Οι Κινέζοι «σώζουν» την ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία

Του Ηλία Μπέλλου

Πηγή Καθημερινή

Αναφορά στην προοπτική να αρχίσουν να ναυπηγούνται και πάλι νεότευκτα πλοία στον Πειραιά και στην ευρύτερη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κάπτεν Φου Τσενγκίου, κατά τη διάρκεια κοινής επίσκεψης με στελέχη της κυβέρνησης στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Δεν έκρυψε πως στόχος της Cosco δεν είναι μόνον η αναβίωση και ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας αλλά και της ναυπηγικής, αν και ξεκαθάρισε πως αυτό είναι ένα δεύτερο βήμα.

Οι δηλώσεις αυτές ήρθαν σε απάντηση σχετικής τοποθέτησης του υφυπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης Στέργιου Πιτσιόρλα. Οι δύο άνδρες μαζί με τον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή αλλά και τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, Αγγ. Καρακώστα, όπως και τον ειδικό σύμβουλο και εκπρόσωπο του Δημοσίου στη διοίκηση της εισηγμένης Αθ. Λιάγκο, πραγματοποίησαν περιοδεία στη ΝΕΖ με αφορμή την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης των δεξαμενών της και ενόψει της άφιξης νέας μεγάλης πλωτής δεξαμενής τον Νοέμβριο.

Ο ΟΛΠ έχει πλέον δύο πλωτές και δύο μόνιμες («πέτρινες») δεξαμενές, πλήρως εκσυγχρονισμένες και ευελπιστείται πως με την έλευση και της νέας 80.000 τόνων και μήκους 240 μέτρων τα μεγάλα ελληνικά ακτοπλοϊκά και όχι μόνον δεν θα χρειάζεται να φεύγουν στην Τουρκία για να κάνουν την ετήσια συντήρησή τους.

Η χθεσινή κοινή επίσκεψη της διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε. των δύο υπουργών αλλά και ενώσεων και φορέων της ελληνικής ναυτιλίας είχε στόχο να προβάλει την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών και να τονίσει τις προσπάθειες της κυβέρνησης για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας

Η εκδήλωση έγινε παρά τον καύσωνα εντός της πρόσφατα ανασκευασθείσας πλωτής δεξαμενής των 40.000 τόνων και 202 μέτρων μήκους. Με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΛΠ επιδιώκεται η προσέλκυση στο Πέραμα πλοίων από τον παγκόσμιο στόλο αλλά και από τον στόλο που διατηρούν οι Ελληνες εφοπλιστές για εργασίες. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Οικονομίας Στ. Πιτσιόρλας τόνισε ότι διαχρονικά σε αυτή τη χώρα ο πλούτος έρχεται από τη θάλασσα κι αυτό είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί η κυβέρνηση να το παραβλέψει.

Τόσο αυτός όσο και ο Π. Κουρουμπλής και ο Φου Τσενγκίου έκαναν αναφορά στο ικανότατο ελληνικό εργατικό δυναμικό και στο υψηλό επίπεδο κατάρτισης που αυτό έχει. Θετική αίσθηση προκάλεσε επίσης στους εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας πάντως η αναφορά του υφυπουργού Οικονομίας στο ζήτημα της αξιοπιστίας και της συνέπειας, θέμα που αφορά τα προβλήματα που σχετίζονται με τις απεργίες και τους χρόνους παράδοσης των πλοίων που προκαλούν.

Απευθυνόμενος στους παράγοντες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης είπε πως «έχουμε μπροστά μας ένα δρόμο πολύ μεγάλο και χρειάζεται όλοι να υπερβούμε τους εαυτούς μας και τις συνήθειές μας, να διαμορφώσουμε ένα καινούργιο “συμβόλαιο” μεταξύ μας όλες οι πλευρές, εργαζόμενοι, εφοπλιστές, λιμάνι και κράτος».

Συγγραφέας: Γιώργος Τσιμπούκης

Στρατηγικός Αναλυτής με μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση αμυντικών συστημάτων και θεμάτων ασφάλειας. Αναλυτής – Συντάκτης σε εξειδικευμένα περιοδικά Άμυνας και Ασφαλείας.