Το Ποτάμι “φουσκώνει” και παρασύρει ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ. και μικρά κόμματα!
Των Νίκου Αρβανίτη- Γιώργου Ξ. Πρωτόπαπα
Με τη βοήθεια του Palo Professional συνεχίζουμε τη συγκέντρωση και ανάλυση της απήχησης των διαδικτυακών δημοσιευμάτων που αφορούν στα πολιτικά κόμματα που θα συμμετάσχουν στις πρόωρες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
Η ανάλυσή μας εστιάζεται στην παρουσία που έχουν τα πολιτικά κόμματα εκτός κοινοβουλίου στο ελληνικό διαδίκτυο για την περίοδο 1 -19 Ιανουαρίου. Τα στοιχεία του Palo Pro επικεντρώνονται στο ΠΟΤΑΜΙ του Σταύρου Θεοδωράκη, το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ του Γιώργου Παπανδρέου, ο ΛΑ.Ο.Σ. του Γιώργου Καρατζαφέρη, την ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α, την Ένωση Κεντρώων του Βασίλη Λεβέντη και την Τελεία του Απόστολου Γκλέτσου.
Η πρώτη θέση στις αναφορές του διαδικτύου ανήκει στο ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ, ανύπαρκτη εμφανίζεται η Ένωση Κεντρώων, ενώ το Twitter αναδεικνύεται στο πιο δημοφιλές εργαλείο όλων των κομμάτων. Αναφορικά με τα συναισθήματα που καταγράφονται στο διαδίκτυο το ΠΟΤΑΜΙ συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αριθμό θετικών συναισθημάτων με 5.243 αναφορές. Αντίθετα το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ κατέχει την πρώτη θέση στα αρνητικά συναισθήματα που ανέρχονται σε 15.480 αναφορές.
Το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ έχει 69.254 αναφορές (Sites1.333, Blogs 4.873, Opinions 100, Facebook 3.355, Twitter 59.430, Youtube 141,Forums 17). Το Ποτάμι ακολουθεί με 31.551 αναφορές ( Sites 974, Blogs 2.893 Opinions 81 Facebook 1.105 Twitter 26.263 Youtube 226, Forums 9). Την τρίτη θέση έχει ο ΛΑ.Ο.Σ. με 5.236 αναφορές (Sites 163, Blogs 737, Opinions 7, Facebook 773, Twitter 3.459, Youtube 64, Forums 26). Ακολουθούν η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. με 1683,η Tελεία- Απ.Γκλέτσος με 2.025 αναφορές και τελευταία είναι η Ένωση Κεντρώων- Β. Λεβέντης με 400 συνολικά αναφορές.
Συμπερασματικά , εκτιμάται ότι στο πλαίσιο της μάχης για την «αναντιπροσώπευτη ψήφο» (που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό το απαιτούμενο ποσοστό αυτοδυναμίας) έχουν επικεντρωθεί Το Ποτάμι και το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ, ενώ ο ΛΑ.Ο.Σ. προσπαθεί να επανακτήσει την χαμένη του δυναμική.
Αυτή η πρακτική ενδεχομένως να σχετίζεται με την επιλογή των κομματικών επιτελείων να απορροφήσουν δυσαρεστημένους παραδοσιακούς ψηφοφόρους για τους οποίους δίνεται αγώνας να μην διαχυθούν σε μικρότερα σχήματα ή στο λευκό και άκυρο ψηφοδέλτιο.
Την περίοδο που εξετάζουμε προκύπτει ότι το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ. εξακολουθεί να «κυριαρχεί» στο δίκτυο αλλά τα μηνύματα που εκπέμπονται είναι αρνητικά για αυτό, καθώς δίνει την εντύπωση ότι ο Γιώργος Παπανδρέου ασχολείται μόνον με το να δικαιολογεί τις επιλογές της πρωθυπουργίας του. Αντιθέτως ο Σταύρος Θεοδωράκης ταυτίζεται πλέον με Το Ποτάμι και στέλνει ξεκάθαρα τα μηνύματα που επιθυμεί.