Γεωπολιτικές εξελίξεις και Sulphur Cap διαμορφώνουν τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων επηρεάζεται σημαντικά από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις έχουν περιορίσει τις εξαγωγές πετρελαίου από Ιράν, Λιβύη και Βενεζουέλα, ενώ συγχρόνως παρατηρείται καλπάζουσα αύξηση στις εξαγωγές αμερικανικού αργού, σύμφωνα με τον Chief Shipping Analyst της BIMCO, Peter Sand.

Η παραγωγή διυλισμένου πετρελαίου μειώθηκε κατά 1,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον περασμένο Μάρτιο, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο, με την International Energy Agency (IEA) να αναμένει αυξημένη παραγωγή τους προσεχείς μήνες και συγκεκριμένα έως τον Σεπτέμβρη του 2019. Οι εξαγωγές αμερικανικών πετρελαϊκών προϊόντων κατέγραψαν μείωση της τάξης του 2% το πρώτο τρίμηνο του 2019, με τις ΗΠΑ, ωστόσο, να αποτελούν την κινητήριο δύναμη για την ζήτηση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων.

Αναφορικά με την προσφορά στην αγορά των δεξαμενοπλοίων, κατά την διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2019 ο στόλος των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 3%. Την ίδια περίοδο εισήλθαν στην αγορά 25 νεοναυπηγημένα VLCCs, 21 νέα Suezmaxes και 15 νέα Aframaxes, συνολικής χωρητικότητας 13,2 εκατ. τόνων, ενώ εστάλησαν προς διάλυση δεξαμενόπλοια 1 εκατ. τόνων. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου ανέρχεται σήμερα σε 438,61 εκατ. τόνους.

Ο στόλος των oil product tankers σημείωσε αύξηση της τάξης του 1,9%, καθώς το πρώτο τετράμηνο του 2019 παραδόθηκαν 14 νέα LR2 tankers, 27 νέα MR tankers, καθώς και δεξαμενόπλοια κατηγορίας LR1 και Handysize, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. τόνων. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων εκτιμάται σήμερα σε 165,29 εκατ. τόνους.

Αναφορικά με τις μεσο-μακροπρόθεσμες τάσεις, οι γεωπολιτικές εξελίξεις και το επερχόμενο Sulphur Cap θα επηρεάσουν την αγορά των δεξαμενόπλοιων, με την ζήτηση να αναμένεται ότι θα καταγράψει σταθερή αύξηση.

Μία θετική εξέλιξη για την αγορά των δεξαμενοπλοίων είναι η επίλυση των διαφορών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, οδηγώντας σε επανεκκίνηση των εισαγωγών αμερικανικού πετρελαίου από την Κίνα, σύμφωνα με τον κ. Sand.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 οι συνολικές κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 8,1%, εκ των οποίων μόλις μια πολύ μικρή ποσότητα προήλθε από τις ΗΠΑ.

(πηγή: naftikachronika.gr)

ViaDiplomacy Newsroom