Συνεργασία της ΤΑΙ με την Antonov για την ανάπτυξη του τουρκικού Εθνικού Επιβατικού Αεροσκάφους
Έναν από τους πολλούς στόχους που έχει θέσει ο Ερντογάν για το 2023 δηλαδή την 100ετή επέτειο ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας ανακοίνωσε σήμερα με κάθε επισημότητα η κρατική αεροδιαστημική βιομηχανία της χώρας ΤΑΙ. Πρόκειται για το φιλόδοξο σχέδιο της ΤΑΙ να σχεδιάσει και να κατασκευάσει με ξένη βοήθεια το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος μέσης εμβέλειας για τις εγχώριες ανάγκες αλλά και για εξαγωγές.
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση η εταιρεία μετά από διαπραγματεύσεις με 11 ξένες αεροναυπηγικές εταιρείες, επέλεξε την ουκρανική εταιρεία Antonov για την από κοινού ανάπτυξη ενός νέου επιβατικού αεροσκάφους 120 θέσεων με άτρακτο στενής διατομής.
H ουκρανική εταιρεία επιλέχτηκε μεταξύ της βραζιλιάνικης Embraer και της καναδικής Bombardier, οι οποίες μαζί με την ουκρανική εταιρεία είχαν προεπιλεγεί για την τελική φάση των διαπραγματεύσεων.
Τελικά η ουκρανική εταιρεία με την 70ετή εμπειρία της επιλέχτηκε λόγω της απόφασης της να μεταφέρει την σχετική τεχνολογία στην τουρκική αεροπορική βιομηχανία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Σεπτέμβριο του 2013, ο τότε πρωθυπουργός της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, είχε επισκεφτεί το εργοστάσιο της εταιρείας και είχε δει από κοντά το νέο επιβατικό αεροσκάφος της εταιρείας το ΑΝ-158, το οποίο αποτελεί μια επιμηκυμένη έκδοση του γνωστού αεροσκάφους ΑΝ-148.
Η συμφωνία ανάμεσα στην τουρκική ΤΑΙ και στην ουκρανική εταιρεία θα υπογραφεί στο Κίεβο στα τέλη του μήνα σηματοδοτώντας την είσοδο της Τουρκίας σε ένα νέο βιομηχανικό και οικονομικό τομέα αυτή της κατασκευής επιβατικών αεροσκαφών μέσης εμβέλειας, ένας χώρος στον οποίο κυριαρχούν οι εταιρείες Bombardier με τα αεροσκάφη CS100 και CRJ1000, η βραζιλιάνικη Embraer με τα E-195 /E-190, η ευρωπαϊκή Airbus με το A318, η αμερικανική Boeing με τα B-737 Max7, B-737-600 και το παλαιό B-717-200, η ουκρανική Antonov με το AN-158, η ιαπωνική Mitsubishi με το MRJ 90LR, η ρωσική Sukhoi με το Super Jet 100/95LR και η κινεζική AVIC με το ARJ21-900.