Την επανέναρξη παραγωγής του στρατηγικού βομβαρδιστικού Tu-160 ανακοίνωσε ο Ρώσος υπουργός Άμυνας
Την επανέναρξη μετά από 25 χρόνια της παραγωγής του στρατηγικού βομβαρδιστικού Tu-160 Blackjack ανακοίνωσε με δηλώσεις του ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Sergei Shoigu.
Το πρόγραμμα επανέναρξης παραγωγής του ρωσικού στρατηγικού βομβαρδιστικού είχε εγκριθεί το Φεβρουάριο του 2017 από το Ρώσο πρόεδρο Vladimir Putin, ο οποίος είχε υπογράψει τότε το σχετικό διάταγμα.
Η νέα έκδοση του ρωσικού βομβαρδιστικού ονομάζεται Tu-160M2 και ενσωματώνει σειρά βελτιώσεων όπως μεγαλύτερη εμβέλεια 13.300 χλμ έναντι 12.300 χλμ της αρχικής έκδοσης μεγαλύτερο επιχειρησιακό ύψος 60.000 πόδια έναντι 51.181 πόδια της αρχικής έκδοσης, νέο σύστημα ναυσιπλοΐας νέο σύστημα βομβαρδισμού, νέο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου νέο πιλοτήριο και πιο οικονομικούς κινητήρες.
Εκτιμάται ότι θα κατασκευαστούν συνολικά 14 αεροσκάφη, τα οποία θα καλύψουν το κενό που θα δημιουργηθεί τα επόμενα χρόνια μέχρι την έλευση του υπο ανάπτυξη στρατηγικού βομβαρδιστικού του προγράμματος PAK DA, αφού το πρωτότυπο αυτού του αεροσκάφους θα είναι έτοιμο μεταξύ 2020 και 2023.
Παράλληλα με την έναρξη της κατασκευής του βομβαρδιστικού Tu-160M2 από την εταιρεία Tupolev στο Kazan, ο σχεδιασμός της Ρωσικής Αεροπορίας περιλαμβάνει την αναβάθμιση των υπαρχόντων 16 Tu-160 στο επίπεδο Tu-160Μ2.
Τα αεροσκάφη αυτά είχαν αναβαθμιστεί αρχής γεννωμένης το 2014 στο επίπεδο Tu-160Μ και σταδιακά παραδόθηκαν στην Ρωσική Αεροπορία. Σύμφωνα με το νέο σχεδία της Ρωσικής Αεροπορίας τα 16 Tu-160Μ θα αναβαθμιστούν περεταίρω στο επίπεδο Tu-160Μ2 και θα συμπληρώσουν την δύναμη των υπό κατασκευή νέων βομβαρδιστικών.
Στόχος της Ρωσικής Αεροπορίας είναι η δημιουργία πριν από το 2023 μιας δύναμης 30 στρατηγικών βομβαρδιστικών τύπου Tu-160Μ2.
Σημειώνεται ότι η Σοβιετική και αργότερα η Ρωσική Αεροπορία είχε παραλάβει συνολικά 27 βομβαρδιστικά Tu-160S από τα οποία τα 19 είχαν παραμείνει στο έδαφος της Ουκρανίας και τα υπόλοιπα 7 (+2 αεροσκάφη δοκιμών που επισκευάστηκαν και αποδόθηκαν σε υπηρεσία) στην Ρωσία.
Μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, η παραγωγή του αεροσκάφους σταμάτησε το 1992 και από τα 19 Tu-160S που είχαν παραμείνει στην Ουκρανία τα 8 παραχωρήθηκαν στην Ρωσία έναντι διαγραφής του Ουκρανικού χρέους από την Ρωσία και τα υπόλοιπα 8 καταστράφηκαν από τους Ουκρανούς ενώ τρία αποκτήθηκαν από Αμερικανική εταιρεία με σκοπό την εκτόξευση διαστημικών πυραύλων φορέων.
Ακολούθησε η παράδοση το 2000 ενός ακόμη αεροσκάφους στη Ρωσική Αεροπορία από το εργοστάσιο της Tupolev και η απώλεια ενός αεροσκάφους το 2003, με αποτέλεσμα να απομείνουν σε υπηρεσία συνολικά 16 αεροσκάφη εκ των οποίων τα 11 σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα και τα υπόλοιπα 5 χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση των πληρωμάτων.