Θράκη: Γιατί παραίτηση και όχι δήλωση του Μουσταφά Κατραντζή

«Η διαδρομή μου στην πολιτική όλα αυτά τα χρόνια είχε ως μοναδικό στόχο τη συνέχιση της αρμονικής συνύπαρξης Χριστιανών και Μουσουλμάνων στη Ροδόπη.
Μετά από τις τελευταίες εξελίξεις αποσύρω την υποψηφιότητα μου από τις βουλευτικές εκλογές στις 25 Ιουνίου, προκειμένου να μην διαταραχθεί το κλίμα καλής συμβίωσης στην περιοχή μας».

Με αυτή την δήλωση μέσα από τον λογαριασμό του στο Facebook, ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ Μουσταφά Κατραντζή, γνωστοποίησε την απόσυρση του από τα ψηφοδέλτια του κόμματος

Γιατί όμως ο Μουσταφά Κατραντζή επέλεξε την παραίτηση (ουσιαστικά και από το κόμμα) από μια δήλωση στην οποία να αναφέρεται πως δεν υπάρχει Τουρκική Μειονότητα στην Θράκη, όπως ζητά η ΝΔ από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ;

Όπως έγραψα και σε πρόσφατο άρθρο σχετικά και πάλι με την Θράκη (εδώ), «για να αποτολμήσει κάποιος να περιγράψει αντικειμενικά την κατάσταση στην Θράκη, θα πρέπει πρώτα απ όλα να έχει την διαθέση να ακούσει , να μη διακατέχεται από εγωιστικά σύνδρομα και κυρίως να έχει αντοχές γιατί η αλήθεια της Θράκης είναι βαριά και δύσκολα χωνεύεται

Και η αλήθεια για τον Μουσταφά Κατραντζή είναι, γιατί δήλωσε παραίτηση και δεν έκανε μια δήλωση για μη ύπαρξη τουρκικής μειονότητας.

Το θέμα δεν είναι μόνο πολιτικό, και θα προσπαθήσω να το εξηγήσω όσο πιο απλά μπορώ, με παραθέσεις γεγονότων, ημερομηνιών καθώς και κάτω από ποιο καθεστώς διατηρούν επιχειρήσεις οι μουσουλμάνοι στην Θράκη, με κάποιους απο αυτούς να θέλουν να συμμετέχουν στην πολιτική.

Η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη για την Θράκη

Τον Μάρτιο του 2019, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε την Ξάνθη. Όπως σημείωνε την ίδια ημέρα σε άρθρο του «Viadiplomacy», «στην συνέντευξη τύπου όμως αποκλείστηκαν όλα τα τοπικά ΜΜΕ, επιτράπηκε η είσοδος μόνο σε Αθηναϊκά ΜΜΕ και κάποια τοπικά ελεγχόμενα από το κόμμα της Πειραιώς. Ο λόγος του αποκλεισμού έγινε προφανής όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στους μουσουλμάνους της Θράκης, και ήταν βέβαιο πως τα τοπικά ΜΜΕ θα αντιδρούσαν με ανάλογες ερωτήσεις»

Ο λόγος εκείνης της δήλωσης; Οι τότε σύμβουλοι του πρώην Πρωθυπουργού [που δεν γνώριζαν την διαφορά Μουφτή με Ψευτομουφτή] του είχαν κάνει μια εισήγηση να αναφερθεί στην «Μητρική γλώσσα» των μουσουλμάνων, και την εισαγωγή της στα δημόσια σχολεία, μια πάγια πολιτική και απαίτηση του Τουρκικού Προξενείου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε άμεσα από τοπικούς παράγοντες τι θα σήμαινε αυτό, και αμέσως διόρθωσε την κατάσταση.

Όταν ανέλαβε την Πρωθυπουργία της χώρας, έβαλε σε εφαρμογή ένα σχέδιο απομάκρυνσης από το κόμμα ατόμων που θα μπορούσαν να βλάψουν την παράταξη από τέτοιες πολιτικές, ανάμεσα τους και πολλούς (χριστιανούς – μουσουλμάνους) από την Θράκη που είχαν ανοιχτούς δίαυλους με το Τουρκικό Προξενείο ώστε να κάνουν τους πολιτικούς παράγοντες

Στην συνέχεια με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, την Νίκη Κεραμέως, αξιωματούχους του ΥΠΕΞ (είχε να ανταγωνιστεί το ΥΠΕΞ του Κοτζιά που «φώλιαζε» μέσα στο Υπουργείο Εξωτερικών), τον Νίκο Δένδια και τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργο Καλατζή, αλλάζει τα πάντα στην Θράκη

Θα μπορούσα να τα αποτυπώσω όλα, όμως αυτές οι τρομακτικές παρεμβάσεις, δυστυχώς, μπορούν να γίνουν κατανοητές μόνο από τους ίδιους τους μουσουλμάνους.

Αυτά όμως που μπορούν να καταλάβουν όλοι είναι τα παρακάτω

Τον Ιούλιο του 2022, ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε στην Ροδόπη.

Ο Νίκος Αρβανίτης σημείωνε στο Komotinipress και σε άρθρο με τίτλο: «Το καθαρτήριο κάλεσμα του Κυρ. Μητσοτάκη στην Θράκη – Το Ουλάν Μπατόρ μονόδρομος για τον Μουράτ Ομέρογλου;»:

«Η επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού στην Κομοτηνή, όσο κι αν κάποιοι προσπάθησαν να την μετατρέψουν σε έναν ανώδυνο περίπατο του γνωστού λάιφ-στάιλ των Αθηνών και του τοπικού εθνοσωτηρίου λάιφ-στάιλ, εξελίχθηκε σε κόλαφο για τον Μουράτ Ομέρογλου[πρώην Πρόξενος] και έθεσε τις βάσεις για την λύτρωση της τοπικής κοινωνίας και της Μειονότητας ακολουθώντας τα βήματα του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.

Η επίσκεψη Μητσοτάκη αποτελεί καθαρτήριο κάλεσμα στην Θράκη. «Όσοι θέλουν να υπηρετήσουν τα κοινά θα σέβονται το κράτος και δεν θα είναι ενταγμένοι σε παράλληλες δομές και παρακρατικους μηχανισμούς»[Κυριάκος Μητσοτάκης}

Υπό αυτό το πρίσμα, η συνάντηση, ο εναγκαλισμός, η χειραψία με τους Νόμιμους Τοποτηρητές Μουφτειών και ειδικά με τον Σοφολογιώτατο Τζιχάτ Χαλήλ και τον Πρόεδρο της ΔΕΜΠ κ. Σελήμ Ισά θέτει νέα δεδομένα και για την Ελληνική Διπλωματία αλλά και για την επίσημη Εθνική και Κρατική Πολιτική απέναντι στην Θράκη και ταυτόχρονα θέτει ενώπιους των ευθυνών τους τους Έλληνες Πολιτικούς Αρχηγούς.»

Να κάνω εδώ μια σημαντική σημείωση. Το παραπάνω κείμενο του Νίκου Αρβανίτη ήταν η αφορμή για την επίθεση στον ίδιο από το Τουρκικό Προξενείο, δύο ημέρες μετά. Η επίθεση έγινε με κείμενο στα Τουρκικά (δείτε εδώ]το οποίο υπέγραψαν 17 μουσουλμάνοι ανάμεσα τους οι Ζεϊμπέκ, Φερχάτ και Μπουρχάν.

Αυτός που αρνήθηκε να το υπογράψει, ήταν ο Μουσταφά Κατραντζή, ο οποίος ήδη είχε πάρει το παραπάνω μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αυτό ήταν το μήνυμα στην Ροδόπη. Αλλά υπήρχε και ανάλογο μήνυμα στην Ξάνθη. Η ΝΔ (ΔΕΕΠ Ξάνθης) με δελτίο τύπου και με αφορμή τις δηλώσεις του Μπαράν Μπουρχάν, αλλά και τις κινήσεις του Χουσεϊν Ζεϊμπέκ, είχε ζητήσει την διαγραφή των δύο βουλευτών.

Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης ήταν η εξής: «Την διαγραφή των μειονοτικών βουλευτών, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ και Μπαράν Μπουρχάν, ζητεί η Ν.Δ. Ξάνθης οι οποίοι, κατά την ίδια, υπονομεύουν την Ελλάδα! Μια ανακοίνωση που ίσως θα προκαλούσε έκπληξη, εάν δεν ήταν νωπές στο μυαλό μας οι δηλώσεις του βουλευτή, του κυβερνώντος κόμματος και β’ αντιπροέδρου της βουλής, Χαράλαμπου Αθανασίου, ο οποίος κατέδειξε τους συμπολίτες μας, ως «κατασκόπους της Τουρκίας» , σε ένα εθνικιστικό κρεσέντο το οποίο ξεγύμνωσε την υποκρισία και τις επικίνδυνες απόψεις που κυριαρχούν στη Νέα Δημοκρατία. Απόψεις που στοχοποιούν κάθε έναν πολίτη, ο οποίος δεν ασπάζεται το δόγμα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια», επαναφέροντας στο μυαλό μας ανατριχιαστικές στιγμές της νεώτερης ιστορίας.»

Ήταν πλέον προφανές πως η Νέα Δημοκρατία δεν θα μπορούσε να τοποθετήσει στην Ξάνθη υποψήφιο μουσουλμάνο που ήταν κοντά στο Τουρκικό Προξενείο, και όπως και έγινε.

Η αναγκαστική παραίτηση του Μουσταφά Κατραντζή

Ο Μουσταφά Κατραντζή ως Έλληνας έχει όχι μόνο δικαιώματα [ως πολίτης], αλλά και όνειρα ως άνθρωπος. Θέλει να έχει την καριέρα του , τις επιτυχίες, αλλά και να την ανάγκη να ασχοληθεί με τα κοινά όπως χιλιάδες άλλοι Έλληνες πολίτες, σε όλη την Ελλάδα.

Όμως ο Μουσταφά Κατραντζή δεν έχει την ίδια αφετηρία [μέχρι σήμερα] για την προσωπική και επαγγελματική επιτυχία όπως οι υπ΄π

Σε όλη την Ελλάδα, και ειδικά στην Θράκη, όταν ένας χριστιανός επιλέξει να πολιτευτεί με κάποιο κόμμα, η απόφαση αυτή [μετά τις εκλογές] δεν θα παίξει κανέναν αρνητικό ρόλο στην ζωή του

Θα έχει πάλι τους ίδιους πελάτες, οι συνάδελφοι του θα τον συμπεριφέρονται το ίδιο στον χώρο εργασίας, ακόμα και αν η πολιτική επιλογή ήταν ένα περιθωριακό κόμμα.

Με τους μουσουλμάνους δεν ισχύει αυτό. Ο Μουσταφά Κατραντζή, έχει λογιστήριο και αγροτικά μηχανήματα στο χωριό Αμάραντο Ροδόπης, μια περιοχή που ζούνε κυρίως μουσουλμάνοι.

Αν επέλεγε να κάνει δήλωση «δεν υπάρχει τουρκική μειονότητα», την επόμενη ημέρα θα είχαν φύγει όλοι οι μουσουλμάνοι πελάτες του και από τις δύο επιχειρήσεις. Και πως θα γινόταν αυτό;

Το ίδιο βράδυ οι «ντελάληδες» του Τουρκικού Προξενείου θα πήγαιναν στα καφενεία, και θα μιλούσαν με μίσος για τον Μουσταφά Κατραντζή. Τα πρώτα λόγια; «Έγινε ένας από αυτούς», «σε αυτόν θα δώσετε τα λεφτά σας;», «θέλετε να πέσει πάνω σας η οργή της μητέρας πατρίδας που κάνει τόσα για εσάς;»

Και αφού αυτό γινόταν όλη την εβδομάδα, το πρωί της Παρασκευής, ημέρα προσευχής, οι Ιμάμηδες θα λάμβαναν ένα κείμενο από τους ψευτομουφτήδες που θα είχε συντάξει το τουρκικό προξενείο, το οποίο θα ήταν ένα κήρυγμα τρόμου.

Ο Μουσταφα Κατραντζή θα γινόταν αμέσως «απόβλητος» και το όνομα θα αναφερόταν ως, «είδατε τι του έκαναν, μην μιλάτε;»

Αυτό θα συμβεί και με τους Φερχάτ, Ζεϊμπέκ και Μπουρχάν, αν κάνουν δήλωση.

Βέβαια ακόμα και στην περίπτωση παραίτησης, οι συνέπειες για αυτούς θα είναι ίδιες αφού θα αφήσουν το Προξενείο χωρίς ελεγχόμενους βουλευτές

Συγγραφέας: Πέτρος Ούτσης

outsis petros

Εκδότης ViaDiplomacy.gr

Αν σας άρεσε το άρθρο και θέλετε να στηρίξετε τον συγγραφέα μπορείτε να κάνετε μια δωρεά.