Η ψηφιακή διπλωματία στην πράξη:Σε 11,7 εκ. χρήστες του twitter έφτασε το μήνυμα της Αθήνας
Ένα πρωτοφανές και πέρα από κάθε προσδοκία κύμα θετικής δημοσιότητας για την Αθήνα και τις συναρπαστικές εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες της, προκάλεσε το TBEX (Travel Blog Exchange) Europe 2014, το συνέδριο των ταξιδιωτικών bloggers, που φέτος διοργανώθηκε στην Αθήνα, με πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων.
Οι 850 και πλέον ταξιδιωτικοί bloggers και συγγραφείς που συμμετείχαν έδωσαν ραντεβού για την επόμενη διοργάνωση, δηλώνοντας με κάθε τρόπο ότι παίρνουν μαζί στις αποσκευές τους τις καλύτερες εντυπώσεις από την ελληνική πρωτεύουσα.
Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο στο twitter και μόνο οι επίσημες ετικέτες (hashtags) #ΤΒΕΧATHENS & #THISISATHENS από 20 ως και 27 Οκτωβρίου «διαβάστηκαν» (reach) από περισσότερους από 11,7 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες (unique users) και συγκέντρωσαν περισσότερες από 68.086.915 προβολές (impressions) μέσα από 14.500 αναφορές από περισσότερους από 3.400 διαφορετικούς χρήστες.
Το μήνυμα ότι η Αθήνα είναι ένας σύγχρονος, ασφαλής και πολυδιάστατος τουριστικός προορισμός, με μοναδικά πολιτιστικά, ιστορικά και φυσικά χαρακτηριστικά, διαχέεται διεθνώς με ανεπανάληπτο τρόπο.
Από τις αρχές της περασμένης εβδομάδας, πριν ακόμα ξεκινήσει η διοργάνωση, μέχρι και σήμερα, έχουν, ήδη, καταγραφεί χιλιάδες αναρτήσεις και αφιερώματα σε όλα τα δημοφιλή διεθνή μέσα κοινωνικής και επαγγελματικής δικτύωσης και blogs (twitter, facebook, instagram, pinterest κ.α) που αθροιστικά έχουν αποδώσει εκατομμύρια προβολές και αναγνώσεις.
Από τα προφίλ social media του δήμου Αθηναίων δημιουργήθηκαν περισσότερα από 350είδη περιεχομένου (tweets, posts, instagram φωτογραφίες, interactions κλπ).
Το TBEX Athens 2014, σε αριθμούς:
– Συμμετείχαν 850ταξιδιωτικοί Bloggers, συντάκτες ταξιδιωτικών και τουριστικών media, φωτογράφοι, κινηματογραφιστές και ειδικοί.
– Οι επισκέπτες προέρχονταν από συνολικά 53 χώρες από όλες τις περιοχές του κόσμου, με την πλειονότητα αυτών, από τη Βόρειο Αμερική (32%), την Ευρώπη (38%)και την Ασία (11%).
– Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 70 περιηγήσεις και επισκέψεις εξοικείωσης εντός Αττικής και έξι άλλα fam trips σε άλλες περιοχές της χώρας (Ήπειρος, Μετέωρα, Κυκλάδες, Θεσσαλονίκη, Μαγνησία, Πελοπόννησο).
– Συνολικά, πάνω από 65 φορείς και επιχειρήσεις υποστήριξαν τη διοργάνωση.
Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης τόνισε ότι μέσα από αυτήν την εξαιρετική διοργάνωση, το μήνυμα της Αθήνας μεταδίδεται κυριολεκτικά σε κάθε γωνιά του πλανήτη. «Η πόλη μας βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής εκατοντάδων κορυφαίων τέτοιων διαμορφωτών γνώμης μέσω των μεγαλύτερων δικτύων social media και ταξιδιωτικών blogs, ενώ ο απόηχος της διοργάνωσης για τον προορισμό μας, θα αναπαράγεται για μεγάλο, ακόμη, χρονικό διάστημα» σημείωσε ο κ. Καμίνης και πρόσθεσε: «Η παγκόσμια αυτή συνάντηση των ταξιδιωτικών bloggers, των συγγραφέων τουρισμού, των ειδικών του τομέα τουρισμού και ταξιδιών, αποδείχθηκε το μεγαλύτερο αλλά και πιο απαιτητικό media fam trip που έχει φιλοξενήσει ποτέ η πόλη μας. Η επιτυχία του ΤΒΕΧ 2014 ήταν το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς πολλών μηνών και ενός άνευ προηγουμένου συντονισμού των φορέων του δήμου, των κρατικών υπηρεσιών και φορέων και του ιδιωτικού τομέα. Ειδικά με την υπουργό Τουρισμού, την κυρία Κεφαλογιάννη, είχαμε μία εξαίρετη συνεργασία».
Η διοργάνωση του TBEX Europe 2014 ανατέθηκε στην Αθήνα, ύστερα από συστηματική προσπάθεια του δήμου Αθηναίων και της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) και του Athens Convention & Visitors Bureau (ACVB)..
Το TBEX 2014 υποστήριξε ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού – ΕΟΤ, ενώ στο πρόγραμμα φιλοξενίας του συνεδρίου συμμετείχαν ως Platinum Χορηγοί, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η AEGEAN AIRLINES καθώς και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας-ΟΑΣΑ.