Είναι αυτό το νέο κινεζικό βομβαρδιστικό μεγάλης εμβέλειας ;
Με ταχύτατους ρυθμούς η κινεζική βιομηχανία προσπαθεί να καλύψει το τεχνολογικό χάσμα που χωρίζει τα οπλικά συστήματα που οι Κινεζικές Ένοπλες Δυνάμεις διαθέτουν με αυτά του ρωσικού και δυτικού οπλοστασίου.
Μέχρι σήμερα οι Κινέζοι αποδείχτηκαν αποτελεσματικοί στην αντιγραφή δυτικών και ρωσικών οπλικών συστημάτων, ενώ δεν είναι λίγα τα κινεζικά συστήματα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε παραγωγή και τα οποία σχεδιάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 από Ρώσους μηχανικούς.
Η δραματική οικονομική κατάσταση της ρωσικής αμυντικής βιομηχανίας στην δεκαετία του 1990 επέτρεψε στην Κίνα την απόκτηση σημαντικών τεχνολογιών αλλά και την τεχνογνωσία για τη σχεδίαση νέων οπλικών συστημάτων συμπεριλαμβανομένων μαχητικών μεταγωγικών και ελικοπτέρων.
Όμως το νέο βομβαρδιστικό μεγάλης εμβέλειας που παρουσιάστηκε στην ιστοσελίδα theaviationist αποτελεί ίσως ένα από τα πρώτα δείγματα των σχεδιαστικών ικανοτήτων των Κινέζων αεροναυπηγών.
Οι πρώτες φωτογραφίες του συγκεκριμένου αεροσκάφους παρουσιάστηκαν σε κινεζική έκθεση αεροναυπηγικής.
Το υπο συζήτηση νέο αεροσκάφος έχει κωδικοποιηθεί ως Η-20 και σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες θα πρόκειται για ένα δικινητήριο αεροσκάφος με μεγάλη ακτίνα δράσης, υποηχητικό, με δυνατότητα αποφυγής εντοπισμού από εχθρικά ραντάρ.
Όπως και το αμερικανικό Β-2 έτσι και το κινεζικό αεροσκάφος ακολουθεί σχεδιαστικά το πρότυπο της ιπτάμενης πτέρυγας, οι αεροαγωγοί του όμως βρίσκονται στο άνω τμήμα της ατράκτου για μείωση του ίχνους των κινητήρων, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αν και το κινεζικό αεροσκάφος προβλέπεται να μπορεί να αποφεύγει τον εντοπισμό από τους εχθρικούς αισθητήρες, στις δύο φωτογραφίες που διέρρευσαν το πιθανό σχέδιο του Η-20 φέρεται να μεταφέρει κάτω από τις πτέρυγες του οπλισμό.
Η διαμόρφωση αυτή του αεροσκάφους έρχεται σε αντίθεση με το προφίλ των αποστολών που σχεδιάζεται να αναλάβει, οι οποίες επιβάλουν την διατήρηση χαμηλού ίχνους ώστε να μην μπορεί να εντοπιστεί από τα ραντάρ του εχθρού.
Η ύπαρξη οπλισμού στις πτέρυγες του βομβαρδιστικού θα αύξανε την ηλεκτρομαγνητική του υπογραφή και θα μείωνε τα χαρακτηριστικά stealth. Επομένως οι απεικονίσεις που δημοσιεύτηκαν μπορεί να δίνουν μια γενικότερη κατεύθυνση ως προς τα σχεδιαστικά πρότυπα που ενδέχεται να ακολουθήσουν οι Κινέζοι γεννά όμως πολλά ερωτηματικά.
Η μόνη λογική εξήγηση αναφορικά με την διαμόρφωση του φορτίου που φέρεται να μπορεί να μεταφέρει το Η-20 είναι η μεταφορά πυραύλων cruise μεγάλης εμβέλειας στους εξωτερικούς φορείς σε συνδυασμό με περισσότερα βλήματα να μεταφέρονται στο εσωτερικό του βομβαρδιστικού.
Η χρησιμοποίηση πυραύλων cruise μεγάλης εμβέλειας επιτρέπει στο αεροσκάφος να πραγματοποιήσει αποστολές κρούσης από μεγάλη απόσταση χωρίς τον φόβο για τον εντοπισμό του από τα ραντάρ αεράμυνας του αντιπάλου.
Από την άλλη πλευρά εφόσον η αποστολή το απαιτεί το Η-20 μπορεί να διατηρήσει καθόλη την διάρκεια της πτήσης του προς το στόχο χαμηλό προφίλ παρατηρησιμότητας χάρις στην τεχνολογία stealth που θα ενσωματώνει και να εξαπολύσει το πολεμικό του φορτίο από απόσταση ασφαλείας, εντός όμως της ευρύτερης περιοχής της εχθρικής αεράμυνας.
Όσον αφορά το πλήρωμα του Η-20, στο σχέδιο φαίνεται ότι είναι διμελές με τους πιλότους να κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο, κατά το πρότυπο των ρωσικών βομβαρδιστικών Su-24 και Su-35.
Ανεξάρτητα από το εάν το σχέδιο που διέρρευσε στο διαδίκτυο αντιπροσωπεύει κάποια από τις προτάσεις των κινεζικών σχεδιαστικών γραφείων για το νέο βομβαρδιστικό μεγάλης εμβέλειας ή πρόκειται για ένα ακόμη δείγμα παραπλάνησης για τα αληθινά σχέδια των Κινέζων για το νέο βομβαρδιστικό, το συγκεκριμένο σχέδιο ενσωματώνει νέες σχεδιαστικές τάσεις υποδηλώνοντας την αναβάθμιση των Κινέζων αεροναυπηγών όπως φάνηκε και με τα μαχητικά J-31 και J-20.