Τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά μπορεί να γίνουν νέο “Μπουργκάς”
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Xi Jinping, συνοδευόμενοι από τις συζύγους τους Μαρέβα Γκραμπόφσκι – Μητσοτάκη και Peng Liyuan, επισκέφθηκαν το απόγευμα της Δευτέρας τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά.
Οι δύο ηγέτες έτυχαν θερμής υποδοχής στην είσοδο των γραφείων από εργαζόμενους της επιχείρησης που κρατούσαν σημαιάκια των δύο χωρών, καθώς και από τον Πρόεδρο της Cosco Xu Lirong
Οι κ. Μητσοτάκης και Jinping παρακολούθησαν τις ομιλίες που απηύθυναν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Πρόεδρος της Cosco Xu Lirong, στις οποίες τόνισαν την επιτυχημένη συνεργασία των δύο πλευρών και τον στόχο για την περαιτέρω αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά.
Διαβάστε επίσης: Ο «Δρόμος του Μεταξιού» και η γεωθερμία φέρνει τους Κινέζους στην Θράκη
Προηγουμένως σε δηλώσεις του ο Έλληνας Πρωθυπουργός είχε αναφέρει «ο στόχος μας είναι κοινός. Ο Πειραιάς να μην γίνει απλά το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, αλλά ίσως και της Ευρώπης» για να προσθέσει στη συνέχει ότι ενεργοποιώντας τη δυναμική των συνδυασμένων μεταφορών η Ελλάδα γίνεται βασική πύλη, το σημείο εκκίνησης του σινο- ευρωπαϊκού δρόμου.
Όμως οι Κινέζοι δεν αρκούνται μόνο στον κάνουν το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης. Βασικός στόχος είναι η εκδίωξη των Αμερικανών από όλα τα βασικά λιμάνια της Μεσογείου (Ισραήλ, Ισπανία, Ιταλία).
Από την άλλη οι Αμερικανοί θέλοντας να κάνουν το Αιγαίο νέα “Στενά Βοσπόρου” πρέπει να κυριαρχήσουν στην θάλασσα, τόσο με τον 6ο στόλο όσο και με τον εμπορικό και κυρίως με αυτόν (στόλο) που μεταφέρει ΥΦΑ (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο). Η συντηρήσεις και των δύο αυτών στόλων θα πρέπει να γίνει σε ναυπηγεία αμερικανικών συμφερόντων όπως συμβαίνει στην Σύρο
Διαβάστε επίσης: Οι Αμερικανοί κινδυνεύουν να χάσουν τις τοπικές κοινωνίες στην Βόρεια Ελλάδα από τους Κινέζους και την Γεωθερμία
Επομένως για τα ναυπηγεία στον Πειραιά οι Αμερικανοί θα κάνουν τα πάντα ώστε αυτά να περάσουν σε δικά τους χέρια. Όπως και με τους Ρώσους στην Βόρεια Ελλάδα, έτσι και με τους Κινέζους, οι Αμερικανοί δεν ενοχλούνται με την επιχειρηματική δραστηριότητα, όμως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα ναυπηγεία, είναι ζωτικής σημασίας και είναι πέρα από βέβαιο ότι θα ασκήσουν πιέσεις.
Σε μια άλλη περίπτωση, όπως με τον αγωγό Μπουρκάς – Αλεξανδρούπολη, οι πιέσεις ήταν τέτοιες που τρόμαξαν τότε τόσο την Ελληνική κυβέρνηση, αλλά κυρίως την Βουλγαρική. Αν και έχουν ακουστεί διάφορα για τις πιέσεις αυτές, η απειλή ήταν μια και σοβαρή, η δημιουργία του Pomakistan, το οποίο θα ακρωτηρίαζε την Βουλγαρία και την απομάκρυνε οριστικά από την Μακεδονία και την Θράκη, αλλά κυρίως από την ΠΓΔΜ.
Βέβαια μια τέτοια εξέλιξη θα είχε σοβαρές επιπτώσεις και για το μέλλον της Θράκης. Αν και οι γεωπολιτικοί συσχετισμοί έχουν αλλάξει από τότε, ο κίνδυνος οι Αμερικανοί να μείνουν μόνο με ένα λιμάνι, αυτό της Θεσσαλονίκης, μπορεί να φέρει ασφυκτικές πιέσεις στην Ελληνική κυβέρνηση