Οι τρεις «πύλες» για οικονομική ηγεμονία και Ειρήνη στα Βαλκάνια
«Εάν η Γερμανία επιλέξει το υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα εξαρτάται από τους Έλληνες εφοπλιστές», αυτός ήταν ο τίτλος της Γερμανικής εφημερίδας Die Welt.
Στο άρθρο αναφέρεται στην εξάρτηση που θα έχει η Γερμανία από τις Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες, οι οποίες έχουν παραγγείλει ένα στα δύο τάνκερ μεταφοράς LNG στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για τη φετινή χρονιά. Οι 33 από τις 66 παραγγελίες ανήκουν σε Έλληνες αγοραστές
Αυτό που δεν αναφέρθηκε στο άρθρο είναι πως, όχι μόνο η Γερμανία, αλλά και η Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια θα είναι εξαρτημένα από τις Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες, οι οποίες θα μεταφέρουν όλο το Αμερικανικό υγροποιημένο φυσικό αέριο στην Μεσόγειο.
Ο συνδετικός κρίκος στο υγροποιημένο φυσικό αέριο με την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, οι κάθετοι οδικοί άξονες της Εγνατίας Οδού και τέλος, η Σιδηροδρομική Εγνατία.
Ο Αμερικανός Πρέσβης στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ, από το 3ο Thessaloniki Summit 2018 και το Συνέδριο «Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας», αναφέρθηκε δύο φορές στην σημασία της Αλεξανδρούπολης.
Στη στρατηγική σημασία του έργου του πλωτού σταθμού επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης και στην συμβολή του στην εθνική ενεργειακή στρατηγική, αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της εταιρίας Gastrade, Ιωάννης Αράπογλου, στο πλαίσιο του 29ου ετήσιου συνεδρίου του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου «Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας»
Πρόκειται για ευρωπαϊκό έργο κοινού ενδιαφέροντος (PCI – Project of Common Interest – Κανονισμός Ε.Ε. 347/2013), δηλαδή για έργο προτεραιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υποστηρίζεται σταθερά από την ελληνική και τη βουλγαρική κυβέρνηση. Το έργο ενισχύει την ασφάλεια εφοδιασμού και υποστηρίζει την ανάπτυξη του ανταγωνισμού στην περιοχή.
Και αν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι σημαντικό για την διοχέτευση του υγροποιημένου φυσικού αέριου στην Ευρώπη, τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης είναι το ίδιο σημαντικά για την οικονομική ανάπτυξη των Βαλκανίων
Σε σχέση με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με τον βάθος του λόγω Έβρου ποταμού, τα άλλα δύο λιμάνια έχουν τα κατάλληλα βάθη για να εξυπηρετούν μεγάλα εμπορικά πλοία αλλά και πολεμικές μονάδες.
Και σε αυτή την περίπτωση, η Εγνατία οδός και ο σιδηρόδρομος είναι στρατηγικής σημασίας για τις μεταφορές από και προς τα Βαλκάνια. Η Εγνατία οδός είναι ολοκληρωμένη με άμεση πρόσβαση στις χώρες των Βαλκανίων και με τις ολοκληρώσεις των κάθετων αξόνων, η μεταφορά αγαθών θα αποκτήσουν μεγαλύτερη ταχύτητα. Να σημειώσουμε μόνο ότι από την Καβάλα και μέσω του κάθετου άξονα της Μακάζας στην Κομοτηνή, τα εμπορεύματα θα φτάνουν στην Ευρώπη σε λίγες ώρες.
Τα εμπορεύματα αυτά, όπως και το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα διασχίζουν χώρες οι οποίες ανήκουν στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε με ότι σημαίνει αυτό.
Ο Σιδηροδρομική Εγνατία είναι και αυτό ένα έργο το οποίο στηρίζεται από ΗΠΑ και Ε.Ε και για αυτό το λόγο επεκτείνεται και δυτικά και προχωρά η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Αλβανία.
Για την Ελλάδα παρουσιάζεται μια μοναδική ιστορική ευκαιρία να γίνει η οικονομική πύλη των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης. Έχει την μοναδική ευκαιρία μέσω του ελέγχου των μεταφορών να ενισχύσει την οικονομική ευημερία των λαών των Βαλκανίων.
Εξάλλου αυτό το είπε με πολλούς έμμεσους και άμεσους τρόπους ο Αμερικανός Πρέσβης, «Η Ελλάδα είναι πλέον υπεύθυνη για τη μοίρα της»