Αισιόδοξα μηνύματα για την “Εν Συνεχεία Υποστήριξη” των Μirage-2000EGM/BGM/-5Mk2 μετά από τέσσερα χρόνια
Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια αναμονής και συνεχόμενων αναβολών η κυβέρνηση φαίνεται να θέτει σε κίνηση το πρόγραμμα υποστήριξης και την Εν Συνεχεία Υποστήριξη (Follow on Support – FOS) των 43 αεροσκαφών Μirage-2000EGM/BGM/-5Mk2.
Σύμφωνα με την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ όπως αναφέρει ο δημοσιογράφος Λεωνίδας Μπλαβέρης τους επόμενους μήνες ενδέχεται να προχωρήσει η σύμβαση για την εν συνεχεία υποστήριξη των Γαλλικών αεροσκαφών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η Πολεμική Αεροπορία συζήτησε αυτό το καλοκαίρι κατά την διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού “Le Bourget 2017” την διαδικασία για την υλοποίηση της εν λόγω συμφωνίας.
Όπως δήλωσε ο Α/ΓΕΑ στους στρατιωτικούς συντάκτες «επιδιώχθηκε νέα οδός προσέγγισης δια της συμφωνίας-πλαισίου, που θα μετεξελιχθεί σε διακρατική συμφωνία, η οποία θα υπογραφεί από την ΓΔΑΕΕ και την αντίστοιχη γαλλική DGA. Δεν έχουν μεγάλη εμπειρία με παρόμοιες συναλλαγές στη Γαλλία, αλλά έχουν προχωρήσει πολύ θετικά οι συνομιλίες».
Ένας από τους βασικούς λόγους για τις συνεχόμενες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του προγράμματος είναι ο νόμος προμηθειών «Βενιζέλου» ο οποίος δημιουργούσε με την πολυπλοκότητα του τεράστια προβλήματα με αποτέλεσμα αν και υπήρχαν τα κονδύλια.
Όπως δήλωσε ο Α/ΓΕΑ ότι όλα τα απαιτούμενα κονδύλια για την αγορά των ανταλλακτικών των 43 Μirage-2000EGM/BGM/-5Mk2 είναι διαθέσιμα στους ετήσιους προϋπολογισμούς του ΓΕΑ, καθώς δεν έχουν εισέτι χρησιμοποιηθεί, επομένως όταν επιτευχθεί η αναγκαία συμφωνία θα μπορέσει να υλοποιηθεί το πρόγραμμα.
Μέσα στο Νοέμβριο θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις μεταξύ των εμπλεκομένων δηλ της ΓΔΑΕΕ, της γαλλικής διεύθυνσης εξοπλισμών DGA, τις γαλλικές εταιρείες που εμπλέκονται στο πρόγραμμα και τέλος η Διοίκηση Αεροπορικού Υλικού της Πολεμικής Αεροπορίας.
Η λύση που έχει προταθεί και υιοθετηθεί περιλαμβάνει την εμπλοκή των εταιρειών που υποστηρίζουν τα Μirage-2000EGM/BGM/-5Mk2 και πιο συγκεκριμένα τις εταιρείες Dassault η οποία κατασκευάζει την άτρακτο του αεροσκάφους, την εταιρεία Safran η οποία κατασκευάζει τον κινητήρα και την εταιρεία Thales η οποία κατασκευάζει τα ηλεκτρονικά.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση για την υλοποίηση του προγράμματος Εν Συνεχεία Υποστήριξης (Follow on Support – FOS) των αεροσκαφών Μirage-2000EGM/BGM/-5Mk2 ελήφθη τον Μάιο του 2013 με την σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού υπ’αριθ. 13/2014 να δημοσιεύεται τον Αύγουστο του 2014 με συνολική προϋπολογισθείσα συνολική δαπάνη 145.000.000 εκ. ευρώ για περίοδο 4 ετών, κλιμακούμενη σε δαπάνη 36.250.000 ευρώ ανά έτος.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε την απόκτηση ανταλλακτικών για τα αεροσκάφη τα Α/Κ αυτών, τα ηλεκτρονικά συστήματα των αεροσκαφών, ο επίγειος εξοπλισμός, ο εξοπλισμός αποστολής, τα συστήματα σχεδίασης αποστολών, τους προσομοιωτές πτήσης, και τα συναφή εκπαιδευτικά μέσα.
Η αποσφράγιση του φακέλου προσφοράς από την επιτροπή του διαγωνισμού θα γινόταν στις 30/9/2014, τελικά όμως πραγματοποιήθηκε στις 30 Οκτωβρίου 2014 χωρίς αποτέλεσμα. Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε μετα την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού στις 30 Απριλίου 2015 στη ΓΔΑΕΕ πάλι χωρίς αποτέλεσμα.
Ένα χρόνο αργότερα στις 30/8/16 συγκροτείται νέα επιτροπή επιτελικής επεξεργασίας και τροποποίησης των ειδικών και γενικών όρων του προγράμματος και τελικά τον ίδιο χρόνο, τον Δεκέμβριο του 2016, αποφασίζεται το πάγωμα του προγράμματος χωρίς να υπάρχουν απαντήσεις για τις επόμενες κινήσεις .
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ΓΔΑΕΕ, «Η κοινή αίτηση συμμετοχής στο Διαγωνισμό θέματος των εταιρειών «DASSAULT AVIATION», «SNECMA» και «THALES SYSTEMES AEROPORT SAS» αποκλείστηκε αυτή από τη συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας».