Στην Σαρδηνία συνεχίζονται οι δοκιμές του ευρωπαικού αεροχήματος επίδειξης τεχνολογίας nEUROn
Στην Σαρδηνία συνεχίζεται η τρίτη φάση των δοκιμών του ευρωπαϊκού αεροχήματος κρούσης (UCAV – Unmanned Combat Aerial Vehicle), nEUROn το οποίο αναπτύσσουν από κοινού η Γαλλία, η Σουηδία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Ελβετία και η Ελλάδα.
Μετά την ολοκλήρωση των δύο πρώτων φάσεων των δοκιμών του αεροχήματος κρούσης επίδειξης τεχνολογίας nEUROn στην Γαλλία, το πρόγραμμα συνεχίζεται στην αεροπορική βάση Decimomannu στην Σαρδηνία, από όπου το αερόχημα απογειώνεται για να πραγματοποιήσει τις δοκιμές στο πεδίο βολής Perdasdefogu.
Οι δύο πρώτες φάσεις των δοκιμών του nEUROn ξεκίνησαν στις αρχές του 2012 μετά την επίσημη παρουσίαση του αεροχήματος στις 20 Ιανουαρίου του 2012 στην αεροπορική βάση Istres στην Γαλλία, μετά από 5 χρόνια σχεδίασης ανάπτυξης και κατασκευής του πρωτοτύπου.
Το τεχνολογίας stealth UCAV πραγματοποίησε πτήσεις στην Γαλλία στις οποίες δοκιμάστηκε η ζεύξη δεδομένων για τον τηλεχειρισμό του αεροχήματος, ο ηλεκτροπτικός του αισθητήρας καθώς και η διαδικασία ανοίγματος των θυρών του εσωτερικού χώρου μεταφοράς των 2 βομβών που μπορεί να μεταφέρει.
Η δεύτερη φάση των δοκιμών του αεροχήματος περιελάμβανε την μέτρηση του υπέρυθρου και ηλεκτρομαγνητικού ίχνους του αεροχήματος η οποία ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο του 2015.
Η τρίτη φάση των δοκιμών που πραγματοποιείται στην Σαρδηνία θα περιλαμβάνει την επιχειρησιακή αξιολόγηση του nEUROn ενώ η τέταρτη φάση που θα ακολουθήσει στην Σουηδία στο πεδίο βολής του Visdel θα περιλαμβάνει την δοκιμή του αεροχήματος στην μεταφορά και την χρήση οπλισμού.
Το πρόγραμμα δοκιμών που ξεκίνησε το 2012 θα ολοκληρωθεί φέτος με συνολική διάρκεια τριών ετών. Υπενθυμίζεται ότι στο πρόγραμμα nEUROn από ελληνικής πλευράς συμμετέχει η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία η οποία σχεδίασε ανάπτυξε και κατασκεύασε το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth), το οπίσθιο μέρους της ατράκτου (Aft Fuselage) καθώς και τον πίνακα ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig).
Το ευρωπαϊκό αερόχημα κρούσης έχει μήκος 10 μέτρων, άνοιγμα πτερύγων 12,5 μέτρα και καθαρό βάρος 5 τόνων και χρησιμοποιεί τον αεροκινητήρα της Rolls-Royce Turbomeca “Adour”.