Τι συμβαίνει με τον TAP – Το έργο τελειώνει και ακόμα προσπαθεί να πείσει για τα οφέλη
Ο TAP το τελευταίο διάστημα ενημερώνει όλους τους ενδιαφερόμενους για την ολοκλήρωση του έργου. Ανάμεσα σε αυτούς όμως δεν περιλαμβάνονται οι τοπικές κοινωνίες, καθώς επίσης, και η τοπική αυτοδιοίκηση.
Η Κοινοπραξία που κατασκευάζει το Ελληνικό τμήμα, προσπαθεί μέσα από διαφημιστικά μηνύματα, να παρουσιάσει το κοινωνικό της πρόσωπο και κυρίως, τα οφέλη που είχαν οι τοπικές κοινωνίες από τον TAP
Εκτός λοιπόν τις παιδικές χαρές που διαφημίζει ότι έδωσε ως ανταποδοτικά προς τις τοπικές κοινωνίες, τις τελευταίες ημέρες παίζει και το “χαρτί” των θέσεων εργασίας. Το 2017, σε ανακοίνωση της η εταιρεία είχε αναφέρει, “Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) ανακοινώνει ότι η κατασκευή στην Ελλάδα, τη μεγαλύτερη γεωγραφική περιοχή που καλύπτει ο αγωγός, συνεχίζεται βάσει χρονοδιαγράμματος, στόχων, και προϋπολογισμού. Χάρη στις προσπάθειες περισσότερων από 3.000 ανθρώπων που απασχολούνται στο έργο, δεκατρείς μήνες μετά την Τελετή Εγκαινίων οι εργασίες έχουν προχωρήσει σημαντικά στις δύο από τις τρεις Περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας που θα διασχίσει ο αγωγός: την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και την Κεντρική Μακεδονία.”
Από το 2012 όμως μέχρι και το 2019, αυτές οι θέσεις αυξομειώθηκαν ανάλογα την πολιτική που ακολουθούσε η Κοινοπραξία. Το 2012 λοιπόν μιλούσε για 7500 θέσεις εργασίας, την ίδια περίοδο που έκανε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, αφήνοντας φυλλάδια στα παρ-μπριζ των αυτοκίνητων. Το 2017 όπως ανέφερε τότε το Δελτίο μιλούσε για 3000, ενώ το 2019 και σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, το νούμερο αυτό έπεσε στις 2500.
Τι φοβάται η Κοινοπραξία και έχει επιδοθεί σε μια επικοινωνιακή πολιτική και μάλιστα σε ΜΜΕ πανελλήνιας εμβέλειας
Πριν το 2016, η Κοινοπραξία είχε μια πολιτική ενημέρωσης κυρίως των τοπικών κοινωνιών για το έργο μέσα από τοπικά ΜΜΕ. Αυτό αλλάζει από τον Αύγουστο του 2016, και η εταιρεία κάνει μια αποικιοκρατική πολιτική με την οποία εκβιάζει ουσιαστικά την κατασκευή του έργου. Προσλαμβάνει ειδικούς πρώην αξιωματικούς της αστυνομίας τους οποίους τους πηγαίνει στην Καβάλα σε συνεντεύξεις τύπου, δεν απαντά σε ερωτήσεις ΜΜΕ, και τέλος, μηνύει και στέλνει στα δικαστήρια όσους αντιδρούν.
Δεν προχωρά σε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και τα ανταποδοτικά δίνονται χωρίς αυτές να γνωρίζουν τι πραγματικά είναι τα ανταποδοτικά. Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα για την Κοινοπραξία, οι διαδικασίες. Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από την EBRD , την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, η οποία δίνει ιδιαίτερη σημασία στις διαδικασίες.
Τον Δεκέμβριο του 2017, δύο άρθρα, το ένα του Viadiplomacy.gr με τίτλο «Η EBRD o TAP και οι προϋποθέσεις που δεν πληρούνται για τη χρηματοδότηση» και ένα του Kavalapress.gr με τίτλο «Και όμως, η Καβάλα είναι ικανή να σταματήσει τον TAP» είχαν αναδείξει το σοβαρό κίνδυνο χρηματοδότησης του TAP από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).
Επίσης, το διάστημα εκείνο, η EBRD διοργανώνει μια εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη, και επικοινωνεί με όλα τα τοπικά ΜΜΕ από όπου περνάει ο αγωγός, για να ενημερώσει σχετικά. Το ατυχές στην περίπτωση είναι ότι αυτή η ενημέρωση γίνεται αφού έχει εγκριθεί ουσιαστικά η χρηματοδότηση του έργου!!
Η κατάσταση του έργου στην Καβάλα κρεμόταν σε μια κλωστή αν δεν προχωρούσαν σε πυροσβεστικές παρεμβάσεις, η κυβέρνηση προς τα μέλη του Αγροτικού Συλλόγου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προς την Δήμαρχο Καβάλας, και τέλος, όλες οι ενδιαφερόμενες Πρεσβείες προς την Κοινοπραξία.
Το ερώτημα λοιπόν παραμένει, τι είναι αυτό που κάνει την Κοινοπραξία, να προχωρά σε άρθρα και διαφημίσεις ώστε να πείσει πως έχει προσφέρει στις τοπικές κοινωνίες, την ώρα που το έργο ολοκληρώνεται, και αναδεικνύει ένα θέμα στο οποίο, αποδεδειγμένα είναι εκτεθειμένη