Λιμάνι-Οδική και Σιδηροδρομική Εγνατία κάνουν την Καβάλα ιδανική περιοχή για το εργοστάσιο ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων


Καβάλα μπαίνει στο «στόχαστρο» της παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με πληροφορίες του epixeiro.gr, τρεις είναι οι υποψήφιες περιοχές για την επένδυση της Next.e.GΟ στην Ελλάδα, όπου θα κατασκευαστεί τόσο το εργοστάσιο της εταιρείας, το οποίο σε πρώτη φάση θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος όσο και το Κέντρο Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς.

Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αναφέρουν πως προκρίνεται, μέχρι στιγμής, η περιοχή της Καβάλας (λόγω και της ύπαρξης του λιμανιού), ενώ «υποψήφια» είναι επίσης η Κοζάνη και γενικότερα η Πτολεμαΐδα (ώστε να αξιοποιηθεί και το project της απολιγνιτοποίησης). Μια τρίτη περιοχή που εξετάζεται είναι εκείνη του Αστακού.

Στόχος, όπως αναφέρουν οι πηγές, δεν είναι μόνον να δημιουργηθεί ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά να αναπτυχθεί ένα ολόκληρο cluster με άλλες εταιρείες που θα γειτνιάζουν με το εργοστάσιο και θα το εφοδιάζουν με τις απαραίτητες πρώτες ύλες. Οι επιχειρήσεις αυτές θα είναι κυρίως ελληνικές, αλλά προβλέπεται και η συνεργασία με εταιρείες από γειτονικά κράτη.

Έτσι, αν και υπολογίζεται πως θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας, υπάρχει η προοπτική, μαζί με τις έμμεσες, να φτάσουν τις 5.000. Σε κάθε περίπτωση, αυτήν τη στιγμή το project στοχεύει στην υπογραφή του σχετικού μνημονίου συνεργασίας. Από τη στιγμή που θα υπογραφεί αυτό και θα γίνει η τελική επιλογή του χώρου, το πλάνο «προβλέπει» πως το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως «υπάρχουν ενδείξεις ότι το project θα προχωρήσει, γιατί υπάρχει βούληση από όλες τις πλευρές και από εκείνη των επενδυτών». Φυσικά, ξεχωριστά, βάσει και της τροπολογίας για τις στρατηγικές επενδύσεις στον χώρο της ενέργειας, υπάρχει και η στόχευση για σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας,για επενδύσεις και σε αυτόν τον τομέα. Για αυτό το θέμα «υπάρχουν ήδη υποψήφιοι επενδυτές».

Η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης φτάνει στο ποσό των 100 εκ. ευρώ. Το project της Next.e.GΟ χαρακτηρίζεται ως «ελκυστικό», διότι τα αυτοκίνητα που θα παραχθούν θα βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό, με χαμηλές ταχύτητες και με χαμηλό κόστος, οπότε θα είναι προσιτά και για την ελληνική αγορά, αλλά και για εκείνη των Βαλκανίων.

Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, «το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου, αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του internet of things. Και επίσης, μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο σε ένα πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα κατασκευής βιομηχανικών μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων».

«Η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στον επενδυτικό χάρτη των μεγάλων εταιρειών. Μια νέα προοπτική ανοίγεται για την χώρα μας με την συμφωνία αυτή. Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας για την υλοποίηση της, αλλά και για την διευκόλυνση και άλλων επιχειρηματικών προοπτικών που αναζωπυρώνουν τον κλάδο της Βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μας» σημείωσε, με τη σειρά του ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης.

Την ίδια στιγμή, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών, υπεύθυνος για την Οικονομική Διπλωματία και Πρόεδρος του Enterprise Greece, Γιάννης Σμυρλής, ανέφερε πως «η συμφωνία υπογραμμίζει όχι μόνον τη δυνατότητα της χώρας μας να προσελκύει επενδύσεις υψηλής ποιότητας, αλλά και τη δέσμευση της κυβέρνησης να συνδυάσει και να εφαρμόσει ένα στρατηγικό σχέδιο που θα δημιουργήσει το σωστό επιχειρηματικό οικοσύστημα, στοχεύοντας και στη σταδιακή μετατροπή της Ελλάδας σε χώρα αναφοράς για την ηλεκτροκίνηση».

(Πηγή: epixeiro.gr-Χρήστος Κοτσακάς)

ViaDiplomacy Newsroom