Η «νέα γενιά κυβερνοτρομοκρατίας» στηρίζει το ΙΚΙΛ/ISIS
Έχοντας διερευνήσει και αναλύσει τις πρακτικές που ακολούθησαν στο παρελθόν σε επίπεδο επικοινωνίας τρομοκρατικές οργανώσεις και εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα σε μικρής ή μεγαλύτερης κλίμακας συγκρούσεις, καταλήγουμε αβίαστα στο συμπέρασμα ότι και στην περίπτωση της ΙΚΙΛ/ISIS βρισκόμαστε μπροστά σε μία εξελιγμένη μορφή ψυχολογικών επιχειρήσεων.
Ήδη από την εποχή της Γιουγκοσλαβικής Κρίσης οι ειδικοί είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για την χρήση των κοινωνικών δικτύων ως ισχυρά μέσα προπαγάνδας από τους τρομοκράτες και τη νέα γενιά τρομοκρατών που είχαν ενταχθεί σε σχήματα «τρομοκρατίας πόλεων» γνωστής και ως «urban terrorism».
Να επισημάνουμε παρενθετικά ότι και στη χώρα μας είχαν εντοπισθεί στοιχεία αυτής της «νέας τρομοκρατίας» με διασυνδέσεις στο ριζοσπαστικό ισλαμικό χώρο τα οποία και είχαν λάβει μέρος τόσο στα (κατευθυνόμενα) γεγονότα του Δεκεμβρίου 2008 όσο και αργότερα σε διαδηλώσεις λαθρομεταναστών που είχαν καταλήξει σε βίαια επεισόδια στο κέντρο των Αθηνών.
Στην περίπτωση, πάντως, του ΙΚΙΛ/ISIS οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η διαδικτυακή τους δραστηριότητα είναι εκλεπτυσμένη και μελετημένη με κάθε λεπτομέρεια. Μάλιστα, πέρα από τα hashtag, τους λογαριασμούς και τα προφίλ, οι αντάρτες του ΙΚΙΛ/ISIS έχουν κάνει ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας application για android κινητά με ονομασία «The Dawn of Glad Tidings».
Το application προσφέρει σε όσους το «κατεβάσουν» πληροφορίες για την τρομοκρατική οργάνωση και δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να αποκτήσουν προσωπικό προφίλ ώστε να στέλνουν τα δικά τους βίαια τιτιβίσματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Ι ΙΚΙΛ/ISIS ανήρτησε περίπου 40.000 tweets μέσα σε μόλις μία ημέρα κατά τη διάρκεια της προέλασης των ανταρτών στη Μοσούλη ενώ η δραστηριότητά τους έφτασε σε επίπεδα κορυφής κατά τη διάρκεια του πολέμου στη Συρία.
Η διευθύντρια του Site Intelligence Group , το οποίο παρακολουθεί ισλαμιστικούς ιστοτόπους, Ρίτα Κατζ, εξέφρασε ανησυχία για το πώς μπορεί να σταματήσει το φαινόμενο αυτό, την ώρα που είχε προειδοποιήσει προ τριετίας για την διαρκώς αυξανόμενη τάση των εξτρεμιστών να χρησιμοποιούν για προπαγάνδα τους ιστότοπους εξαιτίας της εύκολης χρήσης τους, της γρήγορης ανανέωσής τους και της απλής σύνδεσης, καθώς και για τη δυνατότητα αναρίθμητων χρηστών.
Οι τζιχαντιστές του Ιράκ διεξάγουν ένα νέο είδος πολέμου έχοντας την υποστήριξη ενός πολύ καλά οργανωμένου τμήματος ΜΜΕ που έχει εκπονήσει στρατηγική δημοσίων σχέσεων εντός κι εκτός του πεδίου των επιχειρήσεων.
Το τμήμα αυτό φαίνεται ότι συντονίζεται από το Al Hayat Media Center, που αποτελεί συστατικό στοιχείο του ΙΚΙΛ/ISIS και ιδρύθηκε τον περασμένο Μάϊο από το «τμήμα ψυχολογικών επιχειρήσεων» του ΙΚΙΛ γνωστό ως Al-Itisam Establishment for Media Production. Εκτιμάται ότι ο υπεύθυνος για τη λειτουργία είναι ο πρώην γερμανός Abu Talha Al Almani, γνωστός και ως Deso Dogg που στρατολογήθηκε από τους τζιχαντιστές.
Στη διανομή προπαγανδιστικού υλικού φαίνεται ότι εμπλέκεται και οι ισλαμικές οργανώσεις al-Furqān Media και Fursan Al-Balagh Media μέσω των οποίων διακινείται υλικό και στο VICE International News Organization
Επιπροσθέτως, οι τζιχαντιστές παρουσίασαν και το αγγλόφωνο περιοδικό Dabiq το οποίο και διατίθεται on line και θυμίζει την αντίστοιχη περίπτωση του περιοδικού της Αl Qaeda, Inspire.
Χαρακτηριστική είναι και η δημοσιοποίηση σειράς μικρών βίντεο με τον γενικότερο τίτλο Mujatweets, τα οποία είναι στην αγγλική γλώσσα στην πλειοψηφία τους και απευθύνονται στο αγγλόφωνο δυτικό κοινό.