Οι ΗΠΑ χρησιμοποιούν τους S-400 για να αντιμετωπίσουν το πραγματικό κίνδυνο στην Τουρκία, την Κίνα!
«Η πολιτική μας δεν έχει αλλάξει» σημείωσε εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, σχετικά με το ζήτημα της παραμονής του ρωσικού συστήματος S-400 στην Τουρκία. Ο εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών ρωτήθηκε από την ιστοσελίδα Hellas Journal για τα δημοσιεύματα που θέλουν τις ΗΠΑ να έχουν καταθέσει συμβιβαστική πρόταση με τεχνικό χαρακτήρα για την άρση του αδιεξόδου.
«Η πολιτική μας δεν έχει αλλάξει Προτρέπουμε την Τουρκία να εγκαταλείψει το σύστημα S-400. Η απόκτηση των S-400 από την Τουρκία αντιβαίνει άμεσα στις νατοϊκές της δεσμεύσεις, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της στρατιωτικής τεχνολογίας και του προσωπικού των ΗΠΑ και της Συμμαχίας και υπονομεύει τη συνοχή και τη διαλειτουργικότητα του ΝΑΤΟ», σημείωσε ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα εν λόγω δημοσιεύματα, η Ουάσιγκτον εμφανίζεται έτοιμη να αποδεχτεί την παραμονή των S-400 στην Τουρκία, υπό την προϋπόθεση ότι η Άγκυρα θα δεσμευτεί γραπτώς ότι δεν θα ενεργοποιήσει ποτέ το ρωσικό σύστημα και ότι θα αποδεχθεί στελέχη του αμερικανικού Πενταγώνου να ελέγχουν την εφαρμογή της συμφωνίας.
Οι ΗΠΑ χρησιμοποιούν S-400 και κυρώσεις για να απομακρύνουν την Τουρκία από την Κίνα
Λίγες ημέρες πριν έγινε γνωστό ότι η Τουρκία ιδιωτικοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια εξαγωγών της χώρας, το Mersin Taşucu, με τους Κινέζους να είναι οι επικρατέστεροι για την απόκτηση του. Την ίδια στιγμή η Τουρκία επιδιώκει να αυξήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο τα επόμενα δύο χρόνια από 12.803 χιλιόμετρα που είναι σήμερα, 16.775 χιλιόμετρα. Η επένδυση στα τραίνα αφορά ένα πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει πριν 20 χρόνια και στόχο έχει να αποκτήσει η χώρα κύριο ρόλο στο Iron Silk Road, ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα των Κινέζων για τη σύνδεση της Ασίας με την Αφρική και την Ευρώπη μέσω χερσαίων και θαλάσσιων δικτύων κατά μήκος έξι διαδρόμων, ένα πρόγραμμα στο οποίο εναντιώνονται ΗΠΑ και ΝΑΤΟ
Το 2019 το πρώτο τραίνο από την Κίνα έφτασε στην Τουρκία σε 12 ημέρες χρησιμοποιώντας το μεσαίο διάδρομο και το σιδηρόδρομο Baku-Tbilisi-Kars (BTK), ενώ μέσω του Μαρμαρά έφτασε στην Πράγα 6 έξι ημέρες. Στις 20 Δεκεμβρίου 2020, έφτασε στην Κίνα το πρώτο τραίνο που μετέφερε προϊόντα από την Τουρκία μετά από 2.300 χιλιόμετρα (πάνω από 1.440 μίλια) στην Τουρκία, 220 χιλιόμετρα (περίπου 135 μίλια) στη Γεωργία, 430 χιλιόμετρα (πάνω από 265 μίλια) στο Αζερμπαϊτζάν, 420 χιλιόμετρα (περίπου 260 μίλια) κατά μήκος της Κασπίας Θάλασσας, 3.200 χιλιόμετρα ( σχεδόν 1.990 μίλια) στο Καζακστάν και 2.100 χιλιόμετρα (πάνω από 1.300 μίλια) στην Κίνα. «Ανακοινώνοντας τη δύναμη της Τουρκίας στον τομέα της εφοδιαστικής στον κόσμο από κάθε πόλη που πέρασε, το China Export Train είναι η νίκη μας στις σιδηροδρομικές μεταφορές», είχε ο Τούρκος υπουργός μεταφορών Adil Karaismailoglu στο Twitter.
Μπορεί τα παραπάνω να φαίνονται εντυπωσιακά αλλά πραγματοποιούνται με κόστος για την Τουρκία και σε πολλές περιπτώσεις με την «Διπλωματία Χρέους» του Πεκίνου. Στις 28 Αυγούστου 2020 άρθρο του «V» με τίτλο «Η κακή πορεία της οικονομίας φέρνει την «πρόσληψη» της Τουρκίας από την Κίνα» σημείωνε, «τον περασμένο μήνα Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας επέκτεινε την ανταλλαγή για την τουρκική λίρα αξίας 400 εκατομμυρίων δολαρίων. Η συμφωνία ανταλλαγής νομισμάτων υπογράφηκε αρχικά το 2012, αλλά βρίσκει εφαρμογή τώρα αφού η Άγκυρα δεν βρήκε άλλη λύση για να σταματήσει η κατάρρευση του νομίσματος, και η οποία βέβαια ακόμα συνεχίζεται Για το Πεκίνο η κατάσταση της Τουρκικής οικονομίας είναι η χρυσή ευκαιρία για να διασφαλίσει ότι η Τουρκία θα γίνει ζωτικό μέρος της πρωτοβουλίας Belt and Road (BRI). Μια κινεζική εταιρεία logistics αγόρασε πρόσφατα το 48% του Kumport Terminal για 940 εκατομμύρια δολάρια. Οι εγκαταστάσεις βρίσκονται στη βορειοδυτική ακτή της θάλασσας του Μαρμαρά, και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων της Τουρκίας ενώ αποτελεί στρατηγικό κόμβο προς την Ευρώπη», και ανέφερε επίσης, «οι πολύ ενθουσιώδεις κινεζικές επενδύσεις, ωστόσο, ενδέχεται να μην αντισταθμίσουν άμεσα την επικείμενη νομισματική κρίση της Τουρκίας ή το πρόβλημα του μακροπρόθεσμου χρέους εταιρειών, το οποίο ανέρχεται σε πάνω από 300 δισεκατομμύρια δολάρια. Ζητήματα φερεγγυότητας έχουν ήδη επηρεάσει έργα που χρηματοδοτούνται από την Κίνα. Η γέφυρα Σουλτάνος Γιαβούζ – μια από τις ψηλότερες στον κόσμο – χρηματοδοτήθηκε από την Κίνα με 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Όταν ο ιδιοκτήτης δεν μπόρεσε να υλοποιήσει το έργο, η γέφυρα πωλήθηκε σε Κινέζους επενδυτές για 688 εκατομμύρια δολάρια.»
Η Τεχνολογία απομακρύνει την Τουρκία από την Δύση και το «Καθαρό Δίκτυο»
Το καλοκαίρι του 2018 δημοσιεύτηκε στο Yoy Tube από την Huawei ένα βίντεο το οποίο έδειχνε μια εταιρική εκδήλωση από Silicon Valley της Κίνας, τις εγκαταστάσεις της Huawei. Εντυπωσιακές εικόνες με drone, μουσική Μπετόβεν, ο πρόεδρος της εταιρείας να εισέρχεται ως τιμώμενο πρόσωπο με δεκάδες ανθρώπους εντυπωσιακά ντυμένους να τον υποδέχονται. Τον επισκέπτη και πρωταγωνιστή, μέχρι εκείνη την ώρα, του βίντεο τον υποδέχεται ο ιδρυτής της Huawei
Όμως το πραγματικό πρόσωπο που τιμάται εκείνη την ημέρα δεν είναι ο πρόεδρος της Huawei, αλλά ένας άγνωστος στο ευρύ κοινό Τούρκος ακαδημαϊκός που ονομάζεται Erdal Arıkan. Δέκα χρόνια νωρίτερα το, το 2008, είχε κάνει μια σημαντική ανακάλυψη στον τομέα της πληροφορίας. Στη συνέχεια, ο Huawei έβγαλε θεωρία του από την ακαδημαϊκή αφάνεια και, με μεγάλες επενδύσεις το διαμόρφωσε σε κάτι πολύτιμο στον τομέα του εμπορίου. Στη συνέχεια, η εταιρεία διαπραγματεύτηκε για να φέρει αυτήν την καινοτομία σε κάτι τόσο μεγάλο που δεν θα μπορούσε να αμφισβητηθεί, ήταν η βασική τεχνολογία 5G που κυκλοφορεί τώρα σε όλο τον κόσμο.
Σήμερα το Πεκίνο, μέσω της Huawei, έχει εισβάλλει σε όλα τα επίπεδα τεχνολογίας της Τουρκίας. Από το 5G μέχρι την διαχείριση των Logistics καθιστώντας την γειτονική χώρα ως το τεχνολογικό και εμπορικό ορμητήριο της Κίνας στην Ανατολική Μεσόγειο και την Ευρώπη, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να καλούνται να αντιμετωπίσουν την κίνδυνο αυτό μέσα στην ίδια την Τουρκία.