O αμερικανικός όμιλος Sitel ανοίγει 1000 θέσεις εργασίας στην Αθήνα

Εντός του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να λειτουργήσει στην Ελλάδα το κέντρο παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις (στην Ελλάδα έχει επικρατήσει ο όρος «τηλεφωνικά κέντρα») του αμερικανικού ομίλου Sitel, ενός εκ των κορυφαίων στον κόσμο στον τομέα αυτό. Στόχος είναι η δημιουργία τουλάχιστον 1.000 θέσεων και ήδη, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου της εταιρείας στην «Καθημερινή», η Sitel βρίσκεται στα πρώτα στάδια υλοποίησης της επένδυσης, τα οποία περιλαμβάνουν κυρίως τη μετατροπή του ακινήτου για τη στέγαση των εγκαταστάσεών της στην Αθήνα.

«Πρόκειται για μια επένδυση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για τη μετατροπή του ακινήτου που επιλέξαμε στην Αθήνα σε ένα από τα καλύτερα μέρη για να εργάζεσαι και για την πρόσληψη των καλύτερων ταλέντων για να ηγηθούν του σχεδίου μας», δήλωσε στην «Καθημερινή της Κυριακής», η κυρία Ρεμπέκα Σάντερς, διευθύντρια επικοινωνίας του ομίλου Sitel. Στο ερώτημα δε για ποιο λόγο ο αμερικανικός όμιλος επέλεξε την Ελλάδα για τη νέα επένδυσή του, απάντησε: «Η Ελλάδα καλύπτει όλες τις προϋποθέσεις που θέτουμε για να γίνει ένας επιτυχημένος πολυγλωσσικός κόμβος».

Το τηλεφωνικό κέντρο της Sitel στην Αθήνα θα αποτελέσει έναν από τους πολυγλωσσικούς κόμβους του ομίλου στην Ευρώπη και θα εξυπηρετεί τους πελάτες των εταιρειών-πελατών της Sitel σε επτά γλώσσες αρχικά (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ελληνικά, ιταλικά, πορτογαλικά και ισπανικά), χωρίς η εταιρεία να αποκλείει στη συνέχεια και την προσθήκη άλλων.

Κατά την επίσημη ανακοίνωση της επένδυσης στην έδρα του ομίλου στο Μαϊάμι της Φλόριντα, ο Λοράν Ουμπέρτι, πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και εκ των συνιδρυτών της Sitel, επισήμανε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα εισέλθουμε στην ελληνική αγορά και θα επεκτείνουμε το ευρωπαϊκό μας αποτύπωμα. Είναι μια στρατηγική αγορά που μας δίνει τη δυνατότητα να παρέχουμε περαιτέρω υποστήριξη στους πελάτες μας και στους δικούς τους πελάτες, έτσι ώστε να προσφέρουν εξαιρετικές εμπειρίες σε κάθε στάδιο».

H εταιρεία επισημαίνει επίσης πως η επιλογή της Ελλάδας αποτελεί μια στρατηγική προσέγγιση για την ανάπτυξη των προγραμμάτων υποστήριξης υφιστάμενων πελατών, αλλά και για την προοπτική νέων συνεργασιών με «παίκτες-κλειδιά» που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην Ευρώπη.

Η Ελλάδα είναι η 28η χώρα στην οποία θα δραστηριοποιηθεί η Sitel και η 13η ευρωπαϊκή. Στην Ευρώπη έχει ήδη εγκαταστάσεις στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στην Ισπανία, στη Γαλλία, στην Πολωνία, στην Πορτογαλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Σερβία, στην Ιρλανδία και στην Ιταλία.

O όμιλος Sitel ιδρύθηκε το 1985 στις ΗΠΑ με δραστηριότητα αρχικά στις υπηρεσίες τηλεμάρκετινγκ. Τον Ιούνιο του 1985 εισήλθε στον δείκτη τεχνολογικών εταιρειών NASDAQ μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς και μερικούς μήνες μετά η μετοχή της εισήχθη στον βασικό δείκτη του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης. Σήμερα ο όμιλος έχει πάνω από 150 γραφεία σε 27 χώρες και εξυπηρετεί τις ανάγκες επιχειρήσεων σε 70 χώρες, παρέχοντας υπηρεσίες σε 48 γλώσσες.

Εχει 75.000 εργαζομένους και πάνω από 400 πελάτες από όλο το επιχειρηματικό εύρος, δηλαδή από εταιρείες που συγκαταλέγονται στη λίστα Fortune 500 (στη λίστα με τις 500 μεγαλύτερες εταιρείες) έως τοπικές νεοφυείς επιχειρήσεις.

Στην Ελλάδα, σήμερα υπάρχουν περίπου 150 αλλοδαπές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτό, ορισμένες εκ των οποίων ανήκουν σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους που απασχολούν πάνω από 2.500 άτομα. Για ποιο λόγο επιλέγεται η Ελλάδα;

Το υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό που συνήθως μιλάει πάνω από μία ξένη γλώσσα, το σχετικά χαμηλό μισθολογικό κόστος, οι χαμηλές, τουλάχιστον έως πρόσφατα, τιμές των ακινήτων και η γεωπολιτική θέση της χώρας θεωρούνται τα βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για την ανάπτυξη επενδύσεων στην εν λόγω δραστηριότητα.

Μόλις την άνοιξη του 2019 θεσμοθετήθηκαν επιπλέον κίνητρα για την προσέλκυση περισσότερων επενδύσεων στον κλάδο των «τηλεφωνικών κέντρων», τα οποία φαίνεται ότι άρχισαν να αποδίδουν κάποιους καρπούς. Συγκεκριμένα, διευρύνθηκαν οι υπηρεσίες που μπορούν να παρέχουν στα κεντρικά τους καταστήματα ή σε συνδεδεμένες με αυτές και μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα επιχειρήσεις οι αλλοδαπές εταιρείες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα.

Οι νέες υπηρεσίες αφορούν την ανάπτυξη λογισμικού, τον προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και υποστήριξης συστημάτων πληροφορικής, την αποθήκευση και διαχείριση αρχείων και πληροφοριών, τη διαχείριση προμηθευτών, τη διαχείριση και εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού και τις δραστηριότητες τηλεφωνικού κέντρου και τηλεφωνικής πληροφόρησης που βασίζεται σε υπολογιστή.

Μάλιστα, θεσμοθετήθηκε και μία δέσμη οικονομικών κινήτρων για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις παραπάνω υπηρεσίες και αφορούν ενισχύσεις έως 5 εκατ. ευρώ για το μισθολογικό κόστος του πρώτου έτους εργασίας για την πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση (μακροχρόνια άνεργοι κ.ά.) και ατόμων με αναπηρία, ενισχύσεις έως 20 εκατ. ευρώ για έργα έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και ενισχύσεις για προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.

Ο παγκόσμιος τζίρος των τηλεφωνικών κέντρων υπολογίζεται ότι ανέρχεται ετησίως σε 310 δισ. δολάρια, ενώ έως το 2022 το ύψος της εν λόγω αγοράς εκτιμούν ότι θα ξεπεράσει τα 407 δισ. δολάρια. Οι ΗΠΑ, η Ινδία και οι Φιλιππίνες κατέχουν τα πρωτεία σε ό,τι αφορά την ύπαρξη τηλεφωνικών κέντρων, ενώ οι χώρες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη της αγοράς είναι η Αυστραλία, η Κίνα, το Βιετνάμ και η Μαλαισία.

ViaDiplomacy Newsroom