Νέα έργα αναδεικνύουν τη Θράκη σε περιφερειακό εμπορικό κόμβο στρατηγικής σημασίας
Σημαντικά έργα υποδομών που θα αναβαθμίσουν την οικονομική θέση της Θράκης ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στην Αλεξανδρούπολη ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Σύμφωνα με τον υπουργό η κυβέρνηση έχει αποφασίσει την αναβάθμιση των υποδομών στην περιοχή με έμφαση την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου μετατρέποντας την περιοχή σε κόμβο μεταφορών Ανατολής-Δύσης και Βορά-Νότου.
Αξιοποιώντας την στρατηγική γεωγραφική θέση της Θράκης η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει την βελτίωση των υπαρχόντων σιδηροδρομικών υποδομών, την κατασκευή συμπληρωματικών σιδηροδρομικών υποδομών που θα συνδέσουν το Αιγαίο με την Μαύρη θάλασσα και την κατασκευή των κάθετων οδικών συνδέσεων της Εγνατίας Οδού.
Πιο αναλυτικά σύμφωνα με τον υπουργό έχει προταθεί στην Ε.Ε για ένταξη στο «πακέτο επενδύσεων Γιούνκερ» το έργο της ηλεκτροκίνησης, της τηλεδιοίκησης και της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Στρυμόνα-Δράμας-Αλεξανδρούπολης, μήκους 367 χλμ καθώς και της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου, συνολικού μήκους 195 χλμ.
Τα παραπάνω έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Στρυμόνα-Ορμενίου συνολικού μήκους 562 χλμ θα συμβάλουν στην μείωση του κόστους των μεταφορών αφού οι ηλεκτροκίνητοι συρμοί απαιτούν χαμηλότερο κόστος για την λειτουργία τους σε σχέση με τους ντιζελοκίνητους μειώνοντας έτσι και το τελικό κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και των επιβατών.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις η ηλεκτροκίνηση θα μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τον Έβρο στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα σχεδόν κατά 50%, δίνοντας επιπρόσθετη ώθηση στις τοπικές βιομηχανίες οι οποίες θα μπορούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας με μικρότερο κόστος δίνοντας λύση σε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα ανταγωνιστικότητα που αντιμετώπιζαν οι επιχειρήσεις της Θράκης για δεκαετίες.
Επιπλέον εως το τέλος του 2014 θα ολοκληρωθούν τα έργα για τη σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τον σιδηροδρομικό άξονα του ΟΣΕ στην περιοχή, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις να καταστεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης κόμβος για τη διαμεταφορά προϊόντων προς τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας μέσω του βουλγαρικού λιμένα στο Μπουργκάς και την Κωνσταντινούπολη, παρακάμπτοντας τον Βόσπορο και τα στενά των Δαρδανελίων. Η επένδυση αυτή εκτιμάται ότι θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εμπορικών μεταφορών λόγω του κορεσμού που παρατηρείται στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων από εμπορικά πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα προς και από την Μαύρη θάλασσα.
Η νέα αυτή σύνδεση αναμένεται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός σημαντικού εμπορευματικού κέντρου στην Αλεξανδρούπολη, που θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας στην περιοχή.
Όπως υποστήριξε ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης η ανάπτυξη του σιδηρόδρομου από τον Στρυμόνα μέχρι το Πύθιο και το Ορμένιο, αποτελεί στρατηγικής σημασίας επένδυση αφού η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή θα αποτελέσει το επίκεντρο των εμπορικών δραστηριοτήτων προς την Τουρκία και στη συνέχεια προς τη Βουλγαρία.
Όσον αφορά τα οδικά έργα ο υπουργός δήλωσε ότι η κατασκευή της Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης, που θα συνδέει τον αστικό ιστό της πόλης με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και την Εγνατία Οδό, συνολικού μήκους 5,7 χλμ και προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στην φάση της ένταξης της στο νέο ΕΣΠΑ, ενώ σε ένα μήνα ολοκληρώνεται η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής.
Τέλος σύμφωνα με τον Μιχάλη Χρυσοχοίδη ολοκληρώθηκαν τα 17 από τα 23 χλμ του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα» και κατατίθενται άμεσα οι οικονομικές προσφορές δημοπράτησης του υπόλοιπου έργου, ενώ προχωρά με γοργούς ρυθμούς η κατασκευή των εναπομεινάντων 52 χλμ του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», συνολικού μήκους 124 χλμ.
Τα παραπάνω έργα ουσιαστικά βάζουν τη Θράκη στον ευρωπαϊκό χάρτη των πλέον σημαντικών μεταφορικών κόμβων αφού χάρις στις επενδύσεις που πρόκειται να υλοποιηθούν διευκολύνεται το εμπόριο Ανατολής Δύσης παρακάμπτοντας την ευρωπαϊκή Τουρκία και τον Βόσπορο ενώ ο κάθετος οδικός και σιδηροδρομικός νοτιοανατολικός άξονας διευρύνει τις εναλλακτικές διόδους για την μεταφορά πρώτων υλών και εμπορευμάτων για τις παρευξείνιες περιοχές.
Η αναβάθμιση της Θράκης σε διαμετακομιστικό και εμπορευματικού κόμβου θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των θέσεων απασχόλησης σε αυτό τον τομέα της οικονομίας στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των τοπικών επιχειρήσεων, αφού το κόστος μεταφοράς προς την εγχώρια και διεθνείς αγορές θα μειωθεί δραστικά, ενώ και κατα την κατασκευή των έργων θα απασχοληθούν τοπικές εταιρείες και εργατικό δυναμικό δίνοντας μία άμεση λύση στο οξύ πρόβλημα της ανεργίας που δοκιμάζει τους νομούς της Θράκης.