Εγκαίνια FSRU: Θα τολμήσει να κάνει επίδειξη ισχύος η Μόσχα με τα «υπολείμματα» που διαθέτει στην Αλεξανδρούπολη;
Δρακόντεια είναι τα μέτρα Ασφαλείας στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς επίσης και στην πόλη για τα εγκαίνια του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 3 Μαϊου.
Η παρουσία τριών πρωθυπουργών, Ελλάδας, Βόρειας Μακεδονίας, Βουλγαρίας, ενός Προέδρου, της Σερβίας (αν και η Σερβική πλευρά δεν το έχει επιβεβαιώσει μέχρι σήμερα), των Πρεσβειών στην Αθήνα, ΗΠΑ, Βουλγαρίας, Βόρειας Μακεδονίας, καθώς επίσης και των Πρέσβεων των ΗΠΑ σε Σκόπια και Σόφια, έχει σημάνει συναγερμό στην Αστυνομική διεύθυνση Αλεξανδρούπολης.
Αυτό που ανησυχεί ιδιαίτερα είναι η παρουσία «συμπαθούντων» της Ρωσικής πλευράς στην πόλη, καθώς επίσης και μετακινούμενων από την Θεσσαλονίκη. Οι τελευταίοι έχουν κάνει έντονη την παρουσία τους (εντός και εκτός λιμανιού) στην περιοχή τους τελευταίους 8 μήνες. Οι μόνιμοι φιλορώσοι της περιοχής που οραματίστηκαν μια νέα «Αγία Πετρούπολη» την Αλεξανδρούπολη, μπορεί να μην έχουν την «αίγλη» με αυτή προ δεκαετίας, όμως εξακολουθούν να είναι πιστοί στο όνειρο τους.
Σήμερα, και με την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία, θεωρούν πως μπορούν να είναι ακόμα πιο χρήσιμοι στις επιδιώξεις της Μόσχας στην περιοχή . Η υπόμονη για το αποτέλεσμα που είναι χαρακτηριστικό των Ρώσων, μπορεί να έρθει είτε μέσα από την εξαγορά του λιμανιού από τον αντιπρόσωπο των Κινέζων, του Ιβάν Σαββίδη, είτε από τις μέσα από το αποτέλεσμα των επόμενων δημοτικών εκλογών.
Ειδικά όσο αφορά την εξαγορά του λιμανιού, οι Κινέζοι είναι διατεθιμένοι να υπερβούν τα 80 εκ ευρώ, και να φτάσουν έως και τα 120 εκ. Για ένα κράτος, γιατί η Κίνα θα δώσει το ποσό αυτό μέσω των κρατικών της εταιρείων, τα χρήματα αυτά είναι ελάχιστα για το αποτέλεσμα των σχεδιασμών της. Ο έλεγχος του λιμανιού από το Πεκίνο δεν θα φέρει μόνο προβλήματα στην μεταφορά στρατιωτικών δυνάμεων, αλλά θα αποκτήσει και τον έλεγχο ενός άλλου μεγάλου πλεονεκτήματος της Αλεξανδρούπολης, την πρόσβαση στον σιδηρόδρομο, κάτι που επιδιώκει η Κίνα για το συνδέσει με τα δίκτυα της Κασπίας και της Μεσογείου.
Χαρακτηριστικό του πλεονεκτήματος αυτού, είναι το παράδειγμα των μεταφορών. Με το υπάρχον παλαιωμένο δίκτυο, σήμερα χρειάζονται μόλις δύο ημέρες για να γίνει μεταφορά σε χώρες των Βαλκανίων και μόλις 4 έως 5 για την Πολωνία, όπως συνέβη λίγες ημέρες πριν με αμερικανικό εξοπλισμό.
Η Μόσχα είναι ιδιαίτερα ικανή στο να παράγει αποτέλεσμα μέσα από μικρά προβλήματα που δημιουργεί, κυρίως επικοινωνιακά, και για το μεγάλο πρόβλημα που λέγεται «Αλεξανδρούπολη», τα εγκαίνια του FSRU είναι μια ευκαρία για σόου