Η «Ριπή Ανέμου» έρχεται και αλλάζει τον χάρτη στόχων για τους SCALP-EG

Το Dassault Rafale (Ντασό Ραφάλ) είναι γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος 4ης γενιάς. Το όνομά του σημαίνει «ριπή ανέμου» και μπορεί να μεταφέρει όπλα που ήδη υπάρχουν στο Ελληνικό οπλοστάσιο, χωρίς κόστος για μετατροπές σε υποδομές και τεχνικές δυνατότητες. Σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από την Dassault Aviation.

Το αεροσκάφος «υπηρετεί» στην Γαλλική Πολεμική Αεροπορία και το Γαλλικό Ναυτικό και είναι πολλαπλών ρόλων, με δυνατότητα ταυτόχρονης εκτέλεσης ποικιλίας αποστολών (κρούσης, αναγνώρισης κ.λπ.) Έχει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα.

Τα μυστικά υλικά και οι απόρρητες τεχνολογίες

Το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου «Spectra» της εταιρείας Thales. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται αλλά και κάποια από τα υλικά του χαρακτηρίζονται ως άκρως απόρρητα. Η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση τους σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας και πολλοί μιλούν για χρήση τεχνολογίας ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ. Tο αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να αναγνωρίζει ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως «γυάλινο πιλοτήριο», με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Όπως και στο Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input). Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Πότε θα έρθουν στην Ελλάδα

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τα πρώτα έξι, μεταχειρισμένα, αεροσκάφη θα παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία έξι μήνες μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης (μέσα στον Ιούνιο) και μετά θα παραλαμβάνουμε ένα κάθε μήνα. Έξι καινούργια αεροσκάφη θα παραληφθούν είκοσι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης με ρυθμό, επίσης, ένα ανά μήνα. Τα τελευταία έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη Rafale θα παραληφθούν μετά από 26 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Πόσο κοστίζουν

Το κόστος της αγοράς των 18 Rafale ανέρχεται σε 2,32 δισ. ευρώ Σε αυτό το ποσό υπολογίζονται 1,92 δισ. ευρώ, για τα αεροσκάφη και επιπλέον 400 εκατ. ευρώ, χωρίς κρατήσεις, για τα όπλα που φέρουν. Στα όπλα των αεροσκαφών περιλαμβάνονται κατευθυνόμενα βλήματα Meteor, καθώς και οι απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων – Mica, Scalp και Exocet – προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη.

ViaDiplomacy Newsroom