Συνέδριο με πολλές αποκαλύψεις για τα προγράμματα ναυπήγησης υποβρυχίων διοργάνωσε το Τουρκικό Ναυτικό

Συνέδριο για την σχεδίαση και την ανάπτυξη του νέου υποβρυχίου του προγράμματος MiLDEN  διοργάνωσε στις 15 και 16 Ιουνίου το Τουρκικό Ναυτικό στα κρατικά ναυπηγεία στην Tuzla.

Στην εκδήλωση βασικός ομιλητής ήταν ο Αρχηγός του Τουρκικού Ναυτικού Ναύαρχος Bostanoğlu, ο οποίος απευθύνθηκε σε εκπροσώπους ιδιωτικών και κρατικών εταιρειών του ναυπηγικού τομέα καθώς και από αμυντικές βιομηχανίες.

Σκοπός του συνεδρίου ήταν η διαμόρφωση του οδικού χάρτη για το πρόγραμμα MiLDEN, ο εντοπισμός των ικανοτήτων και των δυνατοτήτων των εγχώριων βιομηχανιών, οι όποιες ελλείψεις του τομέα της ναυπηγικής και αμυντικής βιομηχανίας, οι πιθανοί κίνδυνοι που το πρόγραμμα μπορεί να αντιμετωπίσει τόσο κατά την φάση της σχεδίασης όσο και κατά την διάρκεια της ναυπήγησης του πρώτου υποβρυχίου.

Ο Τούρκος Ναύαρχος επεσήμανε ότι τα κρατικά ναυπηγεία Gölcük, τα μόνα που μπορούν να ναυπηγήσουν υποβρύχια στην Τουρκία, έχουν καταφέρει να παραδώσουν στο Τουρκικό Ναυτικό συνολικά 11 υποβρύχια Type 209/1200 (TCG Yıldıray, TCG Doğanay και TCG Dolunay) και Type 209/1400 (TCG Preveze, TCG Sakaraya, TCG 18 Mart, TCG Anafartalar, TCG Gur, TCG Çanakkale, TCG Burakreis και TCG Birinci İnonu) μέσα σε 35 χρόνια, τα οποία ναυπηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Gölcük κατόπιν άδειας της γερμανικής εταιρείας HDW.

Αυτό όμως που προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση στην ομιλία του Ναυάρχου Bostanoğlu, είναι η αποκάλυψη ότι οι μηχανικοί του Τουρκικού Ναυτικού αφού εντόπισαν τα σχεδιαστικά προβλήματα που παρουσίασαν τα υποβρύχια Type 214 του Πολεμικού Ναυτικού και του Ναυτικού της Ν. Κορέας, μελέτησαν τα προβλήματα αυτά και πρότειναν στην εταιρεία TKMS πέντε προτάσεις για την θεραπεία αυτών.

Σύμφωνα με τον Bostanoğlu οι Γερμανοί αποδέχτηκαν τις τουρκικές μηχανολογικές σχεδιαστικές προτάσεις και τις πιστοποίησαν ώστε να εφαρμοστούν στα υπό ναυπήγηση 6 υποβρύχια Type 214TN.

Όπως επεσήμανε ο Τούρκος Ναύαρχος τα υποβρύχια Type 214TN που ναυπηγούνται στο Gölcük θα έχουν ελαφρά διαφορετικές διαστάσεις από τα Ελληνικά, τα Κορεατικά και τα Πορτογαλικά.

Πάντως ο Ναύαρχος Bostanoğlu επεσήμανε στο ακροατήριο τους τομείς που η Τουρκική αμυντική βιομηχανία θα πρέπει να επικεντρώσει τις προσπάθειες της και πιο συγκεκριμένα ανέφερε ότι η Τουρκία θα πρέπει να εργαστεί στην

  • Ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος sonar για υποβρύχια,
  • Περισκοπίων,
  • Radar κατηγορίας LPI,
  • Σύστημα ECM ικανό να εντοπίζει radar κατηγορίας LPI,
  • Συστήματα COMING και SIGINT,
  • Σύστημα INS,
  • Σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών EHF και SHF,
  • Σύστημα Link 16/22,
  • Σύστημα AIP,
  • Συσσωρευτές υποβρυχίων,
  • Πυραύλους cruise που εκτοξεύονται από υποβρύχια με δυνατότητα πλήγματος σε χερσαίους στόχους,
  • Εγχώρια ανάπτυξη τορπιλών και ναρκών καθώς και
  • Εγχώρια ανάπτυξη συστημάτων αντιμέτρων τορπιλών και ναρκών.

Συγγραφέας: Γιώργος Τσιμπούκης

Στρατηγικός Αναλυτής με μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση αμυντικών συστημάτων και θεμάτων ασφάλειας. Αναλυτής – Συντάκτης σε εξειδικευμένα περιοδικά Άμυνας και Ασφαλείας.