Την αυστριακή εταιρεία AVL List επέλεξε η TÜMOSAN για την ανάπτυξη του κινητήρα του Altay
Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια με την ιαπωνική εταιρεία κατασκευής κινητήρων Mitsubishi Heavy Industries και την άκαρπη όπως φαίνεται προσπάθεια συνεργασίας με την ιταλική IVECO-FIAT η Τουρκία στράφηκε προς την Αυστριακή εταιρεία AVL List για την ανάπτυξη του κινητήρα που θα εξοπλίσει τον άρμα μάχης Altay.
Όπως είναι γνωστό τον Αύγουστο του 2014 το Τουρκικό κράτος ανέθεσε στην εταιρεία TÜMOSAN Motor ve Traktor Sanayi AS την ανάπτυξη έναντι 190 εκατ. ευρώ του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης κίνησης του Altay.
Η τουρκική εταιρεία πρέπει σύμφωνα με το συμβόλαιο να αναπτύξει τον νέο κινητήρα μέσα σε 54 μήνες.
Το έργο που ανέλαβε κρίνεται ως ιδιαίτερα δύσκολο αφού η TÜMOSAN Motor ve Traktor Sanayi AS διαθέτει εμπειρία στην κατασκευή κατόπιν μεταφοράς τεχνολογίας από την ιταλική εταιρεία FIAT, κινητήρων και αγροτικών ελκυστήρων για την εγχώρια και διεθνή αγορά.
Από το 1988 που έληξε η συμφωνία με την ιταλική FIAT η TÜMOSAN κατασκευάζει παλαιούς και νέας σχεδίασης κινητήρες οι οποίοι όμως είναι μικρής απόδοσης μεταξύ 250 -500 ίππων.
Πληροφορίες ανέφεραν ότι η τουρκική εταιρεία επρόκειτο να συνεργαστεί με την ιταλική IVECO-FIAT η οποία έχει αναπτύξει τον κινητήρα άρματος μάχης τύπου MTCA (Modular Turbo-Charged Aftercooler) 12V, ο οποίος αποδίδει 1.270 ίππους και χρησιμοποιείται από το ιταλικό άρμα μάχης Ariete, ενώ πριν από μερικά χρόνια παρουσίασε μια βελτιωμένη έκδοση του εν λόγω κινητήρα η οποία αποδίδει 1.600 ίππους.
Τελικά όπως φαίνεται η TÜMOSAN Motor ve Traktor Sanayi AS επέλεξε να συνεργαστεί με την αυστριακή εταιρεία AVL List, η οποία θα της παράσχει τεχνική βοήθεια και υποστήριξη για την ανάπτυξη του νέου κινητήρα ντίζελ.
Η συγκεκριμένη εταιρεία εξειδικεύεται στην πραγματοποίηση μηχανολογικών ερευνών για κινητήρες και μεγάλα συγκροτήματα ισχύος. Η αυστριακή εταιρεία διατηρεί περιφερειακό γραφείο στην Τουρκία έχει εξειδικευτεί μέσω εξαγορών στην ανάπτυξης κινητήρων ντίζελ και έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων Ford.
Η επιλογή της αυστριακής εταιρείας αποτελεί την έσχατη λύση όπως φαίνεται της TÜMOSAN αφού οι προηγούμενες προσπάθειες μα άλλους μεγάλους κατασκευαστές κινητήρων απέτυχαν.
Η εμμονή της Τουρκίας στην ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα οφείλεται στις φιλοδοξίες της αμυντικής της βιομηχανίας να εξαγάγει το νέο άρμα σε φιλικές χώρες χωρίς περιορισμούς από τους κατασκευαστές των υποσυστημάτων όπως συνέβη στην περίπτωση του Αζερμπαϊτζάν όπου η γερμανική κυβέρνηση απαγόρευσε την πώληση του αυτοκινούμενου πυροβόλου των 155 χλστ Firtina λόγω του γερμανικού κινητήρα με τον οποίο είναι εξοπλισμένο το τουρκικό πυροβόλο.