Αμερικανικό LNG στην Κίνα με Ελληνόκτητα πλοία

Ο Ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει αδιάλειπτα να κατακτά τις θάλασσες του κόσμου και να πρωταγωνιστεί στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Η θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν θα μπορούσε να λείψει από το επίκεντρο ενδιαφέροντος των Ελλήνων πλοιοκτητών και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος LNG Carriers βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου με αξία που ανέρχεται στα $19,52 δις (στοιχεία VesselsValue για το 2018).

Στο πλαίσιο αυτό, ένα ακόμη ελληνόκτητο LNG Carrier αποτελεί μέρος μιας εξέλιξης-ορόσημου για το διεθνές εμπόριο. Το Maran Gas Vergina κατέφθασε στην Κίνα για την πρώτη παράδοση αμερικανικού LNG μετά από 13 μήνες, αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters.

Tελευταία φορά που πραγματοποιήθηκε αποστολή αμερικανικού LNG προς την Κίνα ήταν τον Μάρτιο του 2019 καθώς έκτοτε οι εμπορικές και διπλωματικές σχέσεις των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου εισήλθαν σε φάση επιδείνωσης με εκατέρωθεν επιβολή κυρώσεων.

Το πλοίο της Maran Gas, Maran Gas Vergina, του οποίου την κατασκευή είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daewoo, έδεσε τη Δευτέρα 20 Απριλίου στο κινεζικό λιμάνι Tianjin, όπου οι China National Offshore Oil Corp (CNOOC) και Sinopec διαχειρίζονται τερματικούς LNG.

Σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του έμφορτο από το Freeport LNG του Τέξας πριν φτάσει στην Κίνα. Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Ιανουάριο, Κίνα και ΗΠΑ υπέγραψαν τη «Φάση 1» της εμπορικής τους συμφωνίας, με την Κίνα να δεσμεύεται να αγοράσει επιπλέον εμπορεύματα αξίας $52,4 δισ. το 2020 και το 2021, στα επίπεδα δηλαδή του 2017. Παρά την άμβλυνση των διενέξεών τους, η Κίνα δεν ήρε τότε τους δασμούς ύψους 25%, με αρκετούς αναλυτές να σημειώνουν ότι δύσκολα το Πεκίνο θα καταφέρει να αντεπεξέλθει στις δεσμεύσεις αυτές.

(πηγή: naftikachronika.gr)

ViaDiplomacy Newsroom