Η πρώτη φωτογραφία του τουρκικού πυραύλου επιφανείας-επιφανείας ATMACA ;

Τον υπό ανάπτυξη τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης πύραυλο επιφανείας-επιφανείας ATMACA φέρεται να απεικονίζει η φωτογραφία που δημοσιεύτηκε σε Τουρκικό στρατιωτικό περιοδικό.

Πρόκειται για την πρώτη φορά που μια φωτογραφία για τον πύραυλο αυτό δημοσιεύεται σε τουρκικό περιοδικό μετά από 8 χρόνια απόλυτης μυστικότητας, αφού το πρόγραμμα ATMACA ξεκίνησε το 2009 με απόφαση του Τουρκικού Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας και την έγκριση του Συμβουλίου Εξοπλισμών. Το τουρκικό πρόγραμμα φιλοδοξεί να αντικαταστήσει σταδιακά τον αμερικανικό πύραυλο RGM-84 Harpoon και να αυξήσει την αυτονομία της Τουρκίας στον τομέα των εξοπλισμών.

Η πρώτη φωτογραφία του φερόμενου πυραύλου ATMACA επιβεβαιώνει τις πληροφορίες ότι το τουρκικό βλήμα μοιάζει εξωτερικά σε μεγάλο βαθμό με τον αμερικανικό πύραυλο που πρόκειται να αντικαταστήσει. Το τουρκικό βλήμα φέρεται να έχει δύο ζεύγη πτερυγίων με μικρές κεραίες σε κάθε πτέρυγα, τοποθετημένα σε θέση χιαστή στο κέντρο σχεδόν της ατράκτου του πυραύλου, καθώς και δύο ακόμη ζεύξη με μικρότερων διαστάσεων πτέρυγες ακριβώς στο πίσω τμήμα του βλήματος.

Για την εκτόξευση του βλήματος χρησιμοποιείται ένας πυραυλοωθητής ο οποίος απορρίπτεται μετά την αρχική φάση της εκτόξευσης. Ο ATMACA έχει μήκος 6 μέτρα, διάμετρο 350 χιλιοστά, άνοιγμα πτερύγων 1,4 μέτρα και βάρος 800 κιλά. Η πολεμική κεφαλή του πυραύλου φτάνει τα 200 κιλά συγκρίσιμη με αυτή των πυραύλων RGM-84L Harpoon, SSM-700K και του κινεζικού C-802 οι οποίοι διαθέτουν πολεμικές κεφαλές βάρους 224 κιλά, 230 κιλά και 190 κιλά αντίστοιχα.

Το τουρκικό βλήμα είναι εξοπλισμένα με ένα κινητήρα Turbojet τύπου TR-40 της γαλλικής εταιρείας Safran, ο οποίος επιτρέπει την επίτευξη μέγιστης εμβέλειας 200 χλμ με μέγιστη ταχύτητα 0,8-0,85 Mach.

Στο μέλλον οι Τούρκοι θα αντικαταστήσουν τον γαλλικό κινητήρα με τον τουρκικής ανάπτυξης κινητήρα Turbojet τύπου Kale-3500 της εταιρείας Kale Kalip αυξάνοντας περεταίρω την τουρκική προστιθέμενη αξία στο εν λόγω βλήμα.

Το βλήμα καθοδηγείται προς το στόχο αξιοποιώντας στην αρχική φάση της πτήσης τα συστήματα GPS/INS και το ραδιο-υψόμετρο που διαθέτει.

Στην τελική φάση της πτήσης του ο πύραυλος ATMACA χρησιμοποιεί τον ενεργό αισθητήρα radar που διαθέτει ενώ στο μέλλον το βλήμα θα μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες για τους στόχους από το διακλαδικό σύστημα ζεύξης δεδομένων των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων Kement που θα επιτρέπει στον πύραυλο να λαμβάνει επικαιροποιημένα στοιχεία για τον στόχο ή ακόμη και πληροφορίες για ευκαιριακούς στόχους που βρίσκονται στην περιοχή πτήσης του.

Σύμφωνα με τα τουρκικά ΜΜΕ αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται οι δοκιμές του πυραύλου από την κατασκευάστρια εταιρεία Roketsan ενώ η πιλοτική του παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει το 2018.

 

Συγγραφέας: Γιώργος Τσιμπούκης

Στρατηγικός Αναλυτής με μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση αμυντικών συστημάτων και θεμάτων ασφάλειας. Αναλυτής – Συντάκτης σε εξειδικευμένα περιοδικά Άμυνας και Ασφαλείας.