Ταξίδι στην πιο σημαντική χώρα της Δυτικής Ασίας ανακοίνωσε ο Υπουργός Εξωτερικών

Ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών, Ν΄΄ίκος Δένδιας, ε΄ίχε συνάντηση με τον Πρέσβη του Ουζμπεκιστάν στην Ιταλία και ο οποίος έχει ταυτόχρονα διαπ΄ίστευση και στην Αθήνα

Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν η υποψηφιότητα της Ελλάδας στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών καθ΄ώς επίσης και η επίσκεψη του Υπουργού Εξωτερικών στην Τασκένδη.

Το «V» σε άρθρο του «Γεωργία, Αζερμπαϊτζάν και Ουζμπεκιστάν το νέο πεδίο της Ελληνικής Διπλωματίας;» είχε αναφέρθεί στην σημασία της Δυτικής Ασίας και του Καυκάσου για την Ελλάδα και το οποίο ανέφερε Ο Καύκασος αποτελεί σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα σταυροδρόμια συμφερόντων στην υφήλιο. Από την μια τα πετρέλαια και το φυσικό αέριο που βρίσκονται στην Κασπία Θάλασσα, και από την άλλη οι μεταφορές.

Αζερμπαιτζάν, Τουρκμενιστάν και Καζακστάν αποτελούν τους πιο σημαντικούς παραγωγούς φυσικού αερίου παίζοντας σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης. Ο έλεγχος των χωρών αυτών μπορεί να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στα Ενεργειακά σχέδια για την τροφοδοσία της Ευρώπης και κατ επέκταση στις σχέσεις των χωρών.

Επίσης η περιοχή αποτελεί τον διάδρομο για την μεταφορά αγαθών τόσο από την Κίνα όσο και από την Ινδία. Τα τραίνα του Belt and Road έχουν ήδη ξεκινήσει από την Κίνα φτάνοντας μέχρι την Τουρκία και την Πολωνία, ενώ στις 21 Ιουνίου ξεκίνησε το πρώτο τραίνο μέσω του Διεθνούς Διαδρόμου Βορράς – Νότος (INSTC) που συνδέει το Ελσίνκι με το λιμάνι Nhava Sheva στην Ινδία μεταφέροντας 32 κοντέινερ με χαρτί. Ο INSTC είναι μια διαδρομή μήκους 7.200 χιλιομέτρων που συνδέει την Ινδία, το Ιράν, το Αζερμπαϊτζάν και τη Ρωσία μέσω πλοίων, σιδηροδρομικών και οδικών δικτύων. Η γραμμή αυτή θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Βομβάη και Μόσχας από 40 σε 14 ημέρες. Ο κύριος στόχος του διαδρόμου είναι να παρέχει μια εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές διαδρομές που πραγματοποιούνται δια θαλάσσης μέσω της διώρυγας του Σουέζ και της Μεσογείου και της Βαλτικής Θάλασσας.

Να σημειωθεί επίσης ότι από την περιοχή και πιο συγκεκριμένα από το Αζερμπαϊτζάν και το «Χάσμα της Γκάντζα» περνάνε εμπορικοί δρόμοι και καλώδια οπτικών ινών που συνδέουν τη Δυτική Ευρώπη με την περιοχή της Κασπίας όπως ο δεύτερος μακρύτερος Ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος E60 που συνδέει το λιμάνι της Βρέστη (Γαλλία) στις ακτές του Ατλαντικού, με τον συνοριακό σταθμό με το Irkeshtam, έναν συνοριακό σταθμό Κιργιστάν – Κίνας

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο εδώ

ViaDiplomacy Newsroom