Θράκη: Η άτοπη προσπάθεια της Άγκυρας να δημιουργήσει πρόβλημα με τους Μουφτήδες
«Συγχαίρω τον μουφτή Κομοτηνής, Ιμπραήμ Σερίφ, ο οποίος επανεξελέγη ‘‘Πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής της ‘Τουρκικής’ Μειονότητας ‘Δυτικής’ Θράκης’’, και εύχομαι να συνεχίσει με επιτυχία το έργο του. Υπενθυμίζω για άλλη μια φορά στην Ελλάδα ότι ο σεβασμός στους μουφτήδες που εκλέγονται από την μειονότητα απαιτείται από τη Συνθήκη της Λωζάνης.»
Τα παραπάνω ανέφερε ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την ένταση με την Ελλάδα. Ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών που στην τελευταία του επίσκεψη στην Θράκη είδε το σύνολο των μουσουλμάνων να του «γυρνάει την πλάτη», κατόρθωσε σε μια μόλις παράγραφο να επιβεβεβαιώσει πως τα επιχειρήματα της Άγκυρας δεν στηρίζονται πουθενά.
Δεν υπάρχει «Τουρκική» μειονότητα
Το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών απαντώντας στον Τούρκο Υπουργό Εξωτερικών ανέφερε πως, «το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών είναι πάντα πρόθυμο να αποστείλει στο τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών το κείμενο της Συνθήκης της Λωζάννης με τη θερμή παράκληση να υποδειχθεί στην Ελλάδα το άρθρο στο οποίο αναφέρεται ότι οι μουφτήδες της Μουσουλμανικής Μειονότητας εκλέγονται. Ως γνωστόν, σχετική πρόβλεψη στη Συνθήκη της Λωζάννης δεν υπάρχει.»
Η παραπάνω απάντηση αρκεί για να τελειώνει εκεί το θέμα, αλλά για την ενισσχύσουμε να αναφέρω τα εξής. Στο άρθρο μου «η ονομασία της μειονότητας στη Θράκη και το διακύβευμα του επιθετικού της προσδιορισμού» σημείωνα, «όπως προκύπτει από τα πρακτικά της Συνδιάσκεψης της Λωζάνης (21.11.1922 – 24.07.1923) με επιμονή του Δρ. Ρίζα Νουρ, Υπουργού Υγείας και Δημόσιας Αρωγής, Βουλευτή Σινώπης και μέλους της τουρκικής αντιπροσωπίας στη Λωζάνη υιοθετήθηκε το θρησκευτικό κριτήριο για την περιγραφή του μουσουλμανικού πληθυσμού στη Δυτική Θράκη, αλλά το εθνικό κριτήριο για την περιγραφή των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης που εξαιρέθηκαν της ανταλλαγής.»
Άλλο άρθρο σχετικά με την Θράκη και με τίτλο, «καταρρίπτοντας τον Τουρκικό μύθο περί «Ανεξάρτητης Δυτικής Θράκης» κατέληγε, «σημειώνουμε αποστροφή μιας ομιλίας του Μουσταφά Κεμάλ Πασά Ατατούρκ στη Νικομήδεια (Izmit) τον Ιανουάριο του 1923, ο οποίος χαρακτήρισε απερίσκεπτη ιδέα αυτήν της διεξαγωγής δημοψηφίσματος στη Δυτική Θράκη για τον καθορισμό του εδαφικού της status (όπως είχε διατυπωθεί στο Εθνικό Συμβόλαιο της Σεβάστειας/Sivas το Φεβρουάριο του 1920 και την απέδωσε σε άλλον εμπνευστή) υποστηρίζοντας ότι «η αληθινή λύση για τη Δ.Θράκη θα ήταν να την αφήσουμε στην Ελλάδα».
Πως γίνεται η δήθεν εκλογή των παράνομων μουφτήδων
Η δήθεν εκλογή μουφτήδων που ισχυρίζεται ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών, δεν είναι τίποτε άλλο από μια δια βοής ψηφοφορία, βουβής συγκεκριμένα, μέσα στα Τεμένη της Θράκης. Οι πιστοί της ημέρα της «ψηφοφορία» φροντίζουν να απουσιάζουν από τα Τεμένη, ενώ όσοι παραβρίσκονται στο σύνολο τους είναι πολίτες που εκβιάζονται καθημερινά και ειδικά οι επαγγελματίες.
Οι συγκεκριμένοι Έλληνες πολίτες βρίσκονται υπό έναν συνεχή εκβιασμό από τις Παράλληλες Δομές του Τουρκικού Προξενείου, σε σημείο που αν δεν τις ακολουθήσουν εξοντώνονται οικονομικά. Το φαινόμενο αυτό είναι χειρότερο στα χωριά της Θράκης όπου οι πληθυσμοί είναι αμιγώς μουσουλμανικοί.
Γιατί δεν είναι αποδεκτή από την Ευρωπαϊκή Ένωση η εκλογή
Οι μουφτήδες όπως είναι γνωστό στην χώρα μας έχουν δικαιοδοτικές εξουσίες . Είναι δηλαδή με λίγα λόγια δικαστές, και όπως είναι γνωστό αυτοί που απονέμουν δικαιοσύνη με οποιοδήποτε τρόπο, δεν είναι δυνατόν ποτέ να μπουν σε διαδικασία εκλογής. Πέραν τούτου η χώρα μας σεβάστηκε το έθιμο της Σαρίας (ειδικής κατάκτησης των μουσουλμάνων της Θράκης) και έδωσε το δικαίωνα σε όσους μουσουλμάνους θέλουν να επιλέξουν να κάνουν θρησκευτικό γάμο να το πράξουν.
Εξ άλλου ποτέ δεν τέθηκε ως θέμα από την μειονότητα ή ως αίτημα η αφαίρεση των δικαιοδοτικών αρμοδιοτήτων του μουφτή .
Τέλος, σε κανένα μουσουλμανικό κράτος μη εξαιρουμένης της Τουρκίας δεν εκλέγονται αλλά και ούτε είναι αποδεκτό από την ευρωπαϊκή ένωση η εκλογή δικαστών
Νέος Τοποτηρητής της Μουφτείας Ξάνθης
Ο Νέος Τοποτηρητής της Μουφτείας Ξάνθης Χεμσερή Νεζντέν είναι 40 ετών, παντρεμένος και πατέρας ενός παιδιού. Είναι απόφοιτος της Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημία Θεσσαλονίκης.
Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως δάσκαλος σε Μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Ξάνθης, ως γραμματέας στη Μουφτεία Ξάνθης και ως Ιεροδιδάσκαλος σε Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης.