Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι πτητικές δοκιμές του ελληνικού UAV Phaethon G (Vid.)
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι πτητικές δοκιμές του νέου ελληνικού τακτικού UAV Phaethon G της εταιρείας BSK Defence. Το αερόχημα πραγματοποίησε δεκάδες πτητικές δοκιμές καθόλη την διάρκεια του Χειμώνα υπό δυσμενείς συνθήκες με το πρόγραμμα δοκιμών να ολοκληρώνεται στις αρχές Μαΐου.
Το ελληνικό αερόχημα είναι προϊόν μακρόχρονης ερευνητικής προσπάθειας της εταιρείας, οι μηχανικοί της οποίας κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα μικρό σχετικά σε μέγεθος και βάρος UAV, το οποίο μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο δηλ. καύσιμα και αισθητήρες μέχρι και 21 κιλά με αυξημένη εμβέλεια και σημαντική αυτονομία πτήσης.
Ο Phaethon G είναι κατασκευασμένο από Kevlar, ανθρακονήματα και υαλόνηματα με εποξική ρητίνη, έχει μήκος ατράκτου 2,1 μέτρα, άνοιγμα πτέρυγας 4,2 μέτρα, ύψος 0,8 μέτρα, βάρος κενό 24 κιλά και έμφορτο μέγιστο βάρος απογείωσης μέχρι και 45 κιλά.
Το αερόχημα διαθέτει ένα κινητήρα 58 κυβικών ο οποίος επιτρέπει στο αερόχημα να ίπταται με μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ/ώρα ενώ η ταχύτητα πλεύσης φτάνει τα 80 χλμ/ώρα. Η αυτονομία του Phaethon G φτάνει τις 6-8 ώρες, ανάλογα με την διαμόρφωση της αποστολής, η εμβέλεια του φτάνει τα 100 χλμ και το μέγιστο επιχειρησιακό ύψος τα 14.000 πόδια.
Ο Phaethon G μπορεί να απογειωθεί είτε με καταπέλτη είτε να απογειωθεί συμβατικά από διάδρομο μήκους μερικών δεκάδων μέτρων.
Το αερόχημα διαθέτει αυτόματο σύστημα ελέγχου πτήσης. Τα δεδομένα της πτήσης καθορίζονται και αποθηκεύονται από τον χειριστή πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης, μέσω της οθόνης αφής που διαθέτει ο σταθμός ελέγχου εδάφους.
Ο σταθμός περιλαμβάνει μία ή περισσότερες κονσόλες έκαστη με δύο οθόνες LCD και δύο χειριστήρια. Η πρώτη οθόνη LCD παρουσιάζει τη θέση, το ύψος, την απόσταση, την ταχύτητα και την πορεία του αεροχήματος με τα waypoints, και κινούμενο χάρτη σε πραγματικό χρόνο, ενώ στη δεύτερη οθόνη LCD απεικονίζονται τα δεδομένα των αισθητήρων του αεροχήματος.
Στις επιλογές του χειριστή υπάρχουν μεταξύ άλλων και άπειρα τρισδιάστατα σημεία αναφοράς (waypoints) της πτήσης.
Αν το αερόχημα για οποιοδήποτε λόγω χάσει την επαφή του με τη βάση, επιστρέφει αυτόματα πίσω στο σημείο από το οποίο απογειώθηκε. Το αερόχημα μπορεί ανάλογα με την αποστολή να εξοπλιστεί με διαφορετικής χωρητικότητας δεξαμενή επιτρέποντας την μεταφορά διαφορετικών φορτίων και αισθητήρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Phaethon G μπορεί να εξοπλιστεί με δύο διαφορετικά πακέτα αισθητήρων.
Πιο αναλυτικά, το αερόχημα μπορεί να εξοπλιστεί με μία σταθεροποιημένη περιστρεφόμενη «σφαίρα» αισθητήρων στο κάτω τμήμα της ατράκτου εξοπλισμένη με κάμερα ημέρας, θερμική κάμερα νύκτας, αποστασιόμετρο/καταδείκτη laser.
Εναλλακτικά το αερόχημα μπορεί να φέρει κάτω από τις πτέρυγες του δύο ατρακτίδια εξοπλισμένα με δύο ζεύξη κινούμενων αισθητήρων τοποθετημένα στο εμπρόσθιο και πίσω άκρο του ατρακτιδίου της ιδίας διαμόρφωσης με αυτό που περιέχεται στην «σφαίρα».
Ουσιαστικά το αερόχημα με τους τέσσερις αισθητήρες τοποθετημένους δύο στο εμπρόσθιο ημισφαίριο και δύο στο πίσω, θα μπορεί να καλύψει τόξα 180 + 180 μοιρών.
Οι εικόνες και τα δεδομένα που θα λαμβάνονται από τους τέσσερις αισθητήρες, θα μπορούν να μεταδίδονται στο σταθμό ελέγχου εδάφους και να αξιοποιούνται είτε από δύο, ή τέσσερις χειριστές ανάλογα με τις απαιτήσεις του χρήστη.
Κατά αυτό τον τρόπο, ένα αερόχημα θα μπορεί να καλύψει με τους τέσσερις αισθητήρες του, μεγαλύτερη έκταση, εξασφαλίζοντας οικονομία κλίμακας ως προς το κόστος χρήσης του συστήματος.
Τέλος το αερόχημα μπορεί να προσγειωθεί κανονικά σε αεροδρόμιο ή μικρό πρόχειρο διάδρομο ή εναλλακτικά να προσγειωθεί με τη χρήση αλεξιπτώτου μεγέθους 10 τετραγωνικών μέτρων, παρέχοντας σημαντική επιχειρησιακή ευελιξία στους χρήστες του.