Το 1ο EUROBANK GREEK EXPORTS CONVENTION διεξήχθη στην Αθήνα
Το σύνολο των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ελληνικός εξαγωγικός τομέας και μια σειρά προτάσεων πολιτικής για τη στήριξη της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας συζητήθηκαν στο 1ο Eurobank Greek Exports Convention που διοργάνωσε η Eurobank και αποτελεί την πρώτη ενέργεια στο πλαίσιο των «Δεσμεύσεων 2015» που έχει αναλάβει η Τράπεζα για την χρηματοδότηση της οικονομίας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της καινοτομίας.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου:
- Παρουσιάστηκε μια πολυπρισματική έρευνα για την «Ανταγωνιστικότητα, Εξωστρέφεια, Κίνητρα και Αντικίνητρα για τις ελληνικές εξαγωγές», που εκπονήθηκε από ομάδα οικονομολόγων με επικεφαλής τον δρα Πλάτωνα Μονοκρούσο, Επικεφαλής Οικονομολόγο Ανάλυσης Αγορών της Eurobank.
- Διοργανώθηκε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με τη συμμετοχή του υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Νότη Μηταράκη, των προέδρων των τριών εξαγωγικών φορέων ΠΣΕ κας Χριστίνας Σακελλαρίδη, ΣΕΒΕ κ. Κυριάκου Λουφάκη και ΣΕΚ κ. Αλκιβιάδη Καλαμπόκη, καθώς και του γ.γ. του ΣΕΤΕ κ. Γιώργου Βερνίκου.
- Προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο πρόεδρος του ΣΕΒ κ. Θεόδωρος Φέσσας.
- Επίσης, παρουσιάστηκαν οι ενέργειες της Τράπεζας για τη στήριξη της εξωστρέφειας και των εξαγωγικών δραστηριοτήτων από τον κ. Φωκίωνα Καραβία, Ανώτατο Γενικό Διευθυντή Group Corporate and Investment Banking, Capital Markets & Wealth Management της Eurobank.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στρογγυλής τραπέζης, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Νότης Μηταράκης τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Η εθνική στρατηγική προώθησης των εξαγωγών βασίζεται σε τρείς πυλώνες. Πρώτος, ανάγκη διεύρυνσης της εξαγωγικής βάσης, δηλαδή αύξηση του αριθμού των προϊόντων και των εταιριών που εξάγουν. Δεύτερος η προώθηση των εξαγωγών μέσα από την δημιουργία του νέου φορέα εξωστρέφειας και τρίτος η διευκόλυνση του εξαγωγικού εμπορίου με τον στόχο τη μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης των εξαγωγών κατά 50%, και τη μείωση του διοικητικού κόστους των εξαγωγών κατά 20%. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με την καθιέρωση της Εθνικής Ενιαίας Θυρίδας για τις Εξαγωγές (single window) έως το 2015».
«Εξωστρέφεια σημαίνει διεθνής ανταγωνιστικότητα. Χρειαζόμαστε προϊόντα και υπηρεσίες που να μπορούν να συγκριθούν άφοβα και να προτιμηθούν, είτε στο ράφι οποιουδήποτε καταστήματος στον κόσμο είτε, αντίστοιχα, στη συνείδηση των καταναλωτών σε οποιαδήποτε χώρα. Σήμερα πια δεν υπάρχουν σύνορα στο πού βρίσκονται οι δυνητικοί πελάτες μας, αλλά εξίσου δεν υπάρχουν σύνορα και για τους ανταγωνιστές μας», τόνισε χαρακτηριστικά από το βήμα του συνεδρίου ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank κ. Χρ. Μεγάλου.