Εντείνεται το ενδιαφέρον της αμερικανικής αγοράς επισκεπτών για ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς
Εντείνεται το ενδιαφέρον της αμερικανικής αγοράς επισκεπτών για ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς και μαζί με αυτό και οι επαφές Ελλήνων και Αμερικανών τουριστικών πρακτόρων. Ετσι, για δεύτερη φορά από το 2018 ο κορυφαίος φορέας τουριστικών γραφείων των ΗΠΑ, ASTA (American Society of Travel Agents), επιλέγει να συστήσει την Ελλάδα στα μέλη του ως ιδανικό προορισμό διακοπών για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες. Επειτα από τη διοργάνωση του συνεδρίου «ASTA Destination Expo», τον Απρίλιο του 2018 στην Αθήνα, μια πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, που είχε ισχυρό θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις των αμερικανικών τουριστικών γραφείων για ταξίδια σε ελληνικούς προορισμούς, μια δεύτερη διοργάνωση της ASTA που πραγματοποιείται σε επιλεγμένους προορισμούς, το «International Showcase», διεξάγεται τώρα (12-16 Μαΐου) στη Ρόδο.
Υπενθυμίζεται πως το 2018 οι αφίξεις από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 26,9% από το 2017 και διαμορφώθηκαν στο ένα εκατομμύριο ενενήντα επτά χιλιάδες ταξιδιώτες. Ακολουθούν πλέον σε πλήθος τους Βρετανούς, τους Γερμανούς, τους Γάλλους και τους Ιταλούς, αλλά με δαπάνη αυξημένη κατά 27,8% στο ένα δισεκατομμύριο σαράντα χιλιάδες ευρώ έρχονται τρίτοι, μετά τους Γερμανούς και τους Βρετανούς. Η επιστροφή των Αμερικανών στην Ελλάδα θεωρείται μία από τις πλέον ενθαρρυντικές τάσεις της προηγούμενης και της τρέχουσας σεζόν, καθώς έχουν πολύ μεγαλύτερη κατά κεφαλήν δαπάνη από τους υπολοίπους και, εξαιτίας του μεγέθους της αγοράς τους, παρέχουν τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν βραχυπρόθεσμα πιθανές αναταράξεις της γερμανικής ή της βρετανικής αγοράς και μεσοπρόθεσμα να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο την εισερχόμενη κίνηση. Το εν εξελίξει «International Showcase in Rhodes 2019» αποτελεί διοργάνωση της FedHATTA και της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, ενώ πραγματοποιείται με την υποστήριξη του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της ASTA που η ίδια χώρα επιλέγεται για δεύτερη συνεχή χρονιά ως επικρατέστερος προορισμός για τη γνωριμία των μελών της με αυτόν.
Η διοργάνωση του συνεδρίου της ASTA στην Αθήνα πέρυσι είχε ως αποτέλεσμα την πολύμηνη προβολή της χώρας μας και απτά αποτελέσματα σε επίπεδο πωλήσεων στην αμερικανική αγορά για την Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, 65% των Αμερικανών τουριστικών πρακτόρων που συμμετείχαν στο συνέδριο κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεών τους σε ελληνικούς προορισμούς και 58% μέχρι ένα μήνα μετά το συνέδριο είχε ήδη προβεί σε πώληση διακοπών στην Ελλάδα.
(Ηλίας Μπέλλος/Καθημερινή)