηρίξτε την ιπτάμενη τουρκική νεολαία.. Οι δωρεές σας να κερδίσουν νόημα στην τουρκική υπηρεσία αεροπορίας” τονιζόταν στην ανάρτηση.
Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και με το «φιλανθρωπικό παζάρι» που οργανώθηκε απο το Μειονοτικό Εκπαιδευτικό, Πολιτιστικό και Αθλητικό Σύλλογο Χάρμανλικ μαζί με τους κατοίκους του Χάρμανλικ για κατασκευή πηγαδιών νερού στην Αφρική και παρέδωσαν τα χρήματα που είχαν συγκεντρώσει στην τουρκική μη κυβερνητική οργάνωση ΙΗΗ (Ίδρυμα Ανθρωπιστικής Αρωγής).
Σε άλλες περιπτώσεις, οι ως άνω περιγραφέντες μηχανισμοί προχώρησαν σε “εράνους” με πρόθεση να υποκαταστήσουν το επίσημο κράτος όπως στην περίπτωση του Κέχρου στη Ροδόπη, όπου διενεργήθηκε έρανος στο τζαμί με στόχο την κατασκευή δρόμου που θα συνδέσει τους νομούς Ροδόπης και Έβρου…
Σε άλλη περίπτωση ο κ. Αχμέτ Μετέ, ο οποίος υποδύεται τον θρησκευτικό λειτουργό διενήργησε έρανο για τον εφοδιασμό εξοπλισμού ασθενοφόρου, πραγματοποιώντας σειρά παραβάσεων καθώς πέρα από το αδίκημα της αντιποίησης Αρχής, διενεργεί έρανο χωρίς την απαιτούμενη από τον νόμο άδεια οπότε και παραβιάζεται η νομοθεσία περί παιγνίων, εράνων και λαχειοφόρων αγορών ενώ ο πιθανός αποδέκτης αυτού του ποσού σίγουρα διαπράττει το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων που προέρχονται από παράνομη δραστηριότητα..
Μία τρίτη ενδιαφέρουσα κατηγορία που αναδεικνύεται από παρόμοιες δραστηριότητες είναι αυτή των νέων ανερχομένων στελεχών που συνδέονται με το πολιτικό ισλάμ όπως ο προσφάτως αναδειχθείς κ. Ματζίρ Σουλεϊμάν, δηλωμένος άπορος, που αυτοπροσδιορίζεται ως πρόεδρος του Μορφωτικού και Πολιτιστικού συλλόγου Μουσουλμάνων Διδυμοτείχου, με “ζώνη ευθύνης” και τον Βόρειο Έβρο. Στο πλαίσιο της πολιτικής αυτής, πριν λίγους μήνες, ο κ. Ματζίρ είχε προβεί στην αγορά κτιρίου στο Διδυμότειχο, προκειμένου να στεγαστεί ο σύλλογος του (έγιναν λέει δωρεές χιλιάδων ευρώ για να αγοραστεί το ακίνητο για τον σύλλογο…) ενώ έστησε εταιρία μέσω της οποίας θα λειτουργούσε γραφείο κηδειών-τελετών για μουσουλμάνους στον νομό Έβρου, σχέδιο που προχωρεί σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές αναφορές.
Σε μία απόπειρα να οριοθετήσουμε τα παραπάνω, πέρα από τις γνωστές αναφορές στις παράλληλες δομές, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε και στο φαινόμενο της “οικονομίας του τρόμου” που σχετίζεται με “κράτη-συμμορία” όπως είναι η Τουρκία και διατηρούν δεσμούς με ένα παράλληλο υπερκρατικό σύμπαν όπου διακινούνται ετησίως περισσότερα από 4 τρισεκατομμύρια δολάρια, και τροφοδοτεί κινήματα, οργανώσεις και νεοπαγή κράτη. Εμπόριο ναρκωτικών, πετρελαίου, όπλων, πολύτιμων λίθων και ανθρώπων, ακόμη και δωρεές μεγάλων χρηματικών ποσών, τις οποίες σοβαρές τράπεζες και άλλοι οικονομικοί οργανισμοί συχνά πιστεύουν ότι διοχετεύουν σε ιδρύματα με αποκλειστικά φιλανθρωπικούς σκοπούς, αποτελούν τους κρίκους του συστήματος αυτού.
Όσοι ασχολούνται με τη διαχρονική μελέτη του φαινομένου της οργανωμένης εγκληματικότητας, έχουν καταλήξει στη διαπίστωση ότι η πορεία προς το οργανωμένο έγκλημα συνιστά και μία αντανάκλαση απόψεων σχετικά με την αξία και τα όρια του νόμου, που καλλιεργούνται χρόνια τώρα στην κοινωνία με την ανοχή πολλών συνιστωσών του «συστήματος».
Ένας μηχανισμός με διασυνδέσεις, εξυπηρετήσεις, συνδιαλλαγές και σχέσεις διαπλοκής με τις τοπικές κοινωνίες και πολιτικούς παράγοντες αποτελεί ,πάντοτε, τη βάση για την δημιουργία δικτύων που πολλές φορές υφίστανται ακόμη και όταν αντικαθίστανται κάποια πρόσωπα που μετέχουν σε αυτά, καθώς οι «κρίκοι» της αλυσίδας είναι και αναλώσιμοι και ανταλλάξιμοι και μπορούν να αναπαραχθούν με ταχύτατους ρυθμούς. Πρόκειται για την ύπαρξη ενός «αντικόσμου» που αναπτύσσεται και λειτουργεί εκμεταλλευόμενος τα «κενά ηθικής» της τοπικής κοινωνίας και τα οργανωτικά ελλείμματα του συντεταγμένου κράτους.
Η Ελληνική Έννομη Τάξη έχει τους μηχανισμούς εκείνους που μπορούν να ελέγξουν αποτελεσματικά όσους προτίθενται όχι απλώς να παρανομήσουν αλλά και να δυναμιτίσουν τις αρμονικές σχέσεις των σύνοικων στοιχείων στην Ελληνική Θράκη. Θα ήταν άκαιρο και αντιπαραγωγικό να ταυτίσουμε τους μηχανισμούς που περιγράψαμε με τους εκπροσώπους των Ελλήνων μουσουλμάνων και εθνικά επιζήμιο είναι να αποσκοπούν οι τοπικές πολιτικές δυνάμεις σε πρόσκαιρα κομματικά κέρδη.
Ο σεβασμός στους νόμους του Ελληνικού Κράτους δεν πρέπει να συγχέεται με την καταπίεση και την καταπάτηση δικαιωμάτων και ελευθεριών όπως η προπαγάνδα εξωχωρίων μηχανισμών προσπαθεί να παρουσιάσει και οι εντεταλμένοι μηχανισμοί ασφαλείς οφείλουν να διασφαλίζουν σε όλους τους Έλληνες Πολίτες της Θράκης το αίσθημα της ασφάλειας που αποτελεί βασική προϋπόθεση ανάπτυξης και προόδου!