Αυτό είναι το νέο ρωσικό αερόχημα κρούσης YaK-133BR “Proryv”
Το τεχνολογικό κενό στον τομέα των επιθετικών τηλεχειριζόμενων αεροχημάτων προσπαθεί να καλύψει η ρωσική αεροδιαστημική βιομηχανία αντιλαμβανόμενη την κρισιμότητα αυτών των συστημάτων στο σύγχρονο πεδίο της μάχης.
Το νέο αερόχημα που αυτή την περίοδο δοκιμάζουν οι Ρώσοι ονομάζεται YaK-133BR “Proryv” και θα μπορεί να φέρει σε πέρας αποστολές αναγνώρισης και κρούσης αξιοποιώντας την τεχνολογία stealth που ενσωματώνει.
Η πρώτη πτήση του συγκεκριμένου αεροχήματος πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο. Στο πρόγραμμα ανάπτυξης του YaK-133BR “Proryv” συμμετέχουν εκτός από την εταιρεία Yakovlev η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Irkut και το κέντρο ανάπτυξης αεροσκαφών TsAGI στην Μόσχα.
Συνολικά πρόκειται να αναπτυχτούν τρείς εκδόσεις με βάση την αρχική έκδοση του αεροχήματος, μία για την πραγματοποίηση αποστολών αναγνώρισης, μια για την πραγματοποίηση αποστολών κρούσης και ακόμη μία εξοπλισμένη με radar.
Η έκδοση του αεροχήματος για την πραγματοποίηση αποστολών κρούσης έχει κωδικοποιηθεί ως YaK-133U θα έχει βάρος 10 τόνους θα μπορεί να ίπταται σε ύψος 16 χλμ, με ταχύτητα 1100 χλμ/ώρα και να μεταφέρει πολεμικό φορτίο βάρους 1-3 τόνους.
Το νέο αερόχημα κρούσης θα μπορεί να φέρει κατευθυνόμενες βόμβες με δέσμη Laser και ηλεκτρο-οπτικούς αισθητήρες. Το αερόχημα θα διαθέτει δορυφορικό σύστημα ναυτιλίας GLONASS που θα του επιτρέπει να ίπταται πάνω από εχθρικές περιοχές με ακρίβεια και ασφάλεια.
Η έκδοση του αεροχήματος για την πραγματοποίηση αποστολών αναγνώρισης θα έχει βάρος 9,8 τόνους, θα μπορεί να ίπταται σε ύψος 20 χλμ, με ταχύτητα 750 χλμ/ώρα και ωφέλιμο φορτίο 1000-1200 κιλά.
Η έκδοση του αεροχήματος που θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα radar θα έχει βάρος 10 τόνους, θα μπορεί να ίπταται σε ύψος 14 χλμ, με ταχύτητα 750 χλμ/ώρα και ωφέλιμο φορτίο 1000 κιλά.
Για την ανάπτυξη και κατασκευή του τελικού προϊόντος θα απαιτηθούν 1-2 χρόνια και μεταξύ άλλων οι ρωσικές εταιρείες θα πρέπει να αναπτύξουν νέους κινητήρες μικρών διαστάσεων ώστε να μπορούν να εγκατασταθούν σε αεροχήματα όπως το YaK-133BR “Proryv” .