Ευχάριστα τα νέα για τα δημόσια νηπιαγωγεία με μουσουλμάνους μαθητές αλλά…

Του Σ. Καραχότζα

Αμέσως μετά την ορκωμοσία του νέου κυβερνητικού σχήματος ο Υπουργός Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα τις προτεραιότητες που ο ίδιος έχει θέσει ώστε να αναβαθμιστεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Μια από τις προτεραιότητες – προτάσεις του αφορά τα δημόσια νηπιαγωγεία της Θράκης με μουσουλμάνους μαθητές και πιο συγκεκριμένα έχει να κάνει με την  πρόσληψη δεύτερου νηπιαγωγού στο δημόσιο νηπιαγωγείο με κριτήριο την εντοπιότητα ώστε να μπορεί να υποστηρίξει εκπαιδευτικά μαθητές τουρκόφωνους, πομακόφωνους ή ομιλούντες ρομανί.

Μένει να δούμε κατά πόσο η πρόταση του αυτή θα υλοποιηθεί αφού πράγματι υπάρχει η ανάγκη για υποστήριξη των συγκεκριμένων νηπίων που μέχρι εκείνη την ηλικία μιλούν μόνο τη μητρική τους γλώσσα με αποτέλεσμα τουλάχιστον το πρώτο διάστημα στο νηπιαγωγείο να μην καταλαβαίνουν ούτε λέξη.

Κάτι που επίσης έχει μεγάλη σημασία είναι το αν οι δεύτεροι νηπιαγωγοί θα υποστηρίζουν εκπαιδευτικά τα προαναφερόμενα νήπια στην τουρκική γλώσσα ή ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκεται το νηπιαγωγείο θα μιλάνε και τις άλλες δυο γλώσσες, δηλαδή πομάκικα και  ρομανί.

Αν πρόκειται μόνο για τουρκόφωνους νηπιαγωγούς τότε μάλλον είναι εντελώς άστοχος ο τίτλος που επέλεξα για το συγκεκριμένο θέμα.

Πρόκειται δηλαδή για εκπαιδευτική ενίσχυση των Πομάκων και των Aθίγγανων ή προσπαθούν να κάνουν αποδεκτό το αίτημα του Μετέ και της παρέας του για δίγλωσσα νηπιαγωγεία όπου εκτός από την ελληνική θα διδάσκεται και η τουρκική γλώσσα;

Πηγή Xanthinet.gr

Συγγραφέας: Γιώργος Τσιμπούκης

Στρατηγικός Αναλυτής με μεγάλη εμπειρία στην ανάλυση αμυντικών συστημάτων και θεμάτων ασφάλειας. Αναλυτής – Συντάκτης σε εξειδικευμένα περιοδικά Άμυνας και Ασφαλείας.