Οι προεκτάσεις της επίθεσης του Πρόεδρου Βενζινοπωλών στην Θεσσαλονίκη
Όσοι θα διαβάσουν τα παρακάτω, θα πρέπει πρώτα να έχουν μια σαφή εικόνα για τον Πρόεδρο Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, και δεν μιλάμε για τον επιχειρηματία Πρόεδρο, αλλά τον άνθρωπο, ποιος είναι και τι αντιπροσωπεύει. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης πως η ένοπλη – εκφοβιστική – επίθεση στην επιχείρηση του, δεν αποτελεί μεμονομένο περιστατικό, αλλά εντάσσεται σε μια γενική προσπάθεια αναταραχής στην πόλη
Ο Πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πρατηριούχων, Θέμης Κιουρτζής, είναι ένας δραστήριος επιχειρηματίας που πρατηριούχοι και καταναλωτές, πρέπει να γνωρίζουν τι έχει κάνει. Σημειώνω και τους πρατηριούχους γιατί οι περισσότεροι λόγω ότι λειτουργούν ως «αυτόνομες νησίδες», αγνοούν τα οφέλη που έχουν από την δράση του.
Ότι ο επαγγελματίας οδηγός βάζει μια απλή σφραγίδα στην απόδειξη πετρελαίου και δεν χρειάζεται να κόβει συνέχεια τιμολόγιο, αιτία είναι ο Θέμης Κιουρτζής. Ότι σήμερα δεν έχουν κλείσει 900 πρατήρια κάτω από οικοδομές και χιλιάδες δεν έχουν οδηγηθεί στην ανεργία, αιτία είναι ο Θέμης Κιουρτζής. Ότι οι πρατηριούχοι δεν πληρώνουν χαράτσια σε Δήμους, αδιακαιολόγητα πρόστιμα σε περιφέρειες και εφορίες, αιτία είναι ο Θέμης Κιουρτζής. Ότι από το 2017 το Μετσόβιο Πολυτεχνείο σταμάτησε παράνομα να δημοσιοποιεί έρευνες και τα κανάλια να βάζουν τίτλους «2 στους 10 Πρατηριούχους κλέβουν» (και όχι 8 στους 10 ΔΕΝ κλέβουν), αιτία είναι ο Θέμης Κιουρτζής. Ότι στον ΣΕΕΠΕ, τον Σύνδεσμος των Πολυεθνικών που είναι προμηθευτές των Πρατηριούχων για πρώτη φορά έγινε αυτεπάγγελτη μήνυση από τον εισαγγελέα, αιτία είναι ο Θέμης Κιουρτζής. Ότι για πρώτη φορά στην Τύπο αποτυπώθηκαν πραγματικά στοιχεία για το λαθρεμπόριο, είναι ο Θέμης Κιουρτζής.
Θα μπορούσα να γράψω πολλά περισσότερα, τις λύσεις που δίνει καθημερινά στους συναδέλφους του, για τις ιδέες και λύσεις που δίνει στο ίδιο το κράτος, αλλά κυρίως, για τα παραγόμενα αποτελέσματα και οφέλη που προκύπτουν για τον καταναλωτή από όλα τα παραπάνω. Γιατί μπορεί σε ένα πρατηρίο να κοιτάμε την τιμή, αλλά οι λύσεις που δόθηκαν για να υπάρχουν τσιγάρα, φαγώσιμα, καφέδες και πόσα άλλα, ώστε ο καταναλωτής να κάνει μια στάση, οφείλονται στον Θέμη Κιουρτζή.
Από όλα τα παραπάνω, προκύπτει πως ο Θέμης Κιουρτζής είναι πρόβλημα για όσα πρατήρια είναι αποδέκτες λαθραίου καυσίμου, για όσους νοθεύουν τα καύσιμα, για όσους προμηθεύουν λαθραίο καύσιμο, και τέλος, για το ίδιο το κράτος
Για τους πρώτους είναι πασιφανές γιατί είναι πρόβλημα. Από την άλλη, το κράτος έχει καταφέρει να κάνει τα πρατήρια «Βιομηχανία Προστίμων», με τους Πρατηριούχους να είναι ανά πάσα στιγμή όμηροι νόμων, που χρονολογούνται από την δεκατία του 1950, από υπαλλήλους που δεν γνωρίζουν τους νόμους και επιβάλλουν πρόστιμα τα οποία αλλάζουν ακόμα και σε ποσά από περιοχή σε περιοχή, αλλά και από διοικητικους υπαλλήλους περιφερειών που επιβάλλουν ανάλογα τις «ευαισθησίες» τους.
Μετά την επίθεση, ο Πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ δήλωσε πως η αστυνομία γνωρίζει ποιοι κάνουν λαθρεμπόριο, και έτσι είναι. Δεν γίνεται πάντα να συλλαμβάνεται αυτός το παίρνει και ποτέ αυτός που το δίνει. Δίνεται η εντύπωση πως το «λαθραίο καύσιμο» έχει φυτρώσει εκεί που πιάστηκε. Ποτέ η αστυνομία δεν ακολούθησε επί μήνες τα δρομολόγια για να δέσει να υπόθεση όπως κάνει σε άλλες περιπτώσεις, όταν αφήνει την παραβατικότητα να εξελίσσεται για να πιάσει το «μεγάλο ψάρι»
Ανακοινώνονται κάποιες συλλήψεις με κάποια λίτρα, τα ΜΜΕ παρουσιάζουν τους πρατηριούχους ως λαθρέμπορους (σ.σ ένα πρατήριο δεν μπορεί να κάνει λαθρεμπόριο παρά να γίνει αποδέκτης η να κλέψει στην αντλία) και έτσι ο καταναλωτής έχει να ασχολείται με τους κλέφτες βενζινάδες.
Η αλήθεια όμως είναι πως το λαθρεμπόριο θα υπάρχει πάντα. Τον Σεπτέμβριο του 2021 στο άρθρο «Το λαθρεμπόριο πετρελαίου στερεί κάθε χρόνο από την Ελλάδα μισή φρεγάτα και ένα Υπουργείο Εξωτερικών», σημείωνα, «το 2016 ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), δηλαδή τα σήματα που βλέπουμε στα Πρατήρια Υγρων Καυσίμων, ανακοίνωσε πως τα δημόσια ταμεία έχουν απώλειες της τάξεως των 250 – 300 εκατ. ευρώ σε διαφυγόντες φόρους υφίστανται κάθε χρόνο. Σε εκείνη την ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕ και σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδέσμου, κο Γιάννη Αληγιζάκη, παρότι από το καλοκαίρι του 2015 το 99% των πρατηρίων έχει τοποθετήσει σύστημα εισροών-εκροών, το σύστημα δεν λειτουργούσε. Ο κ. Αληγιζάκης είχε κατηγορήσει την κυβέρνηση ότι δεν προχωρούσε σε αποφάσεις, τη στιγμή που η αρμόδια γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ήταν υποστελεχωμένη. Είχε ζητήσει μάλιστα δε εκ μέρους του Συνδέσμου, να εφαρμοστούν όλα τα μέτρα και να εξευρεθούν τα κονδύλια για τους ελέγχους.»
Και κατέληγα, «ο Πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ σε εκείνη την ανακοίνωση δεν είχε κάνει δύο πολύ σημαντικές αναφορές. Πρώτον, τα 250 με 300 εκ ευρώ που λείπουν από τα ταμεια του δημοσίου, μεταφράζονται σε κάποια εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου, και αυτά τα λίτρα με την σειρά τους από κάποιον λείπουν. Το δεύτερο, είναι πως αυτά τα λίτρα δεν μπορούν να λείπουν από τα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων γιατί τα πρατήρια δεν κάνουν εξαγωγές ώστε να έχουν έλλειψη, παρά μόνο μπορούν να γίνουν αποδέκτες λαθραίου καυσίμου.»
Είναι τόσο μεγάλα τα ποσά που κανείς Πρόεδρος Βενζινοπωλών δεν μπορεί να το σταματήσει. Ο πρώην Πρόεδρος Δημητρής Μακρυβέλιος ο οποίος δεν βρίσκεται πλέον εν ζωή. ένα βράδυ έβαλε στο αυτοκίνητο του υπουργό, και του έδειξε πως γίνεται το λαθρεμπόριο. Ήταν οι δύο τους στο αυτοκίνητο, αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο να μαθευτεί και σε λίγες ημέρες του ανατίναξαν το πρατήριο.
Η δύναμη των κυκλωμάτων είναι τεράστια, ξεπερνά ακόμα και κυβερνήσεις, και η επίθεση στην Θεσσαλονίκη και στον Πρόεδρο Βενζινοπωλών δεν αφορά μόνο της δράση του.
Τα κυκλώματα έχουν διασυνδέσεις με μεγάλους παραγωγούς πετρελαίου, όπως είναι οι Ιρανοί και Ρώσοι, με τους τελευταίους μετά τις εξελίξεις από τον πόλεμο στην Κριμαία, για την παρουσία τους σε περιοχές όπως η Βόρεια Ελλάδα, χρησιμοποιούν κάθε μέσο και κάθε συνεργάτη.
Οι επόμενες πιέσεις στην Ελλάδα θα γίνουν μέσα από κυκλώματα παρανομίας και κυβερνοεπιθέσεις, και το πετρέλαιο είναι το απόλυτο όπλο