Το 2022 παραδίδεται στο Τουρκικό Ναυτικό το πρώτο υποβρύχιο κλάσης Reis, Type 214TN
Σημαντικές πληροφορίες για την πορεία ναυπήγησης του πρώτου τουρκικού υποβρυχίου κλάσης Reis, Type 214TN δημοσιεύτηκαν κατά την διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEF 2017 στην Κωνσταντινούπολη.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Shephard στα τέλη του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί στο κρατικό ναυπηγείο Golcuk η κατασκευή των τμημάτων του ανθεκτικού σκάφους του υποβρυχίου Piri Reis, η ναυπήγηση του οποίου ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου του 2015, έξι χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης για την ναυπήγηση για το Τουρκικό Ναυτικό έξι υποβρυχίων της κλάσης Reis, Type 214TN.
Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των τμημάτων του υποβρυχίου θα ξεκινήσει η εγκατάσταση του εξοπλισμού του και ακολούθως η ολοκλήρωση τους και οι δοκιμές λειτουργίας και αποδοχής.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ιστοσελίδας η ναυπήγηση του υποβρυχίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2021 και οι δοκιμές εν’ όρμω και οι θαλάσσιες δοκιμές θα διαρκέσουν ένα χρόνο (αρχές 2021 – αρχές 2022), ώστε προς τα μέσα του 2022 να παραδοθεί το Piri Reis στο Τουρκικό Ναυτικό.
Παράλληλα με τις εργασίες στο ναυπηγείο Golcuk οι τουρκικές εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συνεχίζουν την ανάπτυξη των υποσυστημάτων που θα εξοπλίσουν τα υποβρύχια.
Το σημαντικότερο έργο του προγράμματος το έχει αναλάβει η εταιρεία Havelsan η οποία αυτή την περίοδο αναπτύσσει το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί στο γερμανικής σχεδίασης και κατασκευής Σύστημα Διαχείρισης Μάχης (ΣΔΜ) ISUS 90-72 της εταιρείας Atlas Elektronik.
Σύμφωνα με την τουρκική εταιρεία η ανάπτυξη του λογισμικού για το ΣΔΜ των υποβρυχίων κλάσης Reis έχει ολοκληρωθεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και αναμένεται η εγκατάσταση του στο ΣΔΜ όταν θα έχει ολοκληρωθεί.
Όπως ανέφερε ο Υπεύθυνος του Προγράμματος της εταιρείας Havelsan Ahmet Muhtar Erdogan, οι εγκαταστάσεις της εταιρείας όπου δοκιμάστηκε το λογισμικό κατασκευάστηκαν το 2016.
Επιπλέον του συστήματος ΣΔΜ η εταιρεία Havelsan εργάζεται αυτή την περίοδο στην ανάπτυξη του Συστήματος Διανομής Πληροφοριών του υποβρυχίου (Submarine Data Distribution System (NTSP-DBDS)), το οποίο συγκεντρώνει τις πληροφορίες ναυσιπλοΐας και των αισθητήρων του πλοίου και τις διοχετεύει στο συγκεντρωτικό σύστημα ελέγχου του υποβρυχίου.
Τέλος η εταιρεία αναπτύσσει το σύστημα TORAKS (Torpedo Fire Control System) δηλ το Σύστημα Ελέγχου Πυρός για τις αμερικανικής κατασκευής τορπίλες Mk48 Mod 6.
Το Τουρκικό Ναυτικό παρήγγειλε τον 2014 συνολικά 48 τορπίλες Mk48 Mod 6 έναντι 170 εκατ. δολαρίων για τον εξοπλισμό των έξι υπο ναυπήγηση υποβρυχίων. Το πρόβλημα όμως που υπήρχε ήταν ότι οι τορπίλες αυτές δεν ήταν πιστοποιημένες στο υποβρύχιο Type 214TN. Για το λόγο αυτό η εταιρεία συνεργάστηκε με την Raytheon IDS για την ολοκλήρωση της τορπίλης και του λογισμικού που απαιτείται στο ΣΔΜ του υποβρυχίου μέσα από το σύστημα TORAKS που η Havelsan αναπτύσσει.