Αναδίπλωση Χουσεϊν Ζεϊμπέκ – Σαφέστατα αναγνωρίζω τις προβλέψεις του Συντάγματος περί ανεξιθρησκίας και θρησκευτικής ουδετερότητας
Διευκρίνηση για την αναφορά του στα πολιτειακά συστήματα Ελλάδας και Τουρκίας, στο πλαίσιο συζήτησης στην κοινοβουλευτική επιτροπή για την ανάπτυξη της Θράκης, έδωσε με δήλωσή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, κάνοντας λόγο για διαστρέβλωση ενός τμήματος της ομιλίας του.
«Συνέκρινα καθ’ υπερβολή τα πολιτειακά συστήματα Ελλάδας-Τουρκίας με σκοπό να αναφερθώ στην ανάγκη κατάργησης της Σαρία στη Θράκη, που αποτελεί παραφωνία θρησκευτικής νομικής ρύθμισης σε ένα κοσμικό κράτος» σημείωσε ο κ ΖεΪμπέκ, τονίζοντας μάλιστα ότι «Σαφέστατα αναγνωρίζω τις προβλέψεις του Συντάγματος περί ανεξιθρησκίας και θρησκευτικής ουδετερότητας. Στο πλαίσιο αυτό υποστηρίζω και εγώ την ανάγκη πλήρους λειτουργικού διαχωρισμού Πολιτείας και Εκκλησίας».
Τι είχε προηγηθεί
Τον ισχυρισμό ότι «η Τουρκία είναι κοσμικό κράτος σε αντίθεση με την Ελλάδα» πρόβαλε ο βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ, Ζεϊμπέκ Χουσείν, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης Επιτροπής της Βουλής, προκαλώντας την έντονη αντίδραση στελεχών της ΝΔ, ενώ σε παρέμβασή του ο Γιώργος Κατρούγκαλος υποστήριξε ότι «προφανώς ο κ. Ζεϊμπέκ άλλο ήθελε να πει».
Συγκεκριμένα, ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ μιλώντας στο ζήτημα της ταυτόχρονης λειτουργίας του επίσημου μουφτή και του ψευδομουφτή στην Ξάνθη ανέφερε ότι «γίνεται αλαλούμ με τους δύο μουφτήδες. Λέμε κατάργηση της Σαρίας. Η Τουρκία είναι ένα κοσμικό κράτος. Εδώ (στην Ελλάδα) έχει επίσημη θρησκεία, δεν είναι κοσμικό κράτος. Έχω φοιτήσει στην Τουρκία και ξέρω…».
Άμεση ήταν η αντίδραση των στελεχών της ΝΔ με την Ντόρα Μπακογιάννη και τον Ευριπίδη Στυλιανίδη να χαρακτηρίζουν απαράδεκτη την στάση του βουλευτή και πως ο ισχυρισμός είναι τουλάχιστον τραγικός. «Υπάρχει κρατούσα θρησκεία, υπάρχει ανεξαρτησία. Υπάρχει ισχυρή θρησκευτική και κοσμική παράδοση» είπε ο κ. Στυλιανίδης.
Ο Γιώργος Κατρούγκαλος, πήρε το λόγο και αφού σημείωσε ότι «η Ελλάδα είναι κοσμικό κράτος» εν συνεχεία υποστήριξε ότι «προφανώς ο κ. Ζεϊμπέκ άλλο ήθελε να πει» σημειώνοντας ότι «αυτό που εννοούσε ήταν ότι πρέπει να γίνουν βήματα για τον πλήρη προσδιορισμό των σχέσεων εκκλησίας και κράτους»