Με την άδεια του Ερντογάν έφτασε στην Βηρυτό και την Χεζμπολάχ το πλοίο «βόμβα»
Ξυτιλίγετε σιγά σιγά το κουβάρι με τα όσα έχουν προηγηθεί της έκρηξης στο λιμάνι της Βηρυτού.
Όπως φαίνεται ο Τούρκος Πρόεδρος είχε αποφασίσει εδώ και χρόνια να εμπλακεί στην αντιπαράθεση του Ισραήλ με την Σιιτική Χεζμπολάχ. Με τον τρόπο αυτό επιδίωκε να έχει ενεργή συμμετοχή στην πολιτική του Λιβάνου, χρησιμοποιώντας την επιρροή αυτή για να πιέζει την Ιερουσαλήμ
Το Μολδαβικό πλοίο Rhodus ξεκίνησε το 2013 από την Κριμαία με φορτίο 2.750 τόνων νιτρικής αμμωνίας. Όταν το πλοίο έφτασε στον Βόσπορο, οι τουρκικές αρχές διέλευσης το σταμάτησαν επειδή ανησυχούσαν ότι το πλοίο δεν ήταν αξιόλογο λόγω της κατάστασης που έβλεπαν. Κατά την επιβίβασή τους, επιθεώρησαν το σκάφος και διαπίστωσαν ότι η κατάσταση του πλοίου δεν ήταν αυτή που έπρεπε και πρόεβησαν στις διαδικασίες για να αποτρέψουν τη διέλευση του Βοσπόρου
Στη συνέχεια, ο επικεφαλής που είναι υπεύθυνος για την διέλευση σκαφών από τον Βόσπορο, έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον αξιωματικό του Προέδρου Ερντογάν, λέγοντας ότι ο Τούρκος Πρόεδρος προσωπικά ζητά την απελευθέρωσή του πλοίου και να επιτρέψει την διέλευση του Βοσπόρου. Ο επικεφαλής της διέλευσης του Βοσπόρου ήταν τόσο αναστατωμένος από αυτό – φοβούμενος ότι θα μπορούσε να είναι ένα τρομοκρατικό πλοίο που θα μπορούσε ακόμη και να χρησιμοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη – έγραψε δημοσίως την αντίρρηση του για πέρασμα από τα Στενά
Το πλοίο κινήθηκε απευθείας για τη Βηρυτό όπου παρέμεινε γιατί όπως ισχυρίστηκε ο καπετάνιος, δεν υπήρχαν τα χρήματα για να περάσει την διώρυγα του Σουέζ, αφού ως αρχικός προορισμός είχε αναφερθεί η Μοζαμβίκη. Το πλοίο τελικά κατασχέθηκε από τις Λιβανικές αρχές, ενώ το φορτίο αγοράστηκε από αγνώστους με τα χρήματα να προέρχονται από το Ιράν. Ενδιαφέρον έχει ότι και ο ιδιοκτήτης του πλοίου, δεν προχώρησε νομικά ώστε να διεκδικήσει το φορτίο
Η Τουρκία ακόμη και σήμερα προσπάθησε να αναλάβει τον ρόλο της στην κατεστραμμένη Βηρυτό. Προσφέρθηκε όχι μόνο να ανοικοδομήσει το λιμάνι, αλλά ο Λίβανος να χρησιμοποιήσει για τις ανάγκες της χώρας, τουρκικά λιμάνια στην Μεσόγειο