Το καλοκαίρι του 2018 ξεκινά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης
Μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ξεκινήσει το μεγάλο έργο παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές του ypodomes.com o διαγωνισμός για τον Ανεξάρτηττο Μηχανικό μετατέθηκε από τις αρχές Δεκεμβρίου στα τέλη Φεβρουαρίου.
Αυτή η αλλαγή μεταθέτει και τη τη συνολική προσυμβατική περίοδο καθώς μετά από αυτό το διαγωνισμό θα έχουμε την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων του έργου σύμφωνα με την προσφορά του αναδόχου, την κύρωση του από τη Βουλή των Ελλήνων και κατόπιν την υπογραφή της σύμβασης που θα ενεργοποιήσει την κατασκευαστική περίοδο του έργου, την λεγόμενη και “Τ1”.
Τα έργα σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού θα διαρκέσουν 5 χρόνια με σκοπό να ξεκινήσει η λειτουργία του Νέου Αεροδρομίου την καλοκαιρινή περίοδο του 2023 αντικαθιστώντας το σημερινό, κορεσμένο Αεροδρόμιο “Καζαντζάκης” που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού της πόλης του Ηρακλείου.
Σημαντική παράμετρος του έργου είναι και η κατασκευή αυτοκινητόδρομου μήκους 18χλμ που θα ενώσει το Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ με στόχο την άνετη πρόσβαση σε αυτό των πόλεων του Ηρακλείου και του Αγίου Νικολάου αλλά και των μεγάλων τουριστικών προορισμών στη Χερσόνησο αλλά και ολόκληρη τη βόρεια ακτή του Νομού Ηρακλείου και Λασιθίου.
Το Νέο Αεροδρόμιο αναμένεται να διαθέτει υψηλά κατασκευαστικά και περιβαλλοντικά standards ενώ η ανάδοχος παραχωρησιούχος Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR (Ινδικών συμφερόντων) προσέφερε ποσοστό 46% στο ελληνικό Δημόσιο μειωμένη κατά 40εκατ.ευρώ χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου (δηλ.180εκατ.ευρώ) και μηδενικό δανεισμό. Συνολικά το κατασκευαστικό αντικείμενο ανέρχεται σε περίπου 480εκατ.ευρώ.
Σύμφωνα με την παραπάνω προσφορά το Ελληνικό Δημόσιο θα ξεκινήσει να εισπράττει μερίσματα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του αεροδρομίου ενώ παράλληλα δεν θα υπάρξει επιβάρυνση για το δημόσιο χρέος, σημαντικός παράγοντας για τα οικονομικά της χώρας. Τα τέλη χρήσης του αεροδρομίου θα ξεκινούν από περίπου 20 ευρώ και μεσοσταθμικά θα περιορίζονται στα 17 ευρώ ανά επιβάτη.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο όλων των εποχών που αν “κουμπώσει” και με την κατασκευή του ΒΟΑΚ, διαγωνισμός που αναμένεται το επόμενο διάστημα, θα μεταμορφώσει τόσο την συγκοινωνιακή εικόνα του νησιού αλλά θα λειτουργήσει και ως μοχλός ισχυρής ανάπτυξης για την Κρήτη. Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου αναμένετια να δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και τουλάχιστον 500 άμεσες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας. Σε μερικές χιλιάδες υπολογίζονται οι παράπλευρες (έμεσες) θέσεις λόγω του Νέου Αεροδρομίου.
Εντός του Αεροδρομίου πρόκειται να αναπτυχθεί και Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων (αντίστοιχη με εκείνη που υπάρχει στο Ελ.Βενιζέλος στην Αθήνα) σε έκταση 10 στρεμμάτων.
Πηγή Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com